Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 24 juli 2020 kl. 19:38:44
Vem är röst åt Spådamen Esmeralda  Netflix filmen Den magiska Cirkusen ?

Hon är inte med i credits , Men vem tror du ?
Spontant tycker jag att det låter som Kayo Shekoni, men ett par av de kvinnliga skådespelarna som står med under "Övriga röster" vet jag tyvärr inte hur de låter.

Men av skådespelarna som listas som övriga röster är det i alla fall definitivt inte Matilda Smedius eller Linn Ehrner, medan rösten har en viss likhet med Kayos karaktäristiska röst - men tyvärr har jag ingen aning hur Juliette Safavi eller Sally Byström Nygren låter, varför jag inte kan dra någon hundraprocentig slutsats.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 juli 2020 kl. 20:54:38
Spontant tycker jag att det låter som Kayo Shekoni, men ett par av de kvinnliga skådespelarna som står med under "Övriga röster" vet jag tyvärr inte hur de låter.

Men av skådespelarna som listas som övriga röster är det i alla fall definitivt inte Matilda Smedius eller Linn Ehrner, medan rösten har en viss likhet med Kayos karaktäristiska röst - men tyvärr har jag ingen aning hur Juliette Safavi eller Sally Byström Nygren låter, varför jag inte kan dra någon hundraprocentig slutsats.

Jag tror det är Kayo Shekoni

då hon stod först så hon borde ha störst roll och jag skulle gissa rollen är så passa viktig att dom vill han känd person för.

Av alla roller som inte ståt med har  Esmeralda   och Bullet man flest repilker.

Och  Kayo Shekoni är inte  bullet -man

Vem tror du vet detta ?
Någon på Eurotroll ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Vilka är rösterna i scooby doo och de 13 gastarna ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 24 juli 2020 kl. 21:33:45
Vilka är rösterna i scooby doo och de 13 gastarna ?
De vanliga media dubb rösterna fast Malin Berghagen spelar inte Daphne

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 20 juli 2020 kl. 21:53:03
Finns det nån chans att du kan hitta credits till följande:

My Little Pony: Equestria Girls (2013)

My Little Pony: Equestria Girls - Rainbow Rocks (2014)

Barbie: Dagbok (2006)

Barbie: Prinsessan och popstjärnan (2012)

Action Man: Robot Atak (2004)

Säsong 2 av Elefantprinsessan (såg att bara Säsong 1 fanns på hemsidan)

Sparven Willy (1989)

Pelle Pingvin

https://www.discshop.se/filmer/dvd/pelle_pingvin/P45500
My Little Pony: Equestria Girls och tillhörande långfilm har jag försökt få tag i credits för i åratal, men tyvärr utan framgång. :( Jag har dock inte gett upp, utan fortsätter försöka...

Sparven Willy tror jag kommer bli svårt att få fram officiella credits till, om inte någon av VHS-utgåvorna har utsatta dubbcredits, i och med att den dubbades för så länge sedan. Mest troligt får det där bli en kombination av röstigenkänning och kontakt med skådespelare, men jag ska se vad jag lyckas få fram. :)

Tyvärr har jag inte tillgång till DVD-utgåvorna av Barbie - Dagbok och Barbie - Prinsessan och popstjärnan här hemma, och kan därför inte uttala mig om det finns utsatta dubbcredits på dessa (vilket det funnits på många Barbie-DVD:er men inte alla). Är det någon här som har DVD-utgåvorna, och kan se efter om dubbcredits efter filmens slut? Om det inte anges dubbcredits via programmerade uthopp efter filmens slut, så blir det nog tyvärr svårt då Universal Pictures inte varit särskilt hjälpsamma - de har som regel bara hänvisat till SDI Media, medan SDI Media hänvisar till Universal; en måttligt trevlig moment 22-situation... :(

Action Man: Robot Atak har jag ärligt talat inte ens hört talats om, och jag hittar inte åt något med den titeln hos vare sig Discshop eller Svensk Mediedatabas. I vilken form har den släppts, och av vilken distributör?

