Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Efterlysning igen; Film om mullvad och råtta

Startat av Lilla My, 22 augusti 2011 kl. 00:18:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lilla My


Verkar som jag inte gör annat än efterlyser på denna hemsidan :-[ Men nu har jag sökt i timmar efter denna film på Internet och inte hittat något alls, så nu vänder jag mig till er. Ni har säkert skrivit om den på hemsidan eller något, skulle vara typiskt min otur.

En tecknad barnfilm, troligtvis någon form av julfilm (för min kompis kommer ihåg att den gick varje jul för ett par år sedan) från 90-talet eller tidigare. Handlar om en mullvad och råtta som ska ta sig hem, genom snön. Jag minns filmen som "uppdelad", där dem under första halvan går i snön på väg hem till mullvaden och andra halvan är hemma hos mullvaden. Väl hemma hos denne kommer det bland annat en massa möss föreställande barn som bland annat sjunger för dem.

Namnen jag minns på karaktärerna är just bara "Mullvad" och "Råtta", men jag kan ha fel. Det är också två vesslor av något slag som försöker stoppa dem hela tiden från att komma hem till mullvaden, men varför minns jag inte.

Och för att förtydliga; Nej, det är inte Det Susar I Säven eller The Adventures of Ichabod and Mr. Toad som jag pratar om. Internet pucklar hela tiden dessa filmer emot mig och säger att "dessa filmer är det", medan jag bestämt minns en tecknad film och inte någon av dem. Trots detta liknade den Det Susar I Säven på några ställen men är långt ifrån den filmen.

Om någon kan hjälpa mig vore det så otroligt snällt! Har letat efter denna filmen i flera år nu, och eftersom jag känner igen rätt mycket ifrån den (hur dem ser ut, röster och så) borde jag hitta den lätt, men inte alls. Kommer inte ihåg titeln på filmen, det är nog de enda och största problemet jag har.

Tack på förhand! :)


Lilla My

Japp, tack! ;D Som vanligt hittar ni filmen inom loppet av ett par timmar ::)

Lilla My


Filmen finns nu på Youtube!
https://www.youtube.com/watch?v=R3fB0iX0AA0

Ursäkta om jag uppdaterar gammalt inlägg, men vet någon röstskådespelarna? Hittar dem ingenstans, men känner igen allihopa. Stör mig på att jag inte kommer på några namn!

Christer

Louise Raeder
Fredrik Dolk
Andreas Nilsson


samt en kvinna/tjej som spelar barnrollerna






Erika

Citat från: Christer skrivet 14 oktober 2014 kl. 08:18:49
Louise Raeder
Fredrik Dolk
Andreas Nilsson


samt en kvinna/tjej som spelar barnrollerna

Anna Gyllenberg.