Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Pokémon (anime)

Startat av Anders, 18 maj 2013 kl. 23:13:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Adam Larsson

I vilken säsong började Sebastian Karlsson spela Meowth? För om jag minns rätt så blev Linus Wahlgren utbytt lite då och då mellan säsong 3-9 men kom alltid tillbaka.

MOA

Citat från: Adam Larsson skrivet 11 april 2021 kl. 12:33:54
I vilken säsong började Sebastian Karlsson spela Meowth? För om jag minns rätt så blev Linus Wahlgren utbytt lite då och då mellan säsong 3-9 men kom alltid tillbaka.
Måste va nyligen

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 11 april 2021 kl. 15:58:42
Måste va nyligen
Så nyligen kan det inte vara då han spelar Meowth i Pokémon X och Y som började sändas 2013 i Japan och 2014 i USA.

Vize

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 mars 2021 kl. 18:51:01
Misty, Professor Oak och Meowth har bytt röster några gånger. Sedan har det också förekommit att visa skådespelare har haft förhinder så att de under en kortare tid varit utbytta men sedan kommer tillbaka. Till exempel bytte ju Jessie röst när Annelie Berg var mammaledig.
Vem röstade Jessie då?

Vize

#289
I något av avsnitten säger Jessie nervöst "Säg inte att Pikachu är normal igen." varefter Ash svarar "Tyvärr är det så. Konstapalava-GE, Pikachu!" följt av Pikachus åskstöt. Men vad säger han egentligen efter den första meningen?

Det är från avsnittet där Team Rocket druckit av Shuckle-saften så att alla Shuckles och Pikachu gick till dem. Detta gjorde att Meowth, Pikachu och alla Shuckles blev kära i Jessie och James. Sedan kastade ägaren ut ett pulver som gjorde alla normala igen, därav Jessies reaktion eftersom hon hade Pikachu i handen.

Detta är avsnittet:
https://www.dailymotion.com/video/x17c3wt

Det bör vara avsnittet "Gammelgubben Shuckle" från säsong 4.

Vize

Finns det något ställe på nätet som publicerat scripten till de svenska dubbningarna av Pokemon-serien?

Steffan Rudvall

Citat från: Vize skrivet 12 april 2021 kl. 22:35:54
Vem röstade Jessie då?
Jag tror att det kan vara Charlotte Ardai Jennefors men det är bara en hypotes.

Vize

Grejen med serien är att alla vet att Ash aldrig kommer lyckas med sitt mål: Att bli världens bästa Pokemontränare. Kanske därför han aldrig blir äldre. Hade han lyckats hade serien varit över.

Steffan Rudvall

Citat från: Vize skrivet 12 april 2021 kl. 23:08:48
Grejen med serien är att alla vet att Ash aldrig kommer lyckas med sitt mål: Att bli världens bästa Pokemontränare. Kanske därför han aldrig blir äldre. Hade han lyckats hade serien varit över.
Han vann ju dock Alola mästerskapet

Vize

Vilket företag dubbade säsong 4?

Steffan Rudvall

Citat från: Vize skrivet 12 april 2021 kl. 23:14:27
Vilket företag dubbade säsong 4?
Eurotroll dubbade alla säsonger från den första till jag tror att det var den 10e.

Vize

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 april 2021 kl. 23:21:51
Eurotroll dubbade alla säsonger från den första till jag tror att det var den 10e.
Dubbas fortfarande Pokemon i Sverige?

Steffan Rudvall

Citat från: Vize skrivet 12 april 2021 kl. 23:26:15
Dubbas fortfarande Pokemon i Sverige?
Ja absolut, men av The Pokémon Company och SDI Media.

Vize

Var det fortfarande Anna Book som var Misty under säsong 4 och 5? Eller var det Pernilla då? (Antar det senare)

Vize

Vilka sjunger det svenska ledmotivet för Ultralegendarerna?