Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Kan Fredrik Dolk sjunga ?

Startat av gstone, 26 november 2020 kl. 17:44:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Kan Fredrik Dolk sjunga

Han hade Dan Bratt som  hans sång röst i Kampen om Camelot men var sångare i DJUNGELDJURET HUGO - DEN STORA FILMHJÄLTEN.

Så jag är osäker :-\
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 26 november 2020 kl. 17:44:09
Kan Fredrik Dolk sjunga

Han hade Dan Bratt som  hans sång röst i Kampen om Camelot men var sångare i DJUNGELDJURET HUGO - DEN STORA FILMHJÄLTEN.

Så jag är osäker :-\
Jag tror nog att han kan sjunga han och de flesta på Sun Studio Köpenhamn var ju skådespelare tagna från Malmö stadsteater.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 november 2020 kl. 18:06:46
Jag tror nog att han kan sjunga han och de flesta på Sun Studio Köpenhamn var ju skådespelare tagna från Malmö stadsteater.
Sjunger han i dubbningar?

Erika

De gånger man har fått höra honom sjunga i dubbningar, så har det mest handlat om sånger som inte kräver en perfekt sångröst...

Erika

Citat från: MOA skrivet 26 november 2020 kl. 18:55:53
Sjunger han i dubbningar?

Ja, det har han gjort i ett par dubbningar. Här är ett
exempel, om inte länken riktigt fungerar som den ska så börjar sången vid 21:09. Han sjunger (tillsammans med Gunnar Ernblad) även signaturmelodin till Conan Äventyraren.

Steffan Rudvall


MOA

Citat från: Erika skrivet 26 november 2020 kl. 19:12:39
Ja, det har han gjort i ett par dubbningar. Här är ett
exempel, om inte länken riktigt fungerar som den ska så börjar sången vid 21:09. Han sjunger (tillsammans med Gunnar Ernblad) även signaturmelodin till Conan Äventyraren.
Måste säga att Fredrik Dolks sångröst e...sådär,inge större fel men han klarar int highnoten så bra

Erika

Citat från: MOA skrivet 26 november 2020 kl. 21:37:51
Måste säga att Fredrik Dolks sångröst e...sådär,inge större fel men han klarar int highnoten så bra

Precis, och det är nog därför som andra oftast har fått hoppat in och fått göra sångrösten.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Erika skrivet 26 november 2020 kl. 21:41:19
Precis, och det är nog därför som andra oftast har fått hoppat in och fått göra sångrösten.
Som i Toy Story filmerna?

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 26 november 2020 kl. 21:42:15
Som i Toy Story filmerna?
Nej Mikael Roupé sjunger sångerna i Toy Story filmerna eftersom att det är Randy Newman som sjunger de på engelska.

MOA

Citat från: Erika skrivet 26 november 2020 kl. 19:12:39
Han sjunger (tillsammans med Gunnar Ernblad) även signaturmelodin till Conan Äventyraren.
Av dom 2 måste jag säga att Gunnar Ernblad sjunger bättre

Erika

Citat från: MOA skrivet 26 november 2020 kl. 22:00:20
Av dom 2 måste jag säga att Gunnar Ernblad sjunger bättre

Håller med.

Jag tror Fredrik Dolks brist på en bra sångröst är nog huvudanledningen till varför han inte sjöng signaturmelodin till Masken - trots att det är "meningen" att den som spelar huvudpersonen ska även sjunga signaturmelodin.

Steffan Rudvall

Citat från: Erika skrivet 26 november 2020 kl. 22:26:46
Håller med.

Jag tror Fredrik Dolks brist på en bra sångröst är nog huvudanledningen till varför han inte sjöng signaturmelodin till Masken - trots att det är "meningen" att den som spelar huvudpersonen ska även sjunga signaturmelodin.
Det är väl Mikael Roupé som sjunger introt i både den svenska och danska versionen eller minns jag fel?

Erika

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 november 2020 kl. 22:35:02
Det är väl Mikael Roupé som sjunger introt i både den svenska och danska versionen eller minns jag fel?

Du minns alldeles rätt! :)

MOA

Citat från: Erika skrivet 26 november 2020 kl. 22:26:46
Håller med.

Jag tror Fredrik Dolks brist på en bra sångröst är nog huvudanledningen till varför han inte sjöng signaturmelodin till Masken - trots att det är "meningen" att den som spelar huvudpersonen ska även sjunga signaturmelodin.
Ja Mikael Roupé har mycket bättre sångröst