Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Vilken tycker ni är den bästa Disneyuppföljaren?

Startat av Adam Larsson, 2 december 2021 kl. 19:01:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Adam Larsson


Adam

#1
Om det även gäller Disneys direkt-till-video/DVD-uppföljare så har jag inte sett många bra, så att säga, men bland dem ska det väl i så fall vara antingen Askungen 3 - Det magiska trollspöet, Aladdin och rövarnas konung, eller Lejonkungen 2 - Simbas skatt (som jag annars har kvar på VHS).
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Steffan Rudvall

Citat från: Adam Larsson skrivet  2 december 2021 kl. 19:01:43
Vilken tycker ni är den bästa Disneyuppföljaren?
Bernard och Bianca i Australien är den bästa enligt mig...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 december 2021 kl. 19:30:23
Bernard och Bianca i Australien är den bästa enligt mig...

Om man nu kan räkna den...

Men jag håller med om att Bernard och Bianca i Australien är den bästa om man nu kan räkna den, den är ju mer fristående... (sedan tycker jag även att Röjar-Ralf Kraschar Internet och Frost 2 kommer bra nära här)

Många gånger känns det som att såväl uppföljare som röstbyten avfördas av ren rutin, ett flertal av dem tycker jag faktiskt är väldigt bra även om originalfilmerna oftast är bäst... (när det gäller Nalle Puh och Bernard och Bianca så tycker jag att Australien (som sagt) samt Jakten På Christoffer Robin, Tigers Film och Nasses Stora Film är klart bättre än de första filmerna, men hos resterande Disneyklassiker gillar jag mest originalfilmerna)

Jag förstår att många inte håller med mig när det gäller uppföljare och röstbyten, men jag anser personligen inte att man ska låta det framstå som en oemotståndlig sanning att varenda uppföljare och röstbyten automatiskt alltid är dåliga, jag anser exempelvis inte alltid att så är fallet...

(förlåt att jag lånat några av meningarna från andra medlemmar på forumet)

Adam Larsson

En Disneyuppföljare är en Disneyuppföljare. Det spelar ingen roll vilken sort av Disney uppföljare bara det är en Disney film som är uppföljare.

Simon Axelsson

Citat från: Adam Larsson skrivet  2 december 2021 kl. 20:26:11
En Disneyuppföljare är en Disneyuppföljare. Det spelar ingen roll vilken sort av Disney uppföljare bara det är en Disney film som är uppföljare.

Pirates of the Caribbean: Död mans kista är alltså ett fungerande svar?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Adam Larsson


jimstrom

Var väldigt svag för Aladdin och Jafars Återkomst när jag var mindre, men jag måste nog säga Bernard och Bianca i Australien.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Adam

Citat från: jimstrom skrivet  2 december 2021 kl. 21:07:12
Var väldigt svag för Aladdin och Jafars Återkomst när jag var mindre, men jag måste nog säga Bernard och Bianca i Australien.
Bra exempel där! 👌
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘


gstone

Jag gillar alla.

Men min favorit är Röjar-Ralf kraschar internet.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

#11
Jag gillar Lejonkungen 3 , Micke ochMolle 2,Atlantis – Milos återkomst, och Björnbröder 2 bästa av dom som Disneytoon Studios gjord.

Askungen II - Drömmen slår , Pocahontas 2: Resan till en annan värld , Skönheten och Odjuret - Den förtrollade julen och  Belles magiska värld är välsigt bra dubbade.

Men jag vet inte om du är så bra som filmer.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  2 december 2021 kl. 22:24:37
Jag gillar Lejonkungen 3 , Micke ochMolle 2,Atlantis – Milos återkomst, och Björnbröder 2 mest av dom som Disneytoon Studios gjord.

Tyvärr så måste jag säga att jag verkligen inte håller med dig om Atlantis 2 Milos Återkomst... (Micke och Molle 2 är heller inget att hänga i julgranen, men dock bättre än Atlantis 2)

Disneyfantasten

Bland DisneyToons uppföljare så är mina favoriter Jafars Återkomst, Aladdin och Rövarnas Konung, Lejonkungen 2 Simbas Skatt, Den Lilla Sjöjungfrun 2 Havets Hemlighet, Lady och Lufsen 2 Ludde På Äventyr, Peter Pan 2 Tillbaka Till Landet Ingenstans, De 101 Dalmatinerna 2 Tuffs Äventyr i London, Djungelboken 2, Lejonkungen 3 Hakuna Matata, Kejsarens Nya Stil 2 Kronks Nya Stil, Björnbröder 2 och Den Lilla Sjöjungfrun 3 Sagan om Ariel...

Jag gillar till exempel att man får lära känna Ariels systrar mer och samma med Shanti...

Goliat

Lejonkungen 2!

Gillar Askungen 3 som jag såg. Har dock inte sett de två första dock mer än klipp på jul (från första filmen). Gillar att de vänder på det och trollspöt hamnar i "fel händer".