Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Röster till diverse rollfigurer

Startat av Disneyfantasten, 22 juni 2021 kl. 21:31:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 juni 2021 kl. 21:26:56
Problemet är att de är så bra i rollerna så att ingen skulle kunna ersätta dem med bra resultat.

Som fallet med bl.a. Guy De La Berg (Nalle Puh) och Charlie Elvegård (Kanin)...

Och likaså Robert Gustafsson är helt suverän som Mike Wazowski...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 juni 2021 kl. 21:31:34
Som fallet med bl.a. Guy De La Berg (Nalle Puh) och Charlie Elvegård (Kanin)...

Och likaså Robert Gustafsson är helt suverän som Mike Wazowski...

Guy De La Berg (Nalle Puh) och Charlie Elvegård (Kanin) är döda .

Och Johan Ulveson och Jan Jönsson var bra i rollerna med  >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 22 juni 2021 kl. 21:33:29
Och Johan Ulveson och Jan Jönsson var bra i rollerna med  >:(

Håller INTE med!

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 22 juni 2021 kl. 21:33:29
Guy De La Berg (Nalle Puh) och Charlie Elvegård (Kanin) är döda .

Vet redan det, jag är INTE korkad, jag har fortfarande svårt att komma över det samt att Robert Gustafsson inte repriserade sin roll i Monsters University, likaså också att den enda dubbning av Dumbo som finns tillgänglig digitalt är 1996-års dubbning... (det är onekligen tragiskt att Guy och Charlie gick bort såpass tidigt)

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 juni 2021 kl. 21:36:15
Vet redan det, jag är INTE korkad, jag har fortfarande svårt att komma över det samt att Robert Gustafsson inte repriserade sin roll i Monsters University, likaså också att den enda dubbning av Dumbo som finns tillgänglig digitalt är 1996-års dubbning... (det är onekligen tragiskt att Guy och Charlie gick bort såpass tidigt)

Vem tror du gör rollen i Monsters at Work ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 juni 2021 kl. 22:08:19
Det tar nog ett bra tag för mig att få kläm på alla Scooby-Doo dubbningar det har gjorts så otroligt mycket... (i och för sig det har jag ju sagt flera gånger)
Sen har ju inte heller spelen brytt sig om de officiella rösterna.

Disneyfantasten

Tänkte starta ett ämne att diskutera diverse karaktärer från Disneys produktioner (inklusive Pixar)

Samt även diskutera svenska röster...

Men andra amerikanska företag är också välkomna här; DreamWorks, Don Bluth, Warner Bros, Svanprinsessan-filmerna, Blue Sky Studios, 20th Centiry Fox, Illumination Entertainment och Universal...

jimstrom

Okay kan bli ett intressant ämne, något särskilt du vill ta upp?
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 22 juni 2021 kl. 21:45:53
Vem tror du gör rollen i Monsters at Work ?
Jag tror att de flesta håller med mig när jag säger att vi vill ha tillbaks Robert Gustafsson.

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 juni 2021 kl. 12:44:07
Jag tror att de flesta håller med mig när jag säger att vi vill ha tillbaks Robert Gustafsson.

Jo. Det är ju inget fel med Johan, jag tyckte att han funkade då Mike är i tonåren Monsters University, men om Mike kronologiskt går från Johan till Robert och sen tillbaka till Johan skulle det ju bli lite konstigt.
Premiären av Monsters at Work närmar sig ju nu, så vi får väl vänta och se vilka som gör de svenska rösterna, men vi får hålla tummarna för att Robert är tillbaka.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 juni 2021 kl. 12:44:07
Jag tror att de flesta håller med mig när jag säger att vi vill ha tillbaks Robert Gustafsson.

Absolut, sannolikheten är inte särskilt stor med tanke på att han oftast är upptagen, men möjligheten finns ju alltid...

Om nu Gustafsson inte skulle komma tillbaka tror jag att Per Andersson hade kunnat vara en bra ersättare...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 juni 2021 kl. 12:58:27
Absolut, sannolikheten är inte särskilt stor med tanke på att han oftast är upptagen, men möjligheten finns ju alltid...

Om nu Gustafsson inte skulle komma tillbaka tror jag att Per Andersson hade kunnat vara en bra ersättare...
Nu under pandemin har han väl inte haft föreställningar och liknande så han har antagligen inte varit så upptagen.

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 juni 2021 kl. 12:58:27
Om nu Gustafsson inte skulle komma tillbaka tror jag att Per Andersson hade kunnat vara en bra ersättare...

Det tror då inte jag. Per Andersson har ju dels redan spelat Art i Monsters University, men för den delen låter han inte ett dugg lik Robert i mina öron.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 23 juni 2021 kl. 13:11:12
Det tror då inte jag. Per Andersson har ju dels redan spelat Art i Monsters University, men för den delen låter han inte ett dugg lik Robert i mina öron.

Det var TonyTonkas förslag från början! (han skrev det i ett PM 5 januari 2020 och att han tror att han hade fungerat bättre i rollen än Johan Ulveson)

Inte för att det är något fel på Johan Ulveson som skådespelare och jag brukar gilla honom i det mesta han gör, men som Mike Wazowski och som ersättare till Robert Gustafsson passar han inte riktigt, han är inte heller särskilt lik Billy Crystal...