Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Filmer som vi inte gillar

Startat av E, 15 november 2018 kl. 12:20:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Moa och jag helt klart olika smak :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Ibland kanske vi borde tänka på vad Stampen pappa  sa Om du inte kan säga något snällt, säg ingenting alls". ;)

Det känns som en del folk borde höra det !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: MOA skrivet 16 december 2022 kl. 18:44:21Den hade varit bättre om den int haft ett deprimerande slut
Inte spoila. 

Elios

Gravity är den sämsta filmen hat har sett.  :-[

Elios

Citat från: Elios skrivet 27 maj 2023 kl. 01:53:18Gravity är den sämsta filmen hat har sett.  :-[
Ja jag läste ju just i Gstones inlägg här angående detta ämnet att Daniel Hofverberg ville man skulle motivera varför man inte gillar den filmen man har valt och självklart ska jag då ta och göra det.

För det första. Den utspelar sig i Rymden vilket inte är problemet utan dom åker omkring och svävar i Rymden alldeles för länge. Kan förstå om folk tycker det är snyggt men om man bara har två personer i hela filmen som man ser i bild och knappt får se deras ansikten i dialogerna dom har. Att kommunicera via radio sådär hela tiden blir så långtråkigt i slutändan. Dom kunde ha dragit in i skeppet så man kunde se lite mer. Jag blir så uttråkad och det är en av få filmer som jag sett på bio där jag bara velat dra ifrån salongen innan den tagit slut. Och det händer inte ofta kan jag säga.  ::)

Fred

Citat från: Elios skrivet 27 maj 2023 kl. 01:52:54Inte spoila.
Det är en ganska obskyr film som är årtionden gammal, jag ser inte problemet med att avslöja slutet i det här fallet.

Fred

Citat från: Elios skrivet 27 maj 2023 kl. 02:04:25Ja jag läste ju just i Gstones inlägg här angående detta ämnet att Daniel Hofverberg ville man skulle motivera varför man inte gillar den filmen man har valt och självklart ska jag då ta och göra det.

För det första. Den utspelar sig i Rymden vilket inte är problemet utan dom åker omkring och svävar i Rymden alldeles för länge. Kan förstå om folk tycker det är snyggt men om man bara har två personer i hela filmen som man ser i bild och knappt får se deras ansikten i dialogerna dom har. Att kommunicera via radio sådär hela tiden blir så långtråkigt i slutändan. Dom kunde ha dragit in i skeppet så man kunde se lite mer. Jag blir så uttråkad och det är en av få filmer som jag sett på bio där jag bara velat dra ifrån salongen innan den tagit slut. Och det händer inte ofta kan jag säga.  ::)
Jag har inte sett filmen men jag vet att vissa filmer är tänkta att gå i långsam takt. 2001: Ett Rymdäventyr till exempel.

Elios

Citat från: Fred skrivet 27 maj 2023 kl. 02:05:29Det är en ganska obskyr film som är årtionden gammal, jag ser inte problemet med att avslöja slutet i det här fallet.
Därför att jag inte sett den och kanske vill göra det snart. Eftersom jag blev ganska lockad av att Gstone sa han inte gillade den då kan det vara kul att veta och se med egna ögon varför han inte gillade den. Nu vet jag inte vad som händer i slutet, tack och lov.
Så att jo det gör mycket kan jag säga. Då är det bättre att sätta igång spoiler funktionen.
Spoiler
Såhär! Tadah. Katching! ::) ;D
[close]

MOA


Elios


Elios

Citat från: Fred skrivet 27 maj 2023 kl. 02:07:50Jag har inte sett filmen men jag vet att vissa filmer är tänkta att gå i långsam takt. 2001: Ett Rymdäventyr till exempel.
Den har jag inte sett. Men där är det betydligt fler karaktärer ser jag och beror med på hur sakta den tar. Det jag störde mig på var med Gravity att det var alldeles för länge med att man är ute i Rymden och man bara tröttnar på allting till slut. ???

gstone

Kankse dags att göra sig av med den här trådenför gott ? :-\
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

När det kommer till dubbade filmer väljer jag att se dom som har många  röstskådespelare jag gillar eller som hänger ihop med några tidgare jag gilat( uppföljare/ remake ) efter som jag väljer noga vilka filmer jag ser dubbade blir jag sällan besviken på dubbningar och gillar dom flesta jag ser.

Jag väljer vuxen filmer bytidligt mindre noga och därför sig mer dåliga sådan.

Jag är även ganska försiktig med vad jag ser på bio.

Men på Blu Ray betydligt  mer.

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Nu kommer jag göra det här :)

Jag HATAR Loranga, Masarin och Dartanjang.

Värsta film jag sett på bio.

Hatar Loranga, Masarin och Dartanjang i allmänhet.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: gstone skrivet 24 juni 2023 kl. 19:39:16Nu kommer jag göra det här :)

Jag HATAR Loranga, Masarin och Dartanjang.

Värsta film jag sett på bio.

Hatar Loranga, Masarin och Dartanjang i allmänhet.
Varför e den så dålig?Förklara för oss