Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 27 juli 2019 kl. 10:01:23
Okej :)

Jag hoppas att Djungel-George kommer finnas tillgänglig på sidan med svenskt tal eftersom den dubbningen bara finns på VHS

Det hoppas jag med! Samma sak hoppas jag med både Joe Jättegorillan och Gadget:) (jag har förvisso inte sett den svenska versionen av Gadget ännu då jag hittills inte har VHS-filmen till min ägo, men jag håller ändå hoppet om att jag så småningom hittar den så att jag kan se den svenska versionen och bilda mig en uppfattning)

De två andra jag har sett på svenska och de svenska dubbningarna är jättebra!  :)

Sabelöga

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 27 juli 2019 kl. 10:01:23
Okej :)

Jag hoppas att Djungel-George kommer finnas tillgänglig på sidan med svenskt tal eftersom den dubbningen bara finns på VHS
Det håller jag med om, blev sjukt besviken när jag insåg att dvd inte hadde den.
Houba !

Hampus.J

Nu finns det sidor på Facebook, Instagram och Twitter som man kan följa. Bara att söka på Disney+
In Donaldismo Veritas

E

Dom filmer som kommer att finnas på Disney+ från början är följande:

101 Dalmatiner (att döma av namnet så misstänker jag att det är live action-versionen)
Bambi
Bao (Pixar-kortfilm)
Big Hero 6
Bilar
Born in China
Captain Marvel
En prinsessas dagbok
Ett småkryps liv
Fantasia
Free Solo
Frost
Föräldrafällan (1961)
Hercules
High School Musical
Hitta Nemo
Hitta Doris
Insidan ut
Iron Man
Iron Man 3
Lady och Lufsen
Lilla Sjöjungfrun
Lilo & Stitch
Mary Poppins
Musse, Kalle och Långben: De 3 musketörerna
Musse Pigg och hans vänner firar jul
Monsters University
Pirates of the Caribbean: Svarta Pärlans Förbannelse
Pixar Short Films Collection Vol 1
Råttatoullie
Remember the Titans
Rogue One: A Star Wars Story
Snövit och dom 7 dvärgarna
Star Wars: Episode I: Det Mörka Hotet
Star Wars: Episode II: Klonerna Anfaller
Star Wars: Episode III: Mörkrets hämnd
Star Wars: Episode IV: Nytt hopp
Star Wars: Episode V: Rymdimperiet slår tillbaka
Star Wars: Episode VI: Jedins återkomst
Star Wars: Episode VII: The Force Awakens
Steamboat Willie
Svärdet i stenen
Den gode dinosaurien
Superhjältarna
The Prince & The Pauper (1990)
The Rocketeer
The Sorcerer's Apprentice (short)
The Three Caballeros
Thor: The Dark World
Toy Story
Tron (1982)
Törnrosa
Upp
Vaiana
Wall-E
Zootropolis
Älskling, jag krympte barnen

Dom serier som kommer att finnas där från början är följande:

Amazing Planet
Andi Mack (säsong 1-3)
Boy Meets World
Brain Games
Dog Whisperer with Cesar Millan
Dr. K's Exotic Animals
Dr. Oakley Yukon Vet
Drain the Ocean
DuckTales (1987)
DuckTales (2016, säsong 1)
Earth Live
Långbens galna gäng
Great Migrations
Howie Mandel's Animals Doing Things
High School Musical: The Musical: The Series
Kim Possible
Malcolm in the Middle
Marvel's Guardians of the Galaxy (tecknad serie)
Marvel's Ultimate Spider-Man (tecknad serie)
Musse och Racergänget (säsong 1 och 2)
Musses Klubbhus
Mickey Mouse Shorts
One Strange Rock
Raven's Home
Rocky Mountain Animal Rescue
Star Wars Rebels
Star Wars: The Clone Wars
Star Wars: The Mandalorian
That's So Raven
The Incredible Dr. Pol
The Simpsons (eftersom Disney köpte 20th Century Fox så är det nog därför den kommer finnas där)
Unlikely Animal Friends
Wicked Tuna

Källa: https://www.expressen.se/dinapengar/tjanster/disney-plus-da-kommer-nya-streamingtjansten-till-sverige/

Daniel Hofverberg

Frågan är ju dock om den där listan gäller för USA eller Skandinavien...? Jag misstänker starkt att Expressens lista bara gäller lanseringen i USA, då Disney knappast har offentliggjort något än om Skandinavien (som trots allt lär dröja längre än USA-premiären).

