Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Hur skulle din dubbning se ut?

Startat av clash, 21 januari 2006 kl. 01:37:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Adam Larsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 februari 2021 kl. 12:28:09
Skillnaden är dock att Svärdet i Stenen "förstördes" vid ljudet på 2002-års DVD-utgåva
Nej du, man hade problem med ljudet redan på 90-talet till exempel gick ju slutet sönder så att körsången försvann. De vettigaste skulle vara att dubba om den 93!

Disneyfantasten

Citat från: Adam Larsson skrivet  7 augusti 2021 kl. 18:31:00
Nej du, man hade problem med ljudet redan på 90-talet till exempel gick ju slutet sönder så att körsången försvann. De vettigaste skulle vara att dubba om den 93!

Sedan har även Madame Mims första replik kortats ner så att hon endast säger "Allvarligt, något gräsligt"...

Disneyfantasten

Hur skulle KM Studio ha dubbat Anastasia, Det Magiska Svärdet Kampen om Camelot och Järnjätten?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 augusti 2021 kl. 12:58:13
Hur skulle KM Studio ha dubbat Anastasia, Det Magiska Svärdet Kampen om Camelot och Järnjätten?
Det skulle de inte, speciellt inte de två sistnämnda.

Disneyfantasten


Steffan Rudvall


Disneyfantasten


Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 mars 2021 kl. 16:13:01
Om jag också ska vara petnoga så var det oktober 1994!

Varifrån fick du de uppgifterna?

Jag menar, VHS-utgåvan av Aladdin gavs ut augusti 1994 och på den används första reklamen för Disneyland Paris!

Dessutom så står det Disneyland Paris på denna affisch av Snövit och De Sju Dvärgarna (alltså för Storbritannien);

https://www.pastposters.com/cw3/assets/product_full/(PB)__SnowWhite-1994(1)front.jpg

Och enligt denna sida hade filmen nypremiär på bio i Storbritannien senast 1994-07-22;

www.imdb.com/title/tt0029583/releaseinfo

Hur förklarar du det?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 augusti 2021 kl. 18:02:36
Varifrån fick du de uppgifterna?

Jag menar, VHS-utgåvan av Aladdin gavs ut augusti 1994 och på den används första reklamen för Disneyland Paris!

Dessutom så står det Disneyland Paris på denna affisch av Snövit och De Sju Dvärgarna (alltså för Storbritannien);

https://www.pastposters.com/cw3/assets/product_full/(PB)__SnowWhite-1994(1)front.jpg

Och enligt denna sida hade filmen nypremiär på bio i Storbritannien senast 1994-07-22;

www.imdb.com/title/tt0029583/releaseinfo

Hur förklarar du det?
Den informationen kommer från Wikipedia tror jag.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 augusti 2021 kl. 18:07:13
Den informationen kommer från Wikipedia tror jag.

Då måste den vara felaktig, man ska inte alltid lita på allt man läser...

På Wikipedia har folk skrivit felaktiga saker här och var men ibland har saker redigerats där...

Jag vet inte exakt när det döptes om men jag tror att det måste ha varit sommaren 1994! (förövrigt så är oktober 1994 den månad då Snövit och De Sju Dvärgarna gavs ut på VHS)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 augusti 2021 kl. 18:09:44
Då måste den vara felaktig, man ska inte alltid lita på allt man läser...

På Wikipedia har folk skrivit felaktiga saker här och var men ibland har saker redigerats där...

Jag vet inte exakt när det döptes om men jag tror att det måste ha varit sommaren 1994! (förövrigt så är oktober 1994 den månad då Snövit och De Sju Dvärgarna gavs ut på VHS)
Nu när jag kollar igen så står det maj 1994.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 augusti 2021 kl. 18:10:49
Nu när jag kollar igen så står det maj 1994.

Då måste det vara maj 1994 som det hände, jag visste väl att jag inte kunde ha så fel...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 augusti 2021 kl. 18:15:16
Då måste det vara maj 1994 som det hände, jag visste väl att jag inte kunde ha så fel...
Ja, det borde stämma. Förresten tycker jag att Disneyland Paris är ett mycket bättre namn än Euro Disney.

Adam Larsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 augusti 2021 kl. 18:23:39
Ja, det borde stämma. Förresten tycker jag att Disneyland Paris är ett mycket bättre namn än Euro Disney.
Varför är det bättre?

Steffan Rudvall