Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Justice league 2002 serie

Startat av Scoobydoofan1, 27 april 2020 kl. 21:23:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nunzio

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  1 april 2021 kl. 12:20:02
Hur ser dvd menyn ut för volym 4 & 5, avsnitten är där men man svälja mellan dom eller? Dom är inte ihopklippta som superman och batman avsnitten (filmen) eller?

Det är separata avsnitt. Ingenting ihopklippt

Scoobydoofan1

#31
Citat från: Nunzio skrivet  4 april 2021 kl. 11:06:41Det är separata avsnitt. Ingenting ihopklippt
Det är en lättnad för att batman vs superman och superman kryptons siste son är alla avsnitt ihopklippta, men dom har scener som delas up åtminstone.

Scoobydoofan1

#32
Undrar bara om rösterna är samma, Alltså inga ändring med rösterna för varje karaktär. Har huvudkaraktärerna samma röstskådespelare?

Hey Arnold på svenska

Är det någon skillnad med rösterna mellan justice league volym 5  och volym 4?
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Steffan Rudvall

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet  8 april 2021 kl. 20:45:32
Är det någon skillnad med rösterna mellan justice league volym 5  och volym 4?
Hela den serien är dubbad av Sun Studio Köpenhamn.

Hey Arnold på svenska

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 april 2021 kl. 21:06:47
Hela den serien är dubbad av Sun Studio Köpenhamn.

Så ingen av rösterna till någon figur har ändras eller bytts ut mellan serierna.

Hade snabba blixten samma röst?
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Scoobydoofan1

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet  8 april 2021 kl. 21:10:16
Så ingen av rösterna till någon figur har ändras eller bytts ut mellan serierna.

Hade snabba blixten samma röst?
Det är det som är frågan? Med tanken på att volym 4 så hade blixten en annan röst, finns på youtube. Sök bara up. Sun studio Köpenhamn dubbade serien?



Erika

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  9 april 2021 kl. 10:48:44
Varför har då blixten en annorlunda röst?

Kanske kunde inte Andreas Andersson (har för mig han gjorde Blixtens röst i tidigare avsnitt) dubba längre p.g.a. förhinder (eller andra anledningar), eller så var han helt enkelt inte godkänd längre.

Scoobydoofan1

Citat från: Erika skrivet  9 april 2021 kl. 12:28:35
Kanske kunde inte Andreas Andersson (har för mig han gjorde Blixtens röst i tidigare avsnitt) dubba längre p.g.a. förhinder (eller andra anledningar), eller så var han helt enkelt inte godkänd längre.
Konstigt för att han passade som blixten på svenska.

gstone

Jag vill bara sed serien på engelska.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

Är det nån annan som kan dubbelkolla att det är Andreas Andersson som spelar blixten på volym 5?

Anders

Jag såg några avsnitt på TV4-play för några år sedan medan de var gratis. Jag vittnade då till bland de konstigaste översättningarna jag har varit med om. När Ultra-Humanite räddar Lex Luthor från ett stenras och säger något (på engelska tror jag han säger "I'd hate to see anything happen to you, Lex."), varpå Lex utbrister: "Tjenare Lill-Babs!".
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Scoobydoofan1

Citat från: Anders skrivet 27 april 2021 kl. 17:14:07
Jag såg några avsnitt på TV4-play för några år sedan medan de var gratis. Jag vittnade då till bland de konstigaste översättningarna jag har varit med om. När Ultra-Humanite räddar Lex Luthor från ett stenras och säger något (på engelska tror jag han säger "I'd hate to see anything happen to you, Lex."), varpå Lex utbrister: "Tjenare Lill-Babs!".
Vilket avsnitt var det här? Lex säger så på den svenska dubbningen med den rösten?