Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Disneyfantastens egna "Vem är bäst?" recensioner

Startat av Disneyfantasten, 21 januari 2019 kl. 23:00:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 augusti 2019 kl. 21:42:00
Ursäkta att jag frågar, men vad menar du med "om man dömmer ens röstprestation på fler kategorier"?

Jag har valt att inte bedöma Hans Lindgrens insats som Kalle Anka då jag bara hört en yttepytteliten replik vilket inte är tillräckligt för att ge en rättvis bedömning!  ;)

Förstår vad du menar. Jag tänker på att man behöver en rättvis bedömning på t. ex. hur lik man är originalrösten, vad gör den bra!? eller Vad den gör mindre bra!? Och sånt kan man inte bedöma genom enbart en replik.

Jag vill minnas att det kanske inte var du men att jag läst här på forumet att jag tror det var den goda fen i AskungenHos Musse och där hade hon bara en liten replik och man bedömer henne som: Japp hon har bara den lilla repliken och därför tar jag henne på tredje plats, som ett exempel.
Samma sak tänker jag om vi bara tar någon som kanske Lizette Pålsson i Hos Musse så spelar hon ju typ Ariel eller någon annan Disneyprinsessa där och där tycker jag att det är för lite att bedöma för att kunna ge ett bra betyg eller så. Det känns inte rättvist.
Det kan kännas lite som jag hör i krönikor om när en fotbollspelare kommit in i en match med typ 3 minuter kvar och då bedömer dem hans prestation med: Spelade för lite för att kunna betygsättas! Lite ungefär så känns det här också med.  :o

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 augusti 2019 kl. 21:56:50
Det kommer, men jag tar det i ordning, så innan jag tar Peter Pan så ska jag först ta i tu med Snövit och De Sju Dvärgarna, Pinocchio, Fantasia, Dumbo, Bambi, Askungen och Alice i Underlandet!  ;)

Jo, jag vet. Det låter intressant och ska bli sjukt kul att se när dem kommer.
Men en sak jag undrar lite är hur orkar du med allt detta!? Jag menar du måste gå igenom vad ända karaktär och varenda röst den har och sen bedöma på vilken plats etc. Du måste ju typ lägga ner all din tid på detta så du knappast kommer kunna hinna göra annat om dagarna. För mig känns det nästan som en övermäktig uppgift att göra allt det här.  ::) :P

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 19 augusti 2019 kl. 22:43:24
Förstår vad du menar. Jag tänker på att man behöver en rättvis bedömning på t. ex. hur lik man är originalrösten, vad gör den bra!? eller Vad den gör mindre bra!? Och sånt kan man inte bedöma genom enbart en replik.

Jag vill minnas att det kanske inte var du men att jag läst här på forumet att jag tror det var den goda fen i AskungenHos Musse och där hade hon bara en liten replik och man bedömer henne som: Japp hon har bara den lilla repliken och därför tar jag henne på tredje plats, som ett exempel.
Samma sak tänker jag om vi bara tar någon som kanske Lizette Pålsson i Hos Musse så spelar hon ju typ Ariel eller någon annan Disneyprinsessa där och där tycker jag att det är för lite att bedöma för att kunna ge ett bra betyg eller så. Det känns inte rättvist.
Det kan kännas lite som jag hör i krönikor om när en fotbollspelare kommit in i en match med typ 3 minuter kvar och då bedömer dem hans prestation med: Spelade för lite för att kunna betygsättas! Lite ungefär så känns det här också med.  :o

Jag kommer dock ändå att ta med de som jag hört, hoppas att du inte har något emot det!  :)

(jag kommer naturligtvis att motuvera, samt kommentera sakligt och konstruktivt!  ;) )

