Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Insidan ut 2

Startat av Steffan Rudvall, 10 september 2022 kl. 08:04:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 februari 2023 kl. 21:38:00Vem av dem syftar du på?

Om du syftar på Björn Granath så tror jag det var Ice Age 5 Scratattack 2016, innan han sedan gick bort året därpå.

Om du syftar på Björn Gedda så tror jag det var Toy Story 4 året 2019, han lever fortfarande dock, han är snart uppe i 81 år.
Björn Gedda  var en bra ersättare för  Granath som Ilska :D

Jag tyckte han passade bra.

Jag hoppas at han gör rollen i uppföljaren också :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 29 oktober 2023 kl. 23:03:47Väldgt tur att det inte var den här Pixar filmen som sköts upp ! :D ;D
Allt hänger ju på om alla repliker är inspelade eller inte. Animatörerna strejkar ju inte, så under förutsättning att alla repliker är inspelade kommer inte Insidan ut 2 att påverkas - men om det finns repliker som inte är inspelade, eller om filmen behöver göras om från det ursprungliga manuset så att en del repliker måste kompletteras i efterhand, så lär även den här filmen skjutas upp.

Strejken pågår ju trots allt fortfarande, och då repliker spelas in innan animationen, så behövs det ju ganska mycket tid för animation av de aktuella scenerna efter att replikerna har spelats in.

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 oktober 2023 kl. 09:47:21Det verkar bara gälla filmer som var tänka att ha premiär om våren.

Denna film å andra sidan kommer att ha premiär under sommaren, det är nog därför den sitter säkert än så länge, vilket även andra filmer tänka att ha premiär om sommaren bevisar.
Det är nog snarare så att de ännu inte vet om alla repliker har spelats in, plus att de vid filmer med senare premiärer har lite mer tid på sig innan de måste fatta beslut om att skjuta upp filmerna.
(Det är ju inte helt ovanligt att man ganska sent under processen inser att scener inte fungerar, utan måste skrivas om, och det är ju vid sådana lägen som nya repliker måste spelas in; något som inte går så länge strejken pågår)

Så att filmen inte har skjutits upp än säger inget om att den inte kommer att skjutas upp.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 oktober 2023 kl. 11:00:24Allt hänger ju på om alla repliker är inspelade eller inte. Animatörerna strejkar ju inte, så under förutsättning att alla repliker är inspelade kommer inte Insidan ut 2 att påverkas - men om det finns repliker som inte är inspelade, eller om filmen behöver göras om från det ursprungliga manuset så att en del repliker måste kompletteras i efterhand, så lär även den här filmen skjutas upp.

Strejken pågår ju trots allt fortfarande, och då repliker spelas in innan animationen, så behövs det ju ganska mycket tid för animation av de aktuella scenerna efter att replikerna har spelats in.
Om det händer kommer jag bli väldigt förbannad >:( >:(

När jag blir arg blir jag verkligen arg
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Här är den första affischen 😁😍🥳🥳🥳🥳❗️
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Första tesear trailern för filmen 😁☺️🥳❗️

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  9 november 2023 kl. 15:20:10Här är den första affischen 😁😍🥳🥳🥳🥳❗️
Citat från: gstone skrivet  9 november 2023 kl. 15:32:38Första tesear trailern för filmen 😁☺️🥳❗️


Jes, jag har väntat länge på första affischen och första trailern!  :D 

Hoppas att alla som är vid liv återkommer i sina roller.

Adam Larsson

Citat från: gstone skrivet  9 november 2023 kl. 15:20:10Här är den första affischen 😁😍🥳🥳🥳🥳❗️
Insidan ut 2.png

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 november 2023 kl. 15:38:20Jes, jag har väntat länge på första affischen och första trailern!  :D

Hoppas att alla som är vid liv återkommer i sina roller.
Texted eller dubbade trailer här☺️🇸🇪⬇️
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  9 november 2023 kl. 16:41:58Texted eller dubbade trailer här☺️🇸🇪⬇️
Jag antar att du inte har sett den här versionen utan bara delat den men den är svensk textad inte dubbad.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 november 2023 kl. 20:08:58Jag antar att du inte har sett den här versionen utan bara delat den men den är svensk textad inte dubbad.
Okej :-\

Trist
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Enligt Disney Wiki förefaller det som att denna films teaser slog ut rekordet av Frost 2 som den mest sedda teasern i 24 timmar.

gstone

Det gick en svensk dubbade trailer för filmen före Önskan på bio idag 

Hade svårt att höra vilka rösterna var men spontant skulle att Linda Ohlson och Ulla Skoog i alla falll är tillbaka  ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

A


gstone

På biograferna är teaser trailern dubbade på svenska.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 19 december 2023 kl. 22:24:07På biograferna är teaser trailern dubbade på svenska.
Jepp, så var det när jag såg Önskan på bio.