Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Undertexter på YouTube

Startat av Anders M Olsson, 30 januari 2020 kl. 21:18:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

Du som har en stund över kanske kan hjälpa mig genom att godkänna den svenska textningen till något eller några avsnitt i serien Lightning Point. Du behöver egentligen inte alls vara intresserad av serien, eller ens se några avsnitt, men genom att hjälpa till att godkänna textningen hjälper du andra som kanske är intresserade och vill se serien på svenska.

https://www.youtube.com/playlist?list=PLsqwp_ozw_W4z4xUssQQSx_9ilCzCTBDI

Avsnitt 1 är redan klart och publicerat, men till alla de övriga (2-26) behövs fler som godkänner innan de blir publicerade. Du kan godkänna ett eller flera avsnitt beroende på hur mycket tid du vill lägga ner. Alla bidrag uppskattas även om du bara godkänner ett enda avsnitt!

Jag är inte helt klar över exakt hur många personer som måste godkänna. Tidigare verkade det räcka med två, men det behövs troligen fler nu. Förmodligen har de flesta av avsnitten redan godkänts av någon eller några personer, så i vissa fall kanske det bara behövs en enda till!

Så här gör man:

Man måste vara inloggad med Google-konto. Notera att man bara godkänner ett avsnitt i taget, så proceduren behöver upprepas för vart och ett av avsnitten i serien!

Klicka på de tre punkterna ... under videon och välj "Lägg till översättning" i menyn. Eventuellt måste man sen byta språk om man inte har svenska som standardspråk. Sen klickar man på "Undertexter" uppe till vänster. Då kan man spela videon med de svenska undertexterna och godkänna dem genom att klicka på knappen "Det ser bra ut!".

Om ni litar på mig behöver ni inte se hela avsnitten innan ni godkänner.

Anders M Olsson

Om ni inte redan har gjort det, gå även in och godkänn Andreas Erikssons svenska texter till Dansakademin avsnitt 9:


https://youtu.be/jYJAuzKK8dI

Texterna till det avsnittet har legat klara i ett drygt halvår nu utan att bli publicerade.

Soscla

Så översatsigt att göra undertexter till Youtube! Men har sett så många som är så fruktansvärda så det här var skönt att bevittna! Ska granska/godkänna så många jag kan!
It's so fluffy I'm gonna die!

Alexander

Om en figur argt säger "nuts". Finns det någon bra svenskt uttryck till det?

Simon Axelsson

Citat från: Alexander skrivet 31 januari 2020 kl. 20:27:51
Om en figur argt säger "nuts". Finns det någon bra svenskt uttryck till det?

"Fan"? "Skit"? "Jäklar"?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Sabelöga

Citat från: Alexander skrivet 31 januari 2020 kl. 20:27:51
Om en figur argt säger "nuts". Finns det någon bra svenskt uttryck till det?
Usch, äsch då?
Houba !

Alexander



Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 31 januari 2020 kl. 20:27:51
Om en figur argt säger "nuts". Finns det någon bra svenskt uttryck till det?

Jag föreslår;
- "typiskt"
- "attans"
- "rackarns"
- "katten också"
- "förbaskat"
- "fördömt"
m.fl.

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 januari 2020 kl. 22:36:19
Jag föreslår;
- "typiskt"
- "attans"
- "rackarns"
- "katten också"
- "förbaskat"
- "fördömt"
m.fl.

Tack för förslagen. Funderar på en bra motsvarighet till det uttrycket nämligen.

TonyTonka

Räknas tusan som svärord? Om inte föreslår jag det.  :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Christer

Om tillräckligt många av oss börjar säga "nötter!" så kommer det slå igenom...

Alexander

Citat från: TonyTonka skrivet  2 februari 2020 kl. 00:46:27
Räknas tusan som svärord? Om inte föreslår jag det.  :)

Tack, det är ett bra förslag.

Elios

Citat från: TonyTonka skrivet  2 februari 2020 kl. 00:46:27
Räknas tusan som svärord? Om inte föreslår jag det.  :)

Nej inte enligt mig som sagt.  ;D

Anders M Olsson

Åter till ämnet:

Hur många är det som faktiskt har varit inne på YouTube och granskat/godkänt några av de svenska textningarna? Skriv här om ni har bidragit så att vi kan få en uppfattning om hur många som behövs för att texterna ska publiceras.

Se det översta inlägget för instruktioner!

Och snälla - inga generella diskussioner om översättning här i tråden om ni inte verkligen håller på med en översättning på YouTube. Berätta i så fall vilken serie eller film det handlar om!