Citat från: Elios skrivet 19 augusti 2019 kl. 22:46:25
Jo, jag vet. Det låter intressant och ska bli sjukt kul att se när dem kommer.
Men en sak jag undrar lite är hur orkar du med allt detta!? Jag menar du måste gå igenom vad ända karaktär och varenda röst den har och sen bedöma på vilken plats etc. Du måste ju typ lägga ner all din tid på detta så du knappast kommer kunna hinna göra annat om dagarna. För mig känns det nästan som en övermäktig uppgift att göra allt det här.  ::) :P

Jag kommer att göra det, men det tar tid, jag kommer att skriva de stunder jag hinner och orkar och jag blir färdig med lite i taget!  ;)

Sov gott!  ;)

Disneyfantasten

Jag märkte att jag hade glömt Katten Ivan på "Krigsfilmerna" delen, så jag hade till honom...

Disneyfantasten

Jag har några tillägg till Kanin och Ior;

Hos Kanin hade jag även kunnat tänka mig Ulf Brunnberg som ersättare...

Hos Ior hade jag även kunnat tänka mig Allan Svensson, Torsten Wahlund, Jan Åström och Adam Fietz som kandidater...

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 juli 2019 kl. 23:15:30
- Marvels (Zorro, Batman, Spindelmannen, Turtles, Fantomen, Stålmannen)
Zorro, Batman, Turtles, Fantomen och Stålmannen är INTE från Marvel

Batman och Stålmannen är från DC

Zorro, Turtles och Fantomen är inte från någon av dom

Dom som ingår i Marvel är Spider-Man, Iron-Man, Hulken, Captain America, Thor mfl

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 30 oktober 2019 kl. 19:13:06
Zorro, Batman, Turtles, Fantomen och Stålmannen är INTE från Marvel

Batman och Stålmannen är från DC

Zorro, Turtles och Fantomen är inte från någon av dom

Dom som ingår i Marvel är Spider-Man, Iron-Man, Hulken, Captain America, Thor mfl

Jag missuppfattade helt enkelt det, jag menade att det är Superhjälte-serier...

Disneyfantasten

Vill meddela att Atlantis, Skattkammarplaneten och Kogänget kommer att vara med iallafall...

Disneyfantasten

#83
Vill tillägga att kommande omgångar kommer att dröja till efter nyår, i värsta fall ända till februari-mars eller rentav till påsken...

Elios

Ta du din tid på dig. Det är ju ändå ett övermäktigt uppdrag för vissa.  8)

Elios

Blir det då fortsättning på Snövit och de sju dvärgarna och uppåt!? ;D

Disneyfantasten

#86
Citat från: Elios skrivet 23 november 2019 kl. 22:52:32
Blir det då fortsättning på Snövit och de sju dvärgarna och uppåt!? ;D

Såklart att det blir! Det är ju trots allt den långfilm som startade allt!  ;)

Jag tar det i denna ordning (Musse Pigg och Nalle Puh är redan klara);
- Karaktärer från långfilmer
- Karaktärer från TV-serier
- Karaktärer från spelfilmer
- Karaktärer från Mupparna, Sesam, Fragglarna och Nalle Har Ett Stort Blått Hus
- Karaktärer från Kingdom Hearts och Disneyland-parkerna

Elios

Vad finns det för koppling mellan Disney och Nalle har ett stort blått hus?^^

Alexander

#88
Citat från: Elios skrivet 24 november 2019 kl. 01:18:01
Vad finns det för koppling mellan Disney och Nalle har ett stort blått hus?^^

Disney gjorde programmet i samarbete med the Jim Henson company.  :)
Det är en Disney producerad TV-serie.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Bear_in_the_Big_Blue_House

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Nalle_har_ett_stort_blått_hus

Elios

Citat från: Alexander skrivet 24 november 2019 kl. 02:05:15
Disney gjorde programmet i samarbete med the Jim Henson company.  :)
Det är en Disney producerad TV-serie.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Bear_in_the_Big_Blue_House

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Nalle_har_ett_stort_blått_hus

När du nu nämner det mer och mer så har jag fått en minneslucka av att det visades på Playhouse Disney med. Var det så!? :o