Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jabberjaw

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 juni 2020 kl. 17:10:00
Visst är det enklare att hitta information om felmeddelanden på engelska än på svenska. Men är det verkligen skäl nog att överge sitt modersmål och ha operativsystem och annat som man använder dagligen på engelska, bara för att det ska underlätta de fåtal gånger som man drabbas av felmeddelanden...?

Där känns det lite som att ändamålen inte helgar medlen, i mina ögon.

Menar inte att alla bör göra det. Men hjälper dagligen folk på sjukhus och privat med datorproblem hårdvara liksom mjukvara och ofta hade man sparat tusenlappar av tusenlappar om användaren bakom skärmen istället hade haft sitt språk på Engelska och kunnat lägga en snabb googling. Ungefär som att dom allra flesta gormar "Det funkar inte" innan dom ens lyft på sig och följt vart sladden tar vägen för att inse att dom ryckt i sladdarna så hårt från skrivbordet att dom åkt ur portarna på datorns baksida  ::) :o

Ja, jag hatar lata människor som inte tänker lite själva  8) :)

Jabberjaw

Citat från: Soscla skrivet  6 juni 2020 kl. 13:08:51
Jag ser att du värderar prylar högre än männskoliv, najs najs!

Där åkte din godhetsmätare upp ett snäpp. Nu mår du bra va? Läs vad jag skrev istället ditt troll  ;)

Sabelöga

Citat från: Jabberjaw skrivet  6 juni 2020 kl. 18:15:48
Menar inte att alla bör göra det. Men hjälper dagligen folk på sjukhus och privat med datorproblem hårdvara liksom mjukvara och ofta hade man sparat tusenlappar av tusenlappar om användaren bakom skärmen istället hade haft sitt språk på Engelska och kunnat lägga en snabb googling. Ungefär som att dom allra flesta gormar "Det funkar inte" innan dom ens lyft på sig och följt vart sladden tar vägen för att inse att dom ryckt i sladdarna så hårt från skrivbordet att dom åkt ur portarna på datorns baksida  ::) :o

Ja, jag hatar lata människor som inte tänker lite själva  8) :)
Fast det du beskriver är ju inte ett mjukvaroproblem utan ett hårdvaroproblem. Dessutom, om alla kunniga svenskar hadde sina system på svenska och skrev felrapporterna på svenska på nätet så hadde ju lösningarna funnits där. Lösningen är ju inte att alla av ren lathet eller dumhet ska övergå till engelska utan att mer problemlösning och information ska finnas tillgängligt på svenska. Så att vi svenskar inte ska behöva känna oss tvunga att byta språk bara för att fixa nått så simpelt som ett systemfel eller ett utdraget tangentbord.
Houba !

Soscla

Citat från: Jabberjaw skrivet  6 juni 2020 kl. 18:18:03
Där åkte din godhetsmätare upp ett snäpp. Nu mår du bra va? Läs vad jag skrev istället ditt troll  ;)

Nä mår inte särskilt mycket bättre. Jag läser ditt inlägg igen och du kallar demonstranterna för "lågbegåvade inavelsmänniskor", vilket är onödigt och ohövligt när de bara vill driva igenom en förändring till det bättre. Byggnader och bilar förstörs för de visar sitt missnöje mot att svarta mördas av polisers övervåld och inkompetens och mot hela systemet i stort. Och många av dem (de flesta?) är förmodligen också skattebetalare så det är inte liksom skattebetalarna mot demonstranterna som du ville påstå.
It's so fluffy I'm gonna die!

gstone

Jag saknar att se nya dubbade filmer på bio !!!!!! :-\ :-\ :'( :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  6 juni 2020 kl. 23:16:55
Jag saknar att se nya dubbade filmer på bio !!!!!! :-\ :-\ :'( :'(

Visst, det gör jag med, men istället kan man ju se om äldre dubbningar man inte sett på ett tag, eller bara filmer överlag. Jag har sett om en del filmer nu på senaste tiden och det har varit riktigt kul, jag har sett några nya också och har därför behövt betygsätta lite filmer på nytt, har börjat ranka dem ordentligt också.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Jabberjaw

Citat från: Soscla skrivet  6 juni 2020 kl. 23:15:12
Nä mår inte särskilt mycket bättre. Jag läser ditt inlägg igen och du kallar demonstranterna för "lågbegåvade inavelsmänniskor", vilket är onödigt och ohövligt när de bara vill driva igenom en förändring till det bättre. Byggnader och bilar förstörs för de visar sitt missnöje mot att svarta mördas av polisers övervåld och inkompetens och mot hela systemet i stort. Och många av dem (de flesta?) är förmodligen också skattebetalare så det är inte liksom skattebetalarna mot demonstranterna som du ville påstå.

