Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Disney serierna vs långfilmerna

Startat av moviefan, 29 augusti 2018 kl. 18:10:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 juni 2023 kl. 20:37:36Det skulle i så fall vara väldigt konstigt eftersom att den här serien verkar utspelar sig när Ariel var ett barn.
Alla utom Ariel kanske har samma röster ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag förstår inte riktigt hur det ligger till med Blunder var han inte redan ganska ung när filmen utspelar sig ?

Har typ bebis här ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 13 juni 2023 kl. 20:39:47Jag förstår inte riktigt hur det ligger till med Blunder var han inte redan ganska ung när filmen utspelar sig ?

Har typ bebis här ?
Det här kan man ju undra angående den tecknade serien från 1992 också den utspelar sig innan sin film alltså det tecknade originalet från 1989.

gstone

#48
Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 juni 2023 kl. 20:44:37Det här kan man ju undra angående den tecknade serien från 1992 också den utspelar sig innan sin film alltså det tecknade originalet från 1989.
Der gör jag också
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Här en synopses för Ariel serien
Citat"Disney Junior's Ariel" is an animated musical series for preschoolers inspired by the story of "The Little Mermaid." It follows 8-year-old Ariel as she and her friends embark on fun-filled, action-packed underwater adventures throughout their Caribbean-inspired fairytale kingdom and beyond. The series features classic characters from the original feature film, as well as new additions like Ariel's best friends, mer-children Lucia and Fernie. The series is currently in production for a 2024 release across Disney platforms worldwide.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Nu när jag inte har Disney Junior hur ska jag  nu göra för att se Disney Junior's Ariel  och   Playdate with Winnie the Pooh :'( :'( :'( :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 18 juni 2023 kl. 23:04:51Nu när jag inte har Disney Junior hur ska jag  nu göra för att se Disney Junior's Ariel  och  Playdate with Winnie the Pooh :'( :'( :'( :(
Förr eller senare lär säkerligen båda serierna släppas på Disney+ - om du har VPN och inte är beroende av svenskt tal är rentav sannolikheten stor att båda lär släppas där innan de börjar sändas i svensk TV...

Även om du vill ha med svenskt tal, så brukar ju det mesta nuförtiden släppas ganska snabbt på Disney+, så du behöver förmodligen inte vänta alltför länge efter att de börjat sändas på Disney Junior i Sverige. Dock rekommenderar jag att du införskaffar VPN, om du inte redan har, för svenska Disney+ verkar vara ganska oberäkneliga; där en del släpps väldigt snabbt medan annat tar åratal.

När det gäller sådana här nya produktioner brukar Disney+ trots allt sköta sig hyfsat - det är värre ställt med halvnya serier, där utbudet lämnar en del övrigt att önska. Jag har exempelvis väntat i flera år på Disney 11/Once, där jag missade hela den andra säsongen när den sändes i Norden, och som har tagit evigheter för att dyka upp någonstans i världen - men så sent som häromveckan släpptes äntligen alla tre säsonger på Disney+ i USA med svenskt, danskt och (delvis) norskt tal. Lär säkert dröja minst ett halvår till innan den släpps på Disney+ i Norden, men nu kan man åtminstone se serien med VPN...