Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Paramount+

Startat av Samlaren, 13 mars 2021 kl. 18:48:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 mars 2021 kl. 12:33:04
Nu blir jag lite konfunderad... Enligt denna nya pressrelease från Com Hem så ska Comhem Play+ ha med även den "nya" omlanserade Paramount+ från och med idag.

Och visst hittar jag lite nytt, men tyngdpunkten på lite... Följande hittar jag bland barnserier på Paramount+ under Comhem Play+, där samtliga kommer från Nickelodeon eller Nick Junior utom en som är en nyproducerad serie:

Kom igen, Diego! - Säsong 1 & 2
Dora, utforskaren - Säsong 6, 7 & 8
Dora and Friends - Säsong 1 & 2
Shimmer och Shine - Säsong 1, 2 & 4
Bubble Guppies - Säsong 1 & 2
Riddarprinsessan Nella - Säsong 1
Beccas Gäng - Säsong 1
Paddingtons äventyr - Säsong 1
iCarly - Säsong 1
Blaze och Monstermaskinerna - Säsong 1 & 2
Hunden Ib - Säsong 1
Pingvinerna från Madagaskar - Säsong 1 & 2
Team Umizoomi - Säsong 1 & 2
PAW Patrol - Säsong 1, 2 & 7
SvampBob Fyrkant - Säsong 4 & 5
Kiva klarar allt! - Säsong 1
Avatar: The Last Airbender - Säsong 1, 2 & 3
Max & Ruby - Säsong 1 - 7 samt 19 - 20
Lost in the West - Säsong 1
Korallkollo: Svampbobs underår (ny exklusiv Paramount+-serie från 2021) - Säsong 1

Victorious (endast säsong 1) från Anders lista finns på Comhem Play+ som del av "gamla" Paramount+, och inte under det nya.

Så lite mer än de ynka 7 TV-serier som "gamla" Paramount+ haft, men fortfarande ett väldigt begränsat utbud. Om det inte kommer bli mer än så, så lär det ju knappast bli någon storsuccé... :(

Alla dessa har på Comhem Play+ endast svenskt tal - inga andra ljudspår, och inga textspår alls. Heller inga som helst utsatta dubbcredits; inte ens på nyproducerade Korallkollo: Svampbobs underår. :(
Märkligt, på det som Comhem Play+ kallar för nya Paramount+ finns bara svenskt tal - inga andra ljudspår alls.

Finns det utsatta dubbcredits på någonting via Apple TV?

Det verkligen tråkigt  :( :(

Jag hade så gärna vittjat veta rösterna i Korallkollo: Svampbobs underår :'( :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

Svampbob är en jobbig serier, och på tal om det så var serierna från klasky produktion företaget bra jämfört med vad Nickelodeon erbjuder nu.

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 26 mars 2021 kl. 12:55:21
Svampbob är en jobbig serier, och på tal om det så var serierna från klasky produktion företaget bra jämfört med vad Nickelodeon erbjuder nu.

Snälla håll häfte.

Du ogillar så himla mycket >:(

Försöks var lite positiv  :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

Citat från: gstone skrivet 26 mars 2021 kl. 13:30:23
Snälla håll häfte.

Du ogillar så himla mycket >:(

Försöks var lite positiv  :D
Som om du har rätt att säga nånting. Inget fel att man inte gillar svampbob och tycker att serien och karaktären är för irriterande.

För det mesta så borde det vara du som håller munnen stängd.

Daniel Hofverberg

Okej, kan ni båda lugna ner er - smaken är olika, och ingen har rätt att säga att någons åsikt är rätt eller fel. :)

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 26 mars 2021 kl. 12:55:21
Svampbob är en jobbig serier, och på tal om det så var serierna från klasky produktion företaget bra jämfört med vad Nickelodeon erbjuder nu.
Det ena behöver faktiskt inte utesluta det andra - visst var serierna från Klasky Csupo Productions bra, men det betyder inte att inte Nickelodeon också erbjudit ett antal bra serier även under det här årtusendet.

Paddingtons äventyr är exempelvis en riktigt bra och välgjord serie, som finns redan nu på Paramount+ - det är väl en av fåtalet fördelar med Paramount+ just nu, då det är en av fåtalet serier som de erbjuder som aldrig funnits på någon annan streamingtjänst (bortsett från SVT Play, men där har de tidigare avsnitten redan hunnit försvinna samtidigt som de senare inte släppts än).

Nickelodeon har också (i mina ögon) haft flera lyckade och välgjorda live-actionserier under senare år - såsom Victorious, Sam & Cat, Ridtur och Jag är Frankie; där tyvärr bara den förstnämnda finns på Paramount+ just nu (och även där bara den första säsongen).

Det betyder inte att dessa objektivt är varken bättre eller sämre än 1990-talsserierna, utan man får bedöma varje serie utifrån egna meriter och tycka vad man själv vill.

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 mars 2021 kl. 14:15:51
Okej, kan ni båda lugna ner er - smaken är olika, och ingen har rätt att säga att någons åsikt är rätt eller fel. :)
Det ena behöver faktiskt inte utesluta det andra - visst var serierna från Klasky Csupo Productions bra, men det betyder inte att inte Nickelodeon också erbjudit ett antal bra serier även under det här årtusendet.

