Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

sexigaste rösten i dubbning

Startat av gstone, 7 maj 2022 kl. 20:19:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Vem har den sexigaste rösten i dubbning och vem har dubbat flest karatärer som ni tycker är sexiga ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: gstone skrivet  7 maj 2022 kl. 20:19:41
Vem har den sexigaste rösten i dubbning och vem har dubbat flest karatärer som ni tycker är sexiga ?
Ohh Sexy 8)

Grimner

Jag minns en gång i yngre år då jag och en vän sammanställde våra respektive "waifu"-listor ("waifu" är en term vanlig inom anime- och mangakulturen, som kännetecknar en tecknad figur en anser sig vara förälskad i. Manlig motsvarighet är "husbando"). Av en ren händelse, vilket jag inte var medveten om förrän då, visade det sig att av alla mina "waifus" som dubbats till svenska hade nästan samtliga gestaltats av Annica Smedius. Var det bara ett märkligt sammanträffande, eller är det någonting med den kvinnans röst? Ami Mizuno/Sailor Mercury från Sailor Moon, Mirage från Aladdin, Eris från Sinbad: Legenden om De Sju Haven, Selina Kyle/Catwoman från Batman: Den Animerade Serien, Wednesday från Familjen Addams, Sam från Totally Spies... var hon än har en stor roll så blir den karaktären nästan automatiskt en favorit. :o
Den enda andra röstskådespelerska som dök upp mer än en gång på sagda lista var Elina Raeder, som jag ju fortfarande anser har en attraktiv röst, även om jag bäst känner igen henne som hotfulla och aggressiva figurer (vilket också överensstämmer väl med min smak i kvinnor på den tiden).

Bland manliga röstskådespelare (jag är ju ändå pansexuell) så är den självklara favoriten Joakim Jennefors. En så rogivande och behaglig röst har jag nog aldrig hört någon annanstans än i hans många rollinsatser, ända sedan jag för första gången lystrade till den i Nalle Har Ett Stort Blått Hus. Till och med de få gånger han spelar ondskefull (exempelvis Horde Prime i She-Ra och Prinsessrebellerna) så har jag bara en instinktiv lust att krama honom. ::)
Piratkopiering är inte stöld - det är bevarande!
Stöld innebär förstörelse och förlust. Digital duplicering är skapande, och möjliggör för alla, oavsett bakgrund eller resurser, att ta del av livets mångfald. Det är inte bara etiskt, utan en ren dygd.
Tack till alla som fildelar. Ni är hjältar.

Will Siv

Citat från: Grimner skrivet  8 maj 2022 kl. 01:26:47
Jag minns en gång i yngre år då jag och en vän sammanställde våra respektive "waifu"-listor ("waifu" är en term vanlig inom anime- och mangakulturen, som kännetecknar en tecknad figur en anser sig vara förälskad i. Manlig motsvarighet är "husbando"). Av en ren händelse, vilket jag inte var medveten om förrän då, visade det sig att av alla mina "waifus" som dubbats till svenska hade nästan samtliga gestaltats av Annica Smedius. Var det bara ett märkligt sammanträffande, eller är det någonting med den kvinnans röst? Ami Mizuno/Sailor Mercury från Sailor Moon, Mirage från Aladdin, Eris från Sinbad: Legenden om De Sju Haven, Selina Kyle/Catwoman från Batman: Den Animerade Serien, Wednesday från Familjen Addams, Sam från Totally Spies... var hon än har en stor roll så blir den karaktären nästan automatiskt en favorit. :o
Den enda andra röstskådespelerska som dök upp mer än en gång på sagda lista var Elina Raeder, som jag ju fortfarande anser har en attraktiv röst, även om jag bäst känner igen henne som hotfulla och aggressiva figurer (vilket också överensstämmer väl med min smak i kvinnor på den tiden).

Bland manliga röstskådespelare (jag är ju ändå pansexuell) så är den självklara favoriten Joakim Jennefors. En så rogivande och behaglig röst har jag nog aldrig hört någon annanstans än i hans många rollinsatser, ända sedan jag för första gången lystrade till den i Nalle Har Ett Stort Blått Hus. Till och med de få gånger han spelar ondskefull (exempelvis Horde Prime i She-Ra och Prinsessrebellerna) så har jag bara en instinktiv lust att krama honom. ::)
vilka karaktärer av Elina var det?

