Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Live-action Tom och Jerry (2021)

Startat av Adam Larsson, 26 oktober 2020 kl. 01:58:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Scoobydoofan1

Om det här ämnet spåras ut för mycket så borde den kanske bli låst, med tanken på att såna här kommentarer kommer fram.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 november 2020 kl. 00:33:23
Att döma av trailern tycker jag inte heller den ser så tokig ut. Alltid svårt att avgöra utifrån en trailer, men ser i alla fall ganska välgjort och intressant ut. :)

Tom och Jerry ser ut ungefär som man förväntar sig - däremot var det väl ingen lysande idé att låta elefanten som syns i trailern se så uppenbart animerad ut, vilket skar sig lite i sammanhanget...
Det var väl ändå väldigt hårt, med tanke på att ingen ens har sett filmen än. Visst finns det en risk att du har rätt, men vänta med de hårda kommentarerna tills du faktiskt har sett filmen. Man ska inte döma ut något bara utifrån en trailer.

Visst har du rätt i att många företag i dagens läge är lite väl pengahungriga, men Tom & Jerry är ju långt ifrån unikt på det sättet. Å andra sidan kan man också se det som att nya filmversioner även ökar intresset för de gamla produktionerna, vare sig det gäller Tom & Jerry eller något annat, så live action-remakes och dylikt är inte automatiskt enbart av ondo.

Det här verkar i alla fall vara en ny handling som inte bygger på något befintligt, vilket ju är mer än man kan säga om flertalet av Disneys nyfilmatiseringar på senare tid, såsom exempelvis Lejonkungen som nästan scen för scen "kopierade" originalfilmen.
Hej Daniel såg du tom och Jerry filmen?

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 25 april 2021 kl. 00:43:33
Hej Daniel såg du tom och Jerry filmen?
Hur skulle jag ha kunnat göra det...? Den har inte haft premiär än... :(

SF Studios har ju sagt att de samordnar premiären med Filmstaden, så filmen kommer alltså inte få premiär förrän Filmstadens biografer har öppnat - och Filmstaden har flera gånger sagt att de inte kommer öppna förrän 8-personersgränsen höjs (då det förstås är omöjligt att få någon lönsamhet vid biovisningar för 8 personer i varje salong). Enligt regeringens senaste beslut ligger alltså 8-personersgränsen kvar åtminstone fram tills den 17 maj - så således kommer det tidigast bli den 17 maj som Filmstaden kan öppna; under förutsättning att smittspridningen har minskat innan dess...

Eftersom 17 maj är en måndag är det alltså mest troligt att Tom & Jerry får premiär som tidigast den 21 maj, då man vanligtvis sätter premiärer på fredagar (eller ibland på onsdagar).

Scoobydoofan1

#64
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 april 2021 kl. 02:31:08
Hur skulle jag ha kunnat göra det...? Den har inte haft premiär än... :(

SF Studios har ju sagt att de samordnar premiären med Filmstaden, så filmen kommer alltså inte få premiär förrän Filmstadens biografer har öppnat - och Filmstaden har flera gånger sagt att de inte kommer öppna förrän 8-personersgränsen höjs (då det förstås är omöjligt att få någon lönsamhet vid biovisningar för 8 personer i varje salong). Enligt regeringens senaste beslut ligger alltså 8-personersgränsen kvar åtminstone fram tills den 17 maj - så således kommer det tidigast bli den 17 maj som Filmstaden kan öppna; under förutsättning att smittspridningen har minskat innan dess...

Eftersom 17 maj är en måndag är det alltså mest troligt att Tom & Jerry får premiär som tidigast den 21 maj, då man vanligtvis sätter premiärer på fredagar (eller ibland på onsdagar).
Ok, trodde filmen hade visats i Sverige.  Tänker du verkligen se på den filmen?

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 25 april 2021 kl. 09:15:39
Ok, trodde filmen hade visats i Sverige.  Tänker du verkligen se på den filmen?
Om bara smittspridningen lugnat sig, så att man vågar gå på bio utan större risk, så kommer jag absolut se filmen - jag tycker att den verkar lovande. :)

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 april 2021 kl. 15:24:00
Om bara smittspridningen lugnat sig, så att man vågar gå på bio utan större risk, så kommer jag absolut se filmen - jag tycker att den verkar lovande. :)
Ok, bli inte förvånad om filmen är som dom andra tom and Jerry filmer.... dåliga.

MOA

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 25 april 2021 kl. 16:15:02
Ok, bli inte förvånad om filmen är som dom andra tom and Jerry filmer.... dåliga.
E den första dålig?

Scoobydoofan1

Citat från: MOA skrivet 25 april 2021 kl. 17:12:28
E den första dålig?
Den första filmen från 90 talet är bra jämfört med vad dom har gjort sen resten av filmen som kom ut under 2000 talet.

Mathilda Gustafsson


Steffan Rudvall

#70
Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  7 maj 2021 kl. 21:19:04
Var kan man se filmen med svenskt tal?
Filmen finns med svenskt tal på Nyafilmer. Det är upp till dig själv men jag skulle råda dig att inte titta på den där!

Det är samma sida som läckte den dubbade versionen av Scoob! Jag undrar vem det är som läcker dubbningarna och hur de har kunnat få tag på dubbningarna...

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  7 maj 2021 kl. 21:19:04
Var kan man se filmen med svenskt tal?
Filmen får biopremiär så fort som restriktionerna lyfts, så att biografer får ta in mer än 8 personer i salongerna - eller det var i alla fall det senaste beskedet jag fått från SF Studios.

Så med lite tur mot slutet av den här månaden, även om det kan dröja längre beroende på om Folkhälsomyndigheten anser att smittspridningen är för hög för att höja gränsen (vilket det nog tyvärr finns en hyfsad risk för)...

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 maj 2021 kl. 21:24:17
Filmen finns med svenskt tal på Nyafilmer. Det är upp till dig själv men jag skulle råda dig att inte titta på den där!

Det är samma sida som läckte den dubbade versionen av Scoob! Jag undrar vem det är som läcker dubbningarna och hur de har kunnat få tag på dubbningarna...

DET ÄR MORALISKT FEL

SE INTE DEN SÅ !!!! >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  7 maj 2021 kl. 22:04:10
DET ÄR MORALISKT FEL

SE INTE DEN SÅ !!!! >:(
Jag har redan sett den lagligt men hörde om det svenska talet så var tvungen att kontrollera.  Jag håller med dig om att man inte ska se filmer där.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 maj 2021 kl. 21:24:17
Filmen finns med svenskt tal på Nyafilmer. Det är upp till dig själv men jag skulle råda dig att inte titta på den där!

Det är samma sida som läckte den dubbade versionen av Scoob! Jag undrar vem det är som läcker dubbningarna och hur de har kunnat få tag på dubbningarna...

Snälla radera den post ! :'( :'(

TIPSA inte folk om pirat sajter !!
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.