Paddingtons äventyr är exempelvis en riktigt bra och välgjord serie, som finns redan nu på Paramount+ - det är väl en av fåtalet fördelar med Paramount+ just nu, då det är en av fåtalet serier som de erbjuder som aldrig funnits på någon annan streamingtjänst (bortsett från SVT Play, men där har de tidigare avsnitten redan hunnit försvinna samtidigt som de senare inte släppts än).

Nickelodeon har också (i mina ögon) haft flera lyckade och välgjorda live-actionserier under senare år - såsom Victorious, Sam & Cat, Ridtur och Jag är Frankie; där tyvärr bara den förstnämnda finns på Paramount+ just nu (och även där bara den första säsongen).

Det betyder inte att dessa objektivt är varken bättre eller sämre än 1990-talsserierna, utan man får bedöma varje serie utifrån egna meriter och tycka vad man själv vill.
Själv så verkar klasky produktion ha serier som verkar bra jämfört med vissa serie idag och svampbob har blivit som pokémon och the Simpsons..... never ending story. Som den där filmen från 80 talet, skillnaden är att den tar aldrig slut.

Samlaren

Man får väll se när den ´´riktiga´´ realesen av Paramount+ kommer om de då kommer ha flera serier och filmer som de inte har nu...

Scoobydoofan1

Citat från: Samlaren skrivet 26 mars 2021 kl. 15:23:02
Man får väll se när den ´´riktiga´´ realesen av Paramount+ kommer om de då kommer ha flera serier och filmer som de inte har nu...
Ja, dom gick igenom för snabbt med det här.


Daniel Hofverberg

Citat från: Samlaren skrivet 26 mars 2021 kl. 15:23:02
Man får väll se när den ´´riktiga´´ realesen av Paramount+ kommer om de då kommer ha flera serier och filmer som de inte har nu...
Ja, vi får verkligen hoppas på det - för nuvarande Paramount+, via de leverantörer som erbjuder det, lämnar helt klart en hel del övrigt att önska. Vare sig man tycker om serierna som finns där nu eller inte, så är utbudet alldeles för begränsat rent kvantitativt.

För min del är det väl i stort sett bara Paddingtons äventyr som är av intresse som inte redan finns på Viaplay, vilket i och för sig är en riktigt bra serie men knappast värt pengarna bara för den...

Dessbättre verkar det dock som att Paramount+ kommer att ingå kostnadsfritt som del av Comhem Play+ på "permanent" basis, så om man redan abonnerar på den ska Paramount+ inte kosta något extra (så det är inte bara 7 dagar "gratis"). Även Comhem Play+ är dock inget jag tycker är värt pengarna (89 kr per månad), då utbudet är alldeles för begränsat för att motivera den prislappen, men som Boxer-kund har jag fått ett års gratis abonnemang på den tjänsten - ett abonnemang som löper ut till sommaren, och då har jag inga planer på att betala för att fortsätta ha det...

Om utbudet på fristående Paramount+ är markant bättre än det nuvarande är jag dock absolut beredd att betala 69 kr per månad för den, men det förutsätter som sagt att det finns fler serier och filmer att bjuda på än vad som just nu är fallet - att sätta samma prislapp som Disney+ hade när den tjänsten lanserades för ett utbud som innehåller minst 10 gånger mindre är inget annat än skrämmande... :(

Daniel Hofverberg

Fortfarande inga nyheter om när den fristående tjänsten ska släppas, men åtminstone via Comhem Play+ har nu utbudet utökats en liten aning; men med tyngdpunkten på liten...

Nu har även Henry Danger (fast av någon outgrundlig anledning bara säsong 2), Big Time Rush (säsong 1) och Barbapapa och familjen (säsong 1) tillkommit till Paramount+. De två förstnämnda tillför inte mycket, då serierna redan finns på Viaplay med betydligt fler säsonger - men Barbapapa och familjen (d.v.s. den nya franska serien från 2019) har däremot aldrig funnits på någon streamingtjänst förut, utan bara sänts linjärt på Nickelodeon och Nick Junior, så det är ett värdefullt tillskott. :)

Men förstås fortfarande alldeles för lite för att kunna motivera abonnemang, om inget drastiskt inträffar innan den fristående tjänsten släpps.

Jag skulle gissa att det är samma serier hos övriga leverantörer som erbjuder Paramount+, men det har jag inga säkra belägg för.

Samlaren

Finns Winx Club där?

Har fått det bekräftat att https://www.paramountplus.com/intl/ kommer kunnas registreras på vid lansering.

Daniel Hofverberg

Citat från: Samlaren skrivet 13 april 2021 kl. 17:25:50
Finns Winx Club där?
Åtminstone via Comhem Play+ hittar jag inga spår av Winx Club. :(

Åtminstone tidigare verkade ju utbudet vara identiskt åtminstone mellan Comhem och Apple, bara skillnad i ljudspår och textspår, men jag kan förstås inte vara säker på att alla leverantörer har ett 100% identiskt utbud för Paramount+...

Samlaren

Det konstiga med Paramount är att de lovade att tjänsten skulle lanseras till alla enheter i April men ännu så har de inte kommit ut med ngn nyhet om när..... Jag söker varje dag på det.

saintetienne

Citat från: Samlaren skrivet 18 april 2021 kl. 20:04:28
Det konstiga med Paramount är att de lovade att tjänsten skulle lanseras till alla enheter i April men ännu så har de inte kommit ut med ngn nyhet om när..... Jag söker varje dag på det.

Paramount+ finns på comhemplay (men jag tror inte att det är hela utbudet).