Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

My Little Pony Tales - Who's Responsible

Startat av Goliat, 15 mars 2020 kl. 21:07:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

Jag har gått igenom alla dvd och finner inte avsnittet "Who's Responsible". Även bett folk som äger vhs-utgåvorna gå igenom dem, men ingen finner avsnittet. Var i kontakt med film factory för en många många år sedan som påstår alla dubbades.

Frågan är nu, finns det avsnittet dubbat? Gick My Little Pony Tales på svensk tv?

http://mylittlewiki.org/wiki/Who%27s_Responsible%3F

Oscar Isaksson

Jag vet att My Little Pony Tales har visats på TV4 någon gång på 90-talet, dock vet jag inte hut många avsnitt det var.

Daniel Hofverberg

Visst har alla avsnitt av My Little Pony Tales dubbats till svenska, men du har tyvärr rätt i att Who's Responsible av någon outgrundlig anledning inte släppts på DVD.

Enligt Svensk Mediedatabas ska VHS-utgåvan av My Little Pony - Paradisön innehålla det avsnittet, medan det saknas på DVD-utgåvan med samma titel (som innehåller ett avsnitt mindre):
https://smdb.kb.se/catalog/id/001393686

Jag har dock inte själv lyckats få tag i VHS-utgåvan, och kan därför inte bekräfta om det stämmer eller inte; och om det i så fall gäller alla VHS-ex eller bara vissa.

Åtminstone på mitt exemplar av DVD-utgåvan av Paradisön står det heller inte utsatt på omslaget att avsnittet Gribet ska finnas med, men i verkligheten finns avsnittet med (så att skivan innehåller ett avsnitt mer än omslaget vill göra gällande). Jag vet inte om Film-Factory senare korrigerade omslaget, så att även det avsnittet står med, eller om alla exemplar lider av samma problem. Även baksidan på Discshop har i alla fall samma problem som på mitt ex.

My Little Pony Tales har sänts på både TV4 och Kanal 5 i Sverige, med samma dubbning som på VHS och DVD.

Goliat

Skulle vara glad av att bara hitta ljudet till avsnittet.

Ska fråga runt om någon kanske råkar ha vhs-bandet igen. Då vet jag vilket det gäller så får de titta igen.

Skickat pm till dig Daniel.

Goliat

Lite fundersam. Är det något fel på ljudet? Jag har lyckats komma över fyra olika källor. Där tyvärr tre av dem är rippade i mono (är IFS mono, men lättare att återskapa ljud om den tippas i stereo samt ta bort störningar trots den är i mono). I vilket fall, har tre av dem nästan "vibrerande/svajande" ljud och en har nästan som dubblett (antar det var en liten delay i ena kanalen o när d n spelades av som monokanal lades de två ihop och lät så).

Finns det någon annan här som råkar ha kassetten och vet hur ljudet är?