Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Politiker som dubbar

Startat av Zebastian, 22 januari 2023 kl. 18:13:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zebastian

Finns det någon svensk politiker som har dubbat?

Steffan Rudvall

Citat från: Zebastian skrivet 22 januari 2023 kl. 18:13:48Finns det någon svensk politiker som har dubbat?
Fredrik Reinfeldt har dubbat...


Erika

Citat från: Zebastian skrivet 22 januari 2023 kl. 18:13:48Finns det någon svensk politiker som har dubbat?
Pär Nuder, men det var innan han blev politiker.

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet 22 januari 2023 kl. 20:35:15Pär Nuder, men det var innan han blev politiker.
Lååååångt innan...

Sabelöga

Per-Olof Nutti, politiker i Sametinget, deltog i den nordsamiska dubbningen av SVT:s julkalender Superhjältejul från 2022.

https://tv.nrk.no/serie/oddasat-tv/202211/SANY70113022/avspiller
Houba !

Fred

Citat från: Zebastian skrivet 22 januari 2023 kl. 18:13:48Finns det någon svensk politiker som har dubbat?
Carl Johan Rehbinder är ju aktiv politiker i Piratpartiet och han har varit med i många dubbningar såsom Ducktales och Sonic. 

MOA

Citat från: Fred skrivet 23 januari 2023 kl. 11:24:05Carl Johan Rehbinder är ju aktiv politiker i Piratpartiet och han har varit med i många dubbningar såsom Ducktales och Sonic.
Men de var ju långt innan va?Undrar vad som ledde honom till att bli politiker.Piratpartiet har jag aldrig hört talas om

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 23 januari 2023 kl. 13:16:20Men de var ju långt innan va?Undrar vad som ledde honom till att bli politiker.Piratpartiet har jag aldrig hört talas om
Ja, Calle Rehbinder har nog inte varit med i någon dubbning sedan början/mitten av 1990-talet eller nånting sånt...?

Det beror nog på att Piratpartiet aldrig kommit in i riksdagen i Sverige. De har väl i ärlighetens namn fört en ganska tynande tillvaro sedan 2014, då de tappade de mandat de hade fått i EU-parlamentet 2009; och som de sedan dess inte varit i närheten av att kunna åstadkomma igen.
(I och med IPRED-lagen 2009 fick de väldigt mycket uppmärksamhet just då, men intresset från allmänheten sjönk ganska snabbt)
https://sv.wikipedia.org/wiki/Piratpartiet_(Sverige)

Oskar

Citat från: Fred skrivet 23 januari 2023 kl. 11:24:05Carl Johan Rehbinder är ju aktiv politiker i Piratpartiet och han har varit med i många dubbningar såsom Ducktales och Sonic.
Han var också med i smurfarna han gjorde latsmurfen och muskelsmufen och natursmurfen och stortrut/klosso.

Fred

Citat från: Fred skrivet 23 januari 2023 kl. 11:24:05Carl Johan Rehbinder är ju aktiv politiker i Piratpartiet och han har varit med i många dubbningar såsom Ducktales och Sonic.
Rättelse: Han satt i Piratpartiets styrelse 2015-2017, om han fortfarande är medlem där vet jag inte. Carl Johan är fortfarande aktiv opinionsbildare sen har jag inte luskat ut om han just nu är aktiv inom något parti.

MOA

Citat från: Fred skrivet 23 januari 2023 kl. 20:41:31Rättelse: Han satt i Piratpartiets styrelse 2015-2017, om han fortfarande är medlem där vet jag inte. Carl Johan är fortfarande aktiv opinionsbildare sen har jag inte luskat ut om han just nu är aktiv inom något parti.
Han var int aktiv så länge då

Fred

Citat från: MOA skrivet 23 januari 2023 kl. 21:31:12Han var int aktiv så länge då
Som politiker har han varit aktiv åtminstone mellan åren 2010 och 2017 kan jag se, exakt vad han gör nu vet jag inte men han postar fortfarande politiska inlägg på Twitter.

Elios

Har väl kanske hört nån gång att Mona Sahlin ska ha varit aktuell.  8) 8)