Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

TV-serien "Disneyland" ("Wonderful World of Color" +++)

Startat av TrondM, 23 oktober 2017 kl. 14:07:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TrondM

Dette er egentlig veldig off-topic, men i tilfelle noen er interessert, så har jeg laget en liste over de episodene av serien "Disneyland" som har blitt vist på NRK.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1sB5hdGSByb8AoBeEW4aIQQm2__FVcS5GgLJo1TTv8BY/edit?usp=sharing
De fleste episodene er dubbet av Odd Grythe.

Jeg fant også et leserbrev fra 1972, skrevet av noen som ønsker at NRK gjør som SVT, og begynner å sende "From All of Us to All of You" hver jul. Innsenderen skriver at NRK har sendt dette programmet "en gang for mange år siden". Dette er veldig interessant, for til nå har jeg trodd at NRK ikke viste denne episoden før 1979.



Jeg tror derfor at episoden 2. juledag 1965, som NRK har kalt "Juleshow" faktisk er "From All of Us to All of You". Om de har sendt 1958-versjonen, som SVT sendte fra 1960 til 1966 (da de begynte å gjøre egne endringer), eller om de har vist episoden fra 1963, med "Sverdet i Stenen" som overraskelse, er det ikke lett å si.

TrondM

Jeg har forresten fått oppgitt fra NRK at de norske stemmene i serien er gjort av: Carl Frederik Prytz, Odd Grythe, Magne Bleness, Arne Halvorsen og Frimann Falck Clausen.