Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Familjen Flinta i Viva Rock Vegas

Startat av Anders, 2 juni 2015 kl. 12:00:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders

Var får man tag i denna film med svenskt tal? Det är nämligen så att jag blev nyfiken på att se den på svenska eftersom Lasse Svensson, enligt Dubbningshemsidan, gör ett par av rösterna i den. Jag har länge velat höra hans typiska 'dubbningsröst' med en bekräftelse på att det är han. Jag hittar dock bara filmen med engelskt tal när jag söker på namnet. På DVD tycks endast originalrösterna och den tyska dubbningen vara tillgängliga. Jag misstänker att den svenska dubbningen bara kom ut på VHS?
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Daniel Hofverberg

Det stämmer att Familjen Flinta i Viva Rock Vegas endast släppts på VHS med svensk dubbning. Av någon outgrundlig anledning saknas den svenska dubbningen på den skandinaviska DVD-utgåvan, som bara har svensk text.

Jag har filmen på VHS, och har redan digitaliserat den till DVD för en tid sedan. Jag gör gärna en kopia åt dig, om du är intresserad.  :)

Anders

Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Elios

Tycker lite mer om denna än vad jag trodde faktiskt.

Elios

Kan dock undra lite varför dem behövde dubba Alan Cumming med två helt olika röster. Var det för att man aldrig skulle lista ut att det var han eller kan man ju undra!?  ???
Med både Mattias Knave och Joakim Jennefors!?  :o