Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Hajar som. Hajar

Startat av gstone, 11 juni 2019 kl. 00:05:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Enligt Wikipedia anges Gunnar Ernblad och Andreas Rothlin Svensson som Don Ira Feinberg respektive Luca och idag såg jag filmen och lyckades lista ut att så var fallet!  :)

Dessutom så tycker jag också att eremitkrftan Crazy Joe låter en del som Ole Ornered...

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Jag såg faktiskt om filmen ungefär i slutet av förra månaden och ska jag vara helt ärlig så tycker jag fortfarande att den är helt okej, dock är den bättre på svenska än på engelska, har själv ingenting stort emot den, men vet att det finns både vissa saker som gör den bra och vissa saker som gör den dålig!  :)

Däremot gillar jag inte Baby-Bossen och Kapten Kalsong, har personligen inte sett dessa två, men man ser på lång väg att dessa inte är några höjdare!  :(

Själv tycker jag iallafall att den svenska titeln på denna filmen är klart bättre än originaltiteln...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 juni 2020 kl. 20:00:03
Jag såg faktiskt om filmen ungefär i slutet av förra månaden och ska jag vara helt ärlig så tycker jag fortfarande att den är helt okej, dock är den bättre på svenska än på engelska, har själv ingenting stort emot den, men vet att det finns både vissa saker som gör den bra och vissa saker som gör den dålig!  :)

Däremot gillar jag inte Baby-Bossen och Kapten Kalsong, har personligen inte sett dessa två, men man ser på lång väg att dessa inte är några höjdare!  :(

Själv tycker jag iallafall att den svenska titeln på denna filmen är klart bättre än originaltiteln...

Jag har noll intresse av Baby-Bossen och Kapten Kalsong med  >:(

Särskilt Baby-Bossen  värkar som riktigt skit  >:( >:(

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 juni 2020 kl. 20:00:03

Däremot gillar jag inte Baby-Bossen och Kapten Kalsong, har personligen inte sett dessa två, men man ser på lång väg att dessa inte är några höjdare!  :(


Eh, smaken är väl som baken, men Baby-Bossen är väl en helt okej film enligt mig. Kapten Kalsong är däremot riktigt bra, inte lika bra som säg Shrek 2, men ändå riktigt bra enligt mig.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 11 juni 2020 kl. 20:16:24
Eh, smaken är väl som baken, men Baby-Bossen är väl en helt okej film enligt mig. Kapten Kalsong är däremot riktigt bra, inte lika bra som säg Shrek 2, men ändå riktigt bra enligt mig.

Kapten Kalsong  har dålig små barn humor !!!!!!!!!!!! >:( >:(

Sån humor är inte kul !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 11 juni 2020 kl. 20:18:23
Kapten Kalsong  har dålig små barn humor !!!!!!!!!!!! >:( >:(

Sån humor är inte kul !

Nja... det varierar ju från person till person vad man tycker är roligt. Jag skulle beskriva min humor som ganska bred och skrattar åt det mesta. Bara för att det är "småbarnshumor" behöver det inte vara dåligt, oftast handlar det ju om skämtens "leverans".
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 11 juni 2020 kl. 20:16:24
Eh, smaken är väl som baken, men Baby-Bossen är väl en helt okej film enligt mig. Kapten Kalsong är däremot riktigt bra, inte lika bra som säg Shrek 2, men ändå riktigt bra enligt mig.

Ja, där ser man hur olika folk kan uppfatta en film, det ligger i betraktarens öga helt enkelt...

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 juni 2020 kl. 20:26:01
Ja, där ser man hur olika folk kan uppfatta en film, det ligger i betraktarens öga helt enkelt...

Visst är det så!
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Lilla My skrivet  9 juli 2019 kl. 18:42:45
; varför hyra in en heterosexuell cis-person att spela trans* när det finns gott om trans*- skådespelare som hade kunnat spela karaktären precis lika bra? ;)

Pixar har audition för en transperson i en kommande film , Du vill ha en trans skådespelare för rollen.

Så dom vill att inga Cis-personer ska gör audition

Undrar vilken film det kan vara  ???

https://twitter.com/transmarch/status/1384582383089840133
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Kommer ihåg när hela ämnet var kaos

Adam

Tyckte filmen var kul som liten, men tittar jag på den nu så håller jag med i princip allt som Lilla My skrev. Filmen känns både idiotisk och daterad när det gäller alltifrån karaktärerna, storyn, castingvalen och t.o.m. animationen.

När jag väl tänker efter så känns den som en amatöraktig ripoff på Hitta Nemo, som hade premiär ett år innan (2003). Lite ironiskt i och med att DreamWorks Animation var grundat i syfte med att fungera som "Anti-Disney" (efter att en av grundarna, Jeffrey Katzenberg, blev sparkad från Disney, som han tidigare var VD för), men i den här filmen känns det som att deras "Anti-Disney"-formula verkligen har klivit över hajen, så att säga.

(Vet förresten att Hitta Nemo är en Pixar-produktion, men den skapades också i samarbete med Disney)
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

MOA

Citat från: gstone skrivet  7 juli 2019 kl. 01:06:08
Jag tycker du är dum. Sluta skriva dumma saker.
Haha,allt va så sjukt

gstone

Citat från: Lilla My skrivet  9 juli 2019 kl. 18:39:10
Jag personligen föredrar ju subtil dialog och filmer utan massa prat och snack stup i kvarten och inhyrda kändisar så att det blir kända namn i eftertexterna. Usch, hatar faktiskt när folk som redan är kända ska in och göra fler saker där de inte passar in bara för PR och pengar :-\


Jag tycker på något sätt det känns tryggt när det är välkända röster med i produktionen för då vet man att det är en film som skaparna satsat på fullt ut ! ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Trubaduren

Citat från: Adam skrivet 22 april 2021 kl. 21:39:19
När jag väl tänker efter så känns den som en amatöraktig ripoff på Hitta Nemo, som hade premiär ett år innan (2003). Lite ironiskt i och med att DreamWorks Animation var grundat i syfte med att fungera som "Anti-Disney" (efter att en av grundarna, Jeffrey Katzenberg, blev sparkad från Disney, som han tidigare var VD för)

Jeffrey Katzenberg fick inte sparken från Disney. Han sa upp sig på eget initiativ efter att han inte blev erbjuden Frank Wells jobb som President efter det att denne hade omkommit i en helikopterolycka. Tidigare hade han varit chairman för Walt Disney Studios och Michael Eisner's "second in command" från hans tid på Paramount.