Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Sven Wollter 1934-2020

Startat av Steffan Rudvall, 10 november 2020 kl. 18:07:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall


Erik Friman

Jag hörde nyligen beskedet. Vila i frid.  :(

Lilla My

Läste det på Stinas instagram... Fyfan vad det gjorde mig deprimerad.

Nu är det fan nog.. Går och lägger mig och hoppas världen är lite vackrare när jag vaknar imorgon.

Disneyfantasten

Det var synd, men jag fick veta förra veckan att han var sjuk i Covid-19 och att han mådde bra trots omständigheterna!

I alla de tre dubbningsbolag han gjorde hos Disney så var han lysande! (är osäker på om han spelat fler roller än dessa tre)

De roller han spelade hos Disney är Ebenezer Scrooge i Mupparnas Julsaga, Sykes i omdubbningen av Oliver och Gänget (omdubbad p.g.a. principskäl) och John Silver i Skattkammarplaneten...

Må han vila i frid!

Erika


Simon Axelsson

Ledsamt. Gillade honom starkt i de få roller jag sett honom i. Vila i frid, Sven.  :'(

Jag vill inte göra en annan grej av det här, men nu måste väl för fan jävlarna som påstår att Corona är fake inse hur jävla fel de har.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Onekligen väldigt sorgligt. :'(

Vila i frid.

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 10 november 2020 kl. 21:59:44
RIP Mäster Estragon.  :'(

Julkalendern Dieselråttor och Sjömansmöss förmodar jag?

Justé, det är också en bra roll han haft...

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 november 2020 kl. 22:02:34
Julkalendern Dieselråttor och Sjömansmöss förmodar jag?

Justé, det är också en bra roll han haft...

Stämmer bra det.  Sven gjorde en mycket bra rolltolkning där. 
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Grimner

En fruktansvärd förlust, både för svensk kultur och för mig personligen. Sven Wollter var min absoluta favoritskådespelare, en ovärderlig del av min barndom, och framförallt en fantastisk människa. Aldrig kommer jag att kunna ge honom den sortens hyllning eller tacksamhet som han förtjänar. Vila i frid, Sven Wollter, 1934-2020. Din like kommer aldrig att skådas igen.
Piratkopiering är inte stöld - det är bevarande!
Stöld innebär förstörelse och förlust. Digital duplicering är skapande, och möjliggör för alla, oavsett bakgrund eller resurser, att ta del av livets mångfald. Det är inte bara etiskt, utan en ren dygd.
Tack till alla som fildelar. Ni är hjältar.

Lilla My

#11
Han har ju gjort OFANTLIGT mycket för svensk kultur... Han dubbade kanske inte supermycket men alla hans roller och gestaltningar, det finns få skådisar som känts så naturliga i precis alla roller som Sven.

E

Hörde faktiskt att han fått covid och då tänkte jag att han kommer nog inte klara det😔 och så kom denna nyhet.

Vila i frid

MOA

Nu har Sven Wollter gått bort
R.I.P :'(

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 11 november 2020 kl. 21:28:55
Nu har Sven Wollter gått bort
R.I.P :'(
Han gick bort igår och jag har redan gjort ett ämne om det...

MOA

#15
R.I.P :'(

Elios

Så jävla tråkigt. Såg han på en föreställning för ca 1,5 år sedan. Skit grym som John Silver i Skattkammarplaneten.Vila i frid!  :-\

Adam Larsson