Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Svanprinsessan

Startat av moviefan, 15 juli 2013 kl. 09:56:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 21 juli 2019 kl. 01:28:14
Jaså Lisette Pålssons dotter. Hur gammal är Dominique?^^  8) :P

Hon är född 1994-04-08, alltså är hon 25 år!  :)

moviefan

Kan du Daniel fixa svensk credits till de nya filmerna. och lägga till på Dubbningshemsidan ? 

Daniel Hofverberg

Citat från: moviefan skrivet  2 augusti 2019 kl. 17:02:08
Kan du Daniel fixa svensk credits till de nya filmerna. och lägga till på Dubbningshemsidan ?
Jag har vid flera tillfällen kontaktat Universal Sony Pictures och frågat efter credits till de nyare Svanprinsessan-filmerna, men har tyvärr inte fått något svar. :(

Jag har inte gett upp hoppet än, men det ser onekligen inte så lovande ut...

moviefan

#48
https://www.youtube.com/playlist?list=OLAK5uy_l_pWs7hGnnN_J2pmqp7zyeftlPPqljrNA

Jag har sett nya filmen, den är jättebra. Och låtarna är mycket bra också.  Det är en del disco låtar med, och de är mycket bra. Storyn är bra, och animationen är bättre än mellan 4-7. 

moviefan


moviefan


Daniel Hofverberg

Citat från: moviefan skrivet 13 oktober 2019 kl. 12:57:33
Finns inte 8an på dvd ?  ???
Nej, tyvärr inte; av någon märklig anledning. Den finns att streama på Viaplay, och förutom det finns den på några digitala hyr- och köptjänster (SF Anytime, iTunes och Blockbuster).

Den har dubbats till de fyra skandinaviska språken, men åtminstone på Viaplay saknas tyvärr helt utsatta dubbcredits.

Elios

Undrar mest varför det gjorts så många nu i efterhand. Menar räckte det inte med totalt tre filmer egentligen!?  ???

Alexander

Citat från: Elios skrivet 15 oktober 2019 kl. 01:11:10
Undrar mest varför det gjorts så många nu i efterhand. Menar räckte det inte med totalt tre filmer egentligen!?  ???

De tre första filmerna sålde så bra på DVD att de provade med en fjärde film, och efter det blev det fem filmer till.

Svanprinsessan 9 kom ut i USA för några månader sedan.

moviefan

#54
Det kommer att komma en till film nästa år.  Det kan jag förstå eftersom att det står fortsättning följer i slutet av Kingdom Of Music.

https://theslanted.com/2019/10/35517/the-swan-princess-4k-blu-ray-digital-25-years/

Kommer ettan hit på bluray också ? 

gstone

Citat från: moviefan skrivet 26 oktober 2019 kl. 11:57:39
Det kommer att komma en till film nästa år.  Det kan jag förstå eftersom att det står fortsättning följer i slutet av Kingdom Of Music.

https://theslanted.com/2019/10/35517/the-swan-princess-4k-blu-ray-digital-25-years/

Kommer ettan hit på bluray också ?

Börjar bli löjligt många nu. Hur många fler kan öms göra ? ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet 16 november 2019 kl. 01:57:18
Börjar bli löjligt många nu. Hur många fler kan öms göra ? ;D

Ja du!!! Är inte annat beredd än att hålla med. Tyckte det räckte med tre men tydligen inte.   :-X
Tror detta blir den nionde i ordningen. Den börjar ta efter lite utav Landet För Länge Sedan-Franchisen.  :P

moviefan

Har fler här än jag sett Kingdom Of Music än ? 

gstone

Så vi är upp i uppföljare nummer sju vad nu eller ?

Är någon röst utom Bengt Järnablad kvar från originalet så många år efter originalet ? Christina Schollin borde väl ha hopat av däck för några filmer sedan skulle jag tror ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Det lär säkert bli några till. Håller dock inte koll på alla som är kvar. Men kul iallafall att Bengt Järnblad är det.  ;D