Förmodligen lär ju utbudet bli mindre i Skandinavien än i USA, åtminstone till en början. De serier som inte alls sänts i Skandinavien än är nog exempelvis mindre chans att de skulle dyka upp från första början...

Men om listan på serier faktiskt skulle stämma, så verkar det ju riktigt lovande, då ett flertal av dessa inte släppts på DVD och inte har sänts alltför regelbundet på Disney Channel på senare år.

Och jag hoppas att Boy Meets World (Här är ditt liv, Corey) även kommer till Skandinavien, för den serien har ju inte sänts i skandinavisk TV på många år - jag hade hoppats att den skulle börja sändas i samband med att "uppföljaren" Här är ditt liv, Riley började sändas här, men tydligen inte... :(

E

#80
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 augusti 2019 kl. 20:56:27
Jag misstänker starkt att Expressens lista bara gäller lanseringen i USA
Tror jag med, men det kan ju vara bra att veta

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 augusti 2019 kl. 20:56:27
Och jag hoppas att Boy Meets World (Här är ditt liv, Corey) även kommer till Skandinavien, för den serien har ju inte sänts i skandinavisk TV på många år - jag hade hoppats att den skulle börja sändas i samband med att "uppföljaren" Här är ditt liv, Riley började sändas här, men tydligen inte... :(
Själv så hoppas jag att Brandy och Herr Morris, 101 Dalmatiner - Serien, Fillmore, Legenden om Tarzan och Boken om Puh också kommer till Skandinavien

TrondM

Jeg regner med det vil komme mange flere detaljer denne helgen, under D23 Expo. Disney har allerede avslørt lanseringsdato til et par nye land:

12. november:
USA
Canada
Nederland

19. november:
Australia
New Zealand



TrondM

Det kommer en ny serie med Lizzie McGuire på Disney+. Hillary Duff spiller fortsatt hovedrollen.

E

Dessutom kommer det en ny Phineas och Ferb-film på sidan

Som heter Phineas and Ferb the Movie: Candace against the universe

Den måste jag se om den kommer till Skandinavien😃

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 24 augusti 2019 kl. 07:47:12
Dessutom kommer det en ny Phineas och Ferb-film på sidan

Som heter Phineas and Ferb the Movie: Candace against the universe

Den måste jag se om den kommer till Skandinavien😃

Ursäkta om jag för ovanlighetens skulle hoppar in och ställer frågan, men kommer den filmen att vara tecknad eller riktig? (tidigare i år sändes en spelfilm med Kim Possible på TV)

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 augusti 2019 kl. 08:56:25
Ursäkta om jag för ovanlighetens skulle hoppar in och ställer frågan, men kommer den filmen att vara tecknad eller riktig? (tidigare i år sändes en spelfilm med Kim Possible på TV)
Tecknad ;)

Simon Axelsson

Disney+ är planerad att släppas någon gång under det första halvåret av 2020 här i Sverige, förhoppningsvis så tidigt som möjligt, kanske Februari med tanke på att det är då de flesta novembersläppta Disney-filmerna brukar släppas i Sverige. Riktigt intresserad av tjänsten, utbudet är ju fantastiskt än så länge.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

TrondM

Citat från: Simon Axelsson skrivet 24 augusti 2019 kl. 21:57:59
Disney+ är planerad att släppas någon gång under det första halvåret av 2020 här i Sverige

Første kvartal, faktisk. Releaseplanen sier at Disney+ skal slippes i løpet av 2. kvartal i regnskapsåret 2020, så det er lett å tenke at det er første halvår. Men, for Disney begynner regnskapsåret 2020 den 1. oktober i år.

Anders M Olsson

#88
Citat från: Simon Axelsson skrivet 24 augusti 2019 kl. 21:57:59
Riktigt intresserad av tjänsten, utbudet är ju fantastiskt än så länge.

