Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Masters of the Universe (He-Man 2021)

Startat av Goliat, 12 augusti 2021 kl. 19:34:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

Någon som vet om serien på Netflix har dubbats till Svenska?

Simon Axelsson

Citat från: King Owl skrivet 12 augusti 2021 kl. 19:34:28
Någon som vet om serien på Netflix har dubbats till Svenska?

Senast jag hörde nåt var svaret nej.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Christer

Senast jag hörde nåt var svaret "inte än".

Goliat

Citat från: Christer skrivet 12 augusti 2021 kl. 20:29:51
Senast jag hörde nåt var svaret "inte än".

Lät bättre. Då håller vi tummarna på att det blir en. Avvaktar att skaffa Netflix tills dess.

Daniel Hofverberg

Om ni syftar på Masters of the Universe: Revelation från 2021, så verkar den bara ha dubbats till tyska, franska, spanska, italienska, brasiliansk portugisiska och japanska - således inget annat än mer typiska "dubbningsländer".

Det har väl nästan aldrig hänt att Netflix har lagt till fler ljudspår till en serie i efterhand, utan allt brukar ske i samband med releasen, så jag betvivlar starkt att det kommer bli någon svensk dubbning tyvärr. :(

jimstrom

Och att kalla den He-man 2021 är väldigt missvisande då den snarare handlar mer om Teela.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Goliat

#6
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 augusti 2021 kl. 21:22:35
Om ni syftar på Masters of the Universe: Revelation från 2021, så verkar den bara ha dubbats till tyska, franska, spanska, italienska, brasiliansk portugisiska och japanska - således inget annat än mer typiska "dubbningsländer".

Det har väl nästan aldrig hänt att Netflix har lagt till fler ljudspår till en serie i efterhand, utan allt brukar ske i samband med releasen, så jag betvivlar starkt att det kommer bli någon svensk dubbning tyvärr. :(

Det var trist att läsa. Sökt lite och verkar som det är 5 avsnitt och att det kommer 5 till i slutet på året. Så avvakta nog till dess. Såg trailern och den verkar kanske vara lovande.

Citat från: jimstrom skrivet 12 augusti 2021 kl. 21:37:57
Och att kalla den He-man 2021 är väldigt missvisande då den snarare handlar mer om Teela.

Ja det kanske det är. Inte sett serien ens. Men nyfiken på hur He-Man är i serien. Teela syns väl knappt om ens i trailern? Försöker att inte se för mycket så det spoilas för mycket.

jimstrom

Låt mig säga så här, om du förväntar dig He-man kommer du bli väldigt besviken. Trailern som släpptes med I need a hero, är inte särskilt ärlig.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Goliat

Citat från: jimstrom skrivet 12 augusti 2021 kl. 22:25:47
Låt mig säga så här, om du förväntar dig He-man kommer du bli väldigt besviken. Trailern som släpptes med I need a hero, är inte särskilt ärlig.

Det var från Netflix youtube-konto IAF. Va trist. Den har ju IFS inte med He-Man ens i titeln. Men hoppades på det var mer inkluderande av de andra karaktärerna också. Är det mer sidohändelser eller är det så att de visar allt ur en helt annan sida av nån historia? (Nu lär jag väl få spoilers men nitt fel isf) ;)

jimstrom

Jag låter dig bedöma själv, det är 5 episoder så det är inte alltför mycket tid att investera i, och vem vet du kanske gillar den mer än vad jag gjorde, finns bra saker med den, animationen är fantastisk, rösterna funkar bra för karaktärerna och finns några riktigt bra idéer med karaktärerna också, utförandet och missledandet gjorde mig dock besviken, men som sagt låt inte det påverka dig.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Goliat


Elios

Citat från: King Owl skrivet 20 augusti 2021 kl. 08:26:20
Såg precis att det verkar komma en ny serie till med He-Man


https://youtu.be/ZXApnj-ztIE

Två olika serier om samma hjälte på samma år alltså!  ;D
Undrar dock om denna dubbas?!  ::)

Adam

Citat från: Elios skrivet 21 augusti 2021 kl. 03:55:55
Två olika serier om samma hjälte på samma år alltså!  ;D
Undrar dock om denna dubbas?!  ::)
Den 3D-animerade kommer högst troligt garanterat att dubbas, eftersom den kommer att rikta sig mer åt den yngre publiken, till skillnad från Revelation som är mer riktad åt den äldre.

...Men bara så ni här vet, den här serien befann sig under produktion samtidigt som Revelation, så den är inte riktigt tänkt som en "soning" efter den negativa backlashen mot Revelation.
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

jimstrom

Kan bekräfta att jag nyss kollade på teasern på Netflix, och kan konstatera att den serien kommer dubbas på svenska.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Steffan Rudvall

Citat från: Adam skrivet 21 augusti 2021 kl. 12:41:17
Den 3D-animerade kommer högst troligt garanterat att dubbas, eftersom den kommer att rikta sig mer åt den yngre publiken, till skillnad från Revelation som är mer riktad åt den äldre.
Fast Netflix har ju börjat dubba "vuxenfilmer" eller vad man ska kalla det.