Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Tangled Ever After

Startat av Rosenlund, 14 februari 2012 kl. 18:38:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elias Prenbo

Citat från: Ariel skrivet 16 februari 2012 kl. 12:39:50
Trassel 2? Visste inte att det skulle komma en uppföljare? :o
Det är nästan lite synd på något sätt, för uppföljare brukar oftast förstöra själva grejen.
Men inte i alla fallen, så klart.
Nej, eller hur, jag har iallafall inte dragit alla uppföljare över en kam, jag tycker exempelvis att Bernard och Bianca i Australien är bättre än första Bernard och Bianca-filmen och jag tycker även att samtliga av Nalle Puhs filmer och serier är bättre än första filmen, spelfilmen 102 Dalmatiner är också bättre än första spelfilmen på nåt sätt, men hos Toy Story har jag svårt att bestämma mig.

Men i flesta fall tycker jag att originalfilmen är bäst, även om det finns många uppföljare som är bra.

De enda av Disneys uppföljare som jag inte gillar alls är Micke och Molle 2, Pocahontas 2, Ringaren i Notre Dame 2, Tarzan 2 (ej att förväxlas med Tarzan och Jane, för den gillar jag) och framförallt Atlantis 2.

Citat från: Ariel skrivet 21 februari 2012 kl. 18:53:01
Pengar, kanske?

Tyckte inte att Trassel var så jättebra heller, mest kanske för att jag föredrar (hand)tecknade filmer.


Säg vad du vill, men jag tycker iallafall att åtminstone Trassel, Röjar-Ralf, Frost, Big Hero 6 och Zootropolis håller samma klass som de handanimerade klassikerna. Jag ser även framemot Moana/Vaiana (tar ett tag att vänja sig vid den nya titeln), Röjar-Ralf 2, Gigantic och Frost 2 (det ska kanske även komma en Zootropolis 2). Jag tycker att även alla Pixar-filmer, Flygplan 1 & 2 och Tingeling-filmerna är riktigt bra, så bara för att en film är datoranimerad så tänker jag inte bedöma dem för det, jag gillar både handanimering, datoranimering och stop-motion.

Ja, iallafall så tycker jag att Disneyklassikerna som är gjorda mellan Kogänget och Prinsessan och Grodan inte riktigt bibehöll den "rätta" känslan, men man kan väl säga så mycket att de är okej (om än inte lika bra som de andra Disneyklassikerna).