Pelle Pingvin distribuerades av Atlantic Film, och såvitt jag kan se har de lagt ned sitt svenska distributionskontor - det företaget verkar numera bara finnas kvar i Finland. Jag kan absolut göra ett försök att kontakta Atlantic Film i Finland, men vid en så pass gammal film tror jag inte chansen är så jättestor att lyckas få fram något... Men det är värt ett försök. :)

Citat från: Anders M Olsson skrivet 21 juli 2020 kl. 07:29:10
För att återgå till ämnet i den här tråden, Önska creditslistor, så håller jag med om att det skulle behövas svenska dubbningscredits även för säsong 2. Jag undrar för övrigt lite över röstlistan till första säsongen. Det finns väldigt detaljerade uppgifter på gästskådespelare i de första tolv avsnitten, men sen tar listan slut...
Jag har nu letat fram dokumentet för Elefantprinsessan jag fick från Eurotroll för länge sedan, och tyvärr listas bara de första 12 avsnitten där; sen tar Excel-dokumentet slut. Jag gissar att jag fick listan så tidigt, så att de då ännu inte hade hunnit dubba hela den första säsongen. Nuförtiden brukar Eurotroll tyvärr som regel inte skicka ut deras kompletta interna dokument längre, utan bara sammanfattningar på större rollfigurer, så därför tror jag risken är överhängande att jag inte kommer få gästskådespelarna för resten av säsong 1. :(

Jag ska kontakta Eurotroll om säsong 2 av Elefantprinsessan, men det lär som sagt förmodligen inte bli lika utförligt som listan över de 12 första avsnitten i säsong 1, utan man får nog vara nöjd över att få veta de större rollerna som återkommer regelbundet. Och nu är det ju semestertider, så det kan dröja innan man får något svar alls... Men jag ska göra vad jag kan. :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 29 juli 2020 kl. 18:14:17
Den släpptes på VHS och DVD och distribueras av Nordisk Film
Då ska jag kontakta Nordisk Film och försöka få fram dubbcredits. :) Tveksamt dock om det går att få fram credits till en så pass gammal produktion - filmen gjordes väl 2004, så jag gissar att den släpptes på VHS/DVD någonstans där i krokarna...?

gstone

Jag vill ha credits till VHS dubbningen av PUFF DEN MAGISKA DRAKEN !

Eller rättare sagt vil jag bara veta vem som spelar doktorna

Här kan du sälja se och avgöra ! :D

https://www.youtube.com/watch?v=JadwAmgdOjs&feature=youtu.be

VILKA SPELAR Doktorna ?


Kan någon känna igen rösterna ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

SNÄLLA Daniel !! :'( :'( :'(

Kan du få fram en lista med rösterna i Den Knäppaste Nötknäpparen och Buster & Chauncey's Stilla Natt ??

Jag vill jätte gärna veta dem !!
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

SNÄLLA , SNÄLLA , Jag vill jätte gärna veta röstern i  Den Knäppaste Nötknäpparen och Buster & Chauncey's Stilla Natt !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Snälla kan någon ordna fram credits till Black Beauty ( 1994) !!!! :D?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Vilka är rösterna i  Isbjörnarnas äventyrliga resa  ???
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Vilka är rösterna i  Isbjörnarnas äventyrliga resa  ??
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

#1617
Snälla kan någon ordna fram credits till Black Beauty ( 1994) !!!!


Snälla, du behöver inte skriva med stor textstorlek... /Erika
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

SNÄLLA Daniel !! :'( :'( :'(

Kan du få fram en lista med rösterna i Den Knäppaste Nötknäpparen och Buster & Chauncey's Stilla Natt ??

Jag vill jätte gärna veta dem !!
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Vilka är rösterna i  Isbjörnarnas äventyrliga resa   ???
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.