Jag undrar om du hade försvarat dessa "fredliga demonstranter" än idag om det vore dina föräldrars affärer och hus som brändes ner på gatan till grunden. Och om BLM demonstranterna kom förbi dig just nu och hoppade sönder din dator, om du hade jublat och gått med i paradtåget. För dina saker är ju inte lika mycket värt som människoliv och rättvisan?

Om du kollar youtube så är det inte bara fredliga demonstrationer som pågått utan vanligt folk som bara råkar gå förbi på gatan och blir påhoppade när dom hamnat mellan polisen och demonstranterna. Att elda ner restauranger och vanligt folks bilar kallar jag lågbegåvat. Det kommer ju bara krävas att någon bygger upp allting igen. För kan lova dig att hälften av dessa människor är godhetsknarkande paragrafryttare som inte alls vill göra världen till en bättre plats. Snarare halvkriminella från andra områden som utnyttjar situationen för att råna butiker och gå med i mobben.

OK:


Inte OK:




Många i USA har dessutom vid intervjuer sagt att det är tråkigt när polisen och militären osv ställs mot folket, speciellt när deras anhöriga kanske är i militären eller poliskåren och man har något o relatera till och att inte alls alla poliser är rasister och mördare...  ::) :P Som sagt ett fåtal personer som får alla andra att åka ner i skiten. Trist och obegåvat att elda upp andra människors saker bara för att man är upprörd. Och ja jag kallar det inavlat för jag hade inte gått ut och eldat upp mina grannars bilar eller hem, men det kanske du hade?  :D

man kan ju alltid hoppas att dom flesta som eldat upp saker växer upp och inser att det inte är rätta vägen att gå. Och att det finns andra sätt att få sin röst hörd.

Och dom har flera gånger gått ut med att det är folk från andra stater som kommit för att delta i "våldsupploppen". Knappast att dessa människor är ute och eldar och förstör för att sedan dagen efter gå till jobbet och donera 10% av sin nettolön till räddabarnen eller någon i nöd. Det vill säga ett gäng hycklare som bara var där för att råna Gucci butiker och ställa till det för dom som faktiskt demonstrerar ärligt och med hjärtat.

Sabelöga

Kan inte folk bara inse att corona är ofarligt för 99% av befolkningen och sluta larva sej. Det är dags att sluta tjafsa om det här och återgå till det normala.
Houba !

MOA

Hoppas de försvinner efter sommarn

Lilla My

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 12 juni 2020 kl. 19:06:57
Kan inte folk bara inse att corona är ofarligt för 99% av befolkningen och sluta larva sej. Det är dags att sluta tjafsa om det här och återgå till det normala.

Newsflash; det kommer aldrig återgå till det "normala".

E

Jag tycker det är irriterande att dom inte har sagt nåt nytt premiärdatum för filmen The Woman in the Window ännu. Den ser intressant ut. Amy Adams kanske äntligen vinner sin första Oscar för huvudrollen.

Sabelöga

Citat från: Lilla My skrivet 13 juni 2020 kl. 01:15:18
Newsflash; det kommer aldrig återgå till det "normala".
Okej.. Hur kan du va så säker på det?
Houba !

Lilla My

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 13 juni 2020 kl. 12:06:50
Okej.. Hur kan du va så säker på det?

Med tanke på hur världen ser ut just nu och var som skett och sker som både direkt följd av covid-19 och händelser runt omkring kommer vi aldrig gå tillbaka till så som det var förr. Nya lagar, ny forskning, nytänkande och moderniserande kommer ske, både vad gäller miljö- och människorättsfrågor.

Sabelöga

Citat från: Lilla My skrivet 13 juni 2020 kl. 14:03:13
Med tanke på hur världen ser ut just nu och var som skett och sker som både direkt följd av covid-19 och händelser runt omkring kommer vi aldrig gå tillbaka till så som det var förr. Nya lagar, ny forskning, nytänkande och moderniserande kommer ske, både vad gäller miljö- och människorättsfrågor.
När jag sa normala menade jag inte exakt som det va innan dess utan snarare en återgång till ett sorts normaltillstånd. Som att hysterin går över och samhället öppnar upp igen t.ex.
Houba !

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 juni 2020 kl. 17:10:00
Visst är det enklare att hitta information om felmeddelanden på engelska än på svenska. Men är det verkligen skäl nog att överge sitt modersmål och ha operativsystem och annat som man använder dagligen på engelska, bara för att det ska underlätta de fåtal gånger som man drabbas av felmeddelanden...?

Där känns det lite som att ändamålen inte helgar medlen, i mina ögon.
Jag brukar göra det för att det är lättare på engelska jämfört med svenska medan jag skriver på svenska och använder det svenska språket när det gäller skrivning.