Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Frågor om dubbningar

Startat av Disneyfantasten, 29 april 2023 kl. 21:50:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

gstone

Vad var Monica Forsbergs sista dubbnings roll ?
No good deed goes unpunished
No act of charity goes unresented
That's my new creed
My road of good intentions
Led where such roads always lead
No good deed
Goes unpunished!

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  1 december 2023 kl. 19:43:56Vad var Monica Forsbergs sista dubbnings roll ?
Game Shakers från 2015 hon står med bland de övriga rösterna även om det är väldigt sent...

https://www.dubbningshemsidan.se/credits/game-shakers/

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 december 2023 kl. 19:47:29Game Shakers från 2015 hon står med bland de övriga rösterna även om det är väldigt sent...

https://www.dubbningshemsidan.se/credits/game-shakers/
Tack  :)

Du är hjälpsam
That's my new creed
No good deed
Goes unpunished!

gstone

Så det är Daniela Rathana som gör rösten till Duvan Klant i Änder fast under sitt riktiga efternamn ?

Klant är karaktären som Awkwafina gör rösten till på original språket i fall in inte viste det  ;)
That's my new creed
No good deed
Goes unpunished!

gstone

That's my new creed
No good deed
Goes unpunished!

gstone

Hur kommer det att dubar ab KM studios från runt typ 2007 som Prinsessan Av Solens Rike,Tre rövvare eller Åsnan och kampen mot Halvmåneriddaren har så olika röster än dubbningar som KM gjord bara några år tidtagare i början av 2000-talet som Shrek, Dougs första film  , Askungen II – Drömmen slår , En extremt långbent film eller 102 Dalmatiner ?
That's my new creed
No good deed
Goes unpunished!

gstone

Skule vara svårt att få credits till Walking with Dinosaurs långfilmen ?
That's my new creed
No good deed
Goes unpunished!

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 15 december 2023 kl. 20:39:21Skule vara svårt att få credits till Walking with Dinosaurs långfilmen ?
Jag trodde att jag redan hade ute credits till Walking with Dinosaurs...? ???

Eller har jag blandat ihop med någon annan film...?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 december 2023 kl. 21:08:56Jag trodde att jag redan hade ute credits till Walking with Dinosaurs...? ???

Eller har jag blandat ihop med någon annan film...?
Walking with Dinosaurs - The Movie är em kritiskt sågade animerad film från 2013.

Den blandar live action och animation.

Och den ger dinosaurerna röster.
That's my new creed
No good deed
Goes unpunished!

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 15 december 2023 kl. 21:16:06Walking with Dinosaurs - The Movie är em kritiskt sågade animerad film från 2013.

Den blandar live action och animation.

Och den ger dinosaurerna röster.
Om det är den filmen jag tänker på, så är det filmen som visades på storbildsskärmar på utställningen Dinosaurs The Exhibition, som turnerade runt landet för 2 - 3 år sedan...? För den var jag nästan hundra på att jag hade lagt ut credits till redan när jag var på utställningen i Skellefteå...

MOA

Nån som har en aning om när Dot & Jultomten dubbades?Ställer enbart denna fråga för att jag e osäker på om Kenneth Milldoff var aktiv på 80-Talet. Dessutom e de också en av dom bästa lektordubbarna, en riktig dubbning hade varit 100% bättre men jag kan nog bara drömma att den finns. Jag e inte upprörd över versionen som finns för Kenneth Milldoff E Bäst! Har seriöst inte hört en enda roll av honom där han låter malplacerad

Erika

Citat från: MOA skrivet 22 december 2023 kl. 09:18:25Nån som har en aning om när Dot & Jultomten dubbades?Ställer enbart denna fråga för att jag e osäker på om Kenneth Milldoff var aktiv på 80-Talet. Dessutom e de också en av dom bästa lektordubbarna, en riktig dubbning hade varit 100% bättre men jag kan nog bara drömma att den finns. Jag e inte upprörd över versionen som finns för Kenneth Milldoff E Bäst! Har seriöst inte hört en enda roll av honom där han låter malplacerad
Enligt Svensk Mediedatabas gavs Dot och jultomten ut på vhs 1995, antagligen runt den tiden.

MOA

Citat från: Erika skrivet 22 december 2023 kl. 12:23:34Enligt Svensk Mediedatabas gavs Dot och jultomten ut på vhs 1995, antagligen runt den tiden.
De könstigaste e varför man lektordubbade filmen istället för & dubba den på riktigt. Man får hoppas att en riktig dubbning existerar nånstans på nåt ställe