Kan du lägga upp hela listan?

MOA

Citat från: Will Stewart skrivet  8 maj 2022 kl. 22:52:57
vilka karaktärer av Elina var det?

Kan du lägga upp hela listan?
Helga?
Spoiler
De var nog lite långsökt
[close]

Grimner

Citat från: Will Stewart skrivet  8 maj 2022 kl. 22:52:57
vilka karaktärer av Elina var det?

Kan du lägga upp hela listan?
Azula från Avatar: Den Siste Luftbändaren och Will Vandom från W.I.T.C.H. ::) Möjligen också Carmen Cortez i Spy Kids, när jag var yngre. Fast hon är ju inte tecknad.

Menar du att du verkligen vill ha hela min gamla "waifu"-lista? :o Det är nog närmare 50 namn, och jag vet inte om jag kan stå för alla de valen idag (tack och lov har jag blivit lite förståndigare i mina val av partner på senare år). Men nog borde jag kunna leta upp den, alltid.
Citat från: MOA skrivet  8 maj 2022 kl. 23:33:43
Helga?
Spoiler
De var nog lite långsökt
[close]
Absolut; har du någonsin sett sexigare tecknade figurer än de i Hey Arnold? :P
Piratkopiering är inte stöld - det är bevarande!
Stöld innebär förstörelse och förlust. Digital duplicering är skapande, och möjliggör för alla, oavsett bakgrund eller resurser, att ta del av livets mångfald. Det är inte bara etiskt, utan en ren dygd.
Tack till alla som fildelar. Ni är hjältar.

Will Siv

Citat från: Grimner skrivet  9 maj 2022 kl. 01:17:32
Menar du att du verkligen vill ha hela min gamla "waifu"-lista? :o Det är nog närmare 50 namn, och jag vet inte om jag kan stå för alla de valen idag (tack och lov har jag blivit lite förståndigare i mina val av partner på senare år). Men nog borde jag kunna leta upp den, alltid.Absolut; har du någonsin sett sexigare tecknade figurer än de i Hey Arnold? :P
ja visst  :)

Will Siv

#7
du har ju redan nämnt Annica Smedius och Elina Raeder, så här är några fler....


Myrra Malmberg - ( Megara, Ariel och Jasimine )


Sharon Dyall - ( Esmeralda, Daphne )


Sara Sommerifeld - ( Kida )


Lina Hedlund - ( Susan, Karai och Kattra )


Anna Norberg - ( Jane, Shego )


Vanna Rosenberg - ( Sophie )

MOA

Citat från: Will Stewart skrivet  9 maj 2022 kl. 10:27:09
du har ju redan nämnt Annica Smedius och Elina Raeder, så här är några fler....


Myrra Malmberg - ( Megara, Ariel och Jasimine )


Sharon Dyall - ( Esmeralda, Daphne )


Sara Sommerifeld - ( Kida )


Lina Hedlund - ( Susan, Karai och Kattra )


Anna Norberg - ( Jane, Shego )


Vanna Rosenberg - ( Sophie )
Myrra Malmberg e helt klart en favorit :D

Adam

De som dubbat flest karaktärer som varit avsevärt attraktiva i mitt tycke (framförallt när jag var tonåring) är exempelvis (som Will Stewart redan hade med) Myrra Malmberg (Ariel i Den lilla sjöjungfrun-franchisen, Jasmine i Aladdin-filmerna, Megara i Herkules, the works), och så Emma Lewin Segelström (Jasmine i Total Drama Pahkitew Island, Mermista i She-Ra och prinsessrebellerna, Applejack i My Little Pony: Equestria Girls, m.fl.)

...men om jag är tvungen att vara brutalt ärlig om den avsevärt sexigaste rösten i dubbning, så skulle det nog i så fall vara Anneli Heed (hon är typ alltid härlig att lyssna på, och hennes legendariska delivery som Spitfire i avsnittet Den bästa kvällen ur My Little Pony: Vänskap är magisk har jag ännu inte glömt). (Ni vet nog vilken särskild replik jag talar om.  ;))
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

MOA

Förutom Myrra Malmberg så måste jag erkänna att Louise Raeder har den sexigaste rösten men de nog för att hon e min favorit VA. Annelie Berg kommer int långt efter.

Steffan Rudvall



Adam Larsson


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Adam Larsson


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.