Det är alltid en början, men jag får säga att jag inte är speciellt imponerad av förteckningen ovan om det är allt de har att bjuda på.

Långfilmerna är de "gamla vanliga" som redan finns ute i otaliga utgåvor på DVD och/eller Blu-ray. Men var finns alla de fina spelfilmerna från 50-talet och framåt med början på Skattkammarön, och var finns alla Disney Channel Original Movies?

Och var är alla kortfilmerna?

Bland TV-serierna tycks det vara väldigt mycket natur- och djurprogram från National Geographic, några live-action sitcoms, lite Star Wars, lite Marvel och ett par datoranimerade serier. Inget fel i det, men inte det jag helst av allt skulle vilja titta på. Det jag framför allt saknar är alla de "klassiska" tecknade serierna från mitten av åttiotalet och framåt. Jag ser bara två i listan, Ducktales (1987) och Långbens galna gäng.

Sen skulle jag ju önska mig den s.k. antologiserien som genom åren har gått under olika titlar; Disneyland, Walt Disney Presents, Walt Disney's Wonderful World of Color m.m. Om den hade funnits med skulle jag genast skriva under på att utbudet hade varit fantastiskt! Men ack nej...


TrondM

Citat från: Anders M Olsson skrivet 25 augusti 2019 kl. 06:50:46Långfilmerna är de "gamla vanliga" som redan finns ute i otaliga utgåvor på DVD och/eller Blu-ray. Men var finns alla de fina spelfilmerna från 50-talet och framåt med början på Skattkammarön, och var finns alla Disney Channel Original Movies?

De har ikke sagt noe om langfilmene fra 50-tallet og utover, men de har annonsert at Disney+ vil ha Disney Channel Original Movies på lanseringsdato. Siden det er laget 106 DCOM til nå, høres det egentlig ut som alle er med fra dag 1.

Citat från: Anders M OlssonOch var är alla kortfilmerna?

Ja, si det. Jeg regner jo med at de vil finnes på Disney+ også, men jeg har ikke sett noen si noe som helst om dem ennå.

Citat från: Anders M OlssonBland TV-serierna tycks det vara väldigt mycket natur- och djurprogram från National Geographic, några live-action sitcoms, lite Star Wars, lite Marvel och ett par datoranimerade serier. Inget fel i det, men inte det jag helst av allt skulle vilja titta på. Det jag framför allt saknar är alla de "klassiska" tecknade serierna från mitten av åttiotalet och framåt. Jag ser bara två i listan, Ducktales (1987) och Långbens galna gäng.

De har sagt det skal være over 5000 episoder med Disney Channel-serier fra dag 1. Men serier som ikke er laget for Disney Channel, som for eksempel Disney Afternoon-seriene, har de ikke nevnt ennå.

Citat från: Anders M OlssonSen skulle jag ju önska mig den s.k. antologiserien som genom åren har gått under olika titlar; Disneyland, Walt Disney Presents, Walt Disney's Wonderful World of Color m.m. Om den hade funnits med skulle jag genast skriva under på att utbudet hade varit fantastiskt! Men ack nej...

Ja, jeg ville gitt mye for å få tilgang til hele denne katalogen. Jeg tror ærlig talt den vil komme til Disney+, men ikke fra dag 1. Det virker som om Disney ønsker å gjøre absolutt alt familievennlig innhold de eier tilgjengelig på Disney+ etter hvert. Så spørsmålet er vel hvor lang tid det vil ta å digitalisere alt, og hva de prioriterer å legge ut.

En annen problemstilling med denne antologiserien er at det er litt uklart hva som er en reprise og hva som er en ny episode her. Det var ikke uvanlig at de byttet ut innslag når en episode ble sendt i reprise. Det mest kjente eksepelet for oss er vel From All of Us to All of You. Denne episoden ble sendt 9 ganger, i 8 forskjellige versjoner. Et annet eksempel er The Best Doggoned Dog in the World, som erstattet innslaget med Old Yeller med et innslag fra 101 Dalmatinere da det ble sendt i reprise i 1961. Kommer Disney+ til å inkludere alle versjoner av slike episoder, eller vil de bare inkludere den første?