Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Nalle Puh

Startat av Elios, 18 augusti 2009 kl. 20:20:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Sterling Holloway gjord audition för huvudrollen i tv serien Nya äventyr med Nalle Puh,Men han blev underkännande troligen för att han var för gamla :-\.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

#76
Citat från: gstone skrivet  5 november 2020 kl. 12:46:13
Sterling Holloway gjord audition för huvudrollen i tv serien Nya äventyr med Nalle Puh,Men han blev underkännande troligen för att han var för gamla :-\.

Med andra ord samma situation som med Hans Lindgren som Långben här i Sverige, skillnaden är dock att Jim Cummings lyckas mycket bra med att fylla Sterling Holloways skor...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 november 2020 kl. 17:28:13
Med andra ord samma situation som med Hans Lindgren som Långben här i Sverige, skillnaden är dock att Jim Jummings lyckas mycket bra med att fylla Sterling Holloways skor...
Det kanjag fult hålla med om.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Hoppas Disney gör fler nalle puh projekt !

Helst för Disney Plus ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 10 november 2020 kl. 17:50:27
Hoppas Disney gör fler nalle puh projekt !

Helst för Disney Plus ;D
I sådana fall vill jag att Kanin ska byta röst. Jag tror att Hasse Jonsson skulle passa, han har varit med i omdubbningen av DuckTales, som är gjord av SDI Media.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 november 2020 kl. 17:59:05
I sådana fall vill jag att Kanin ska byta röst.

Samma här, och Nalle Puh också...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 november 2020 kl. 18:07:10
Samma här, och Nalle Puh också...
Jag har inget emot Jan Jönsson som Nalle Puh (Dock är han ju inte lika bra som Guy De La Berg) han bibehåller ändå originalets röstkaraktär...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 november 2020 kl. 19:54:53
Jag har inget emot Jan Jönsson som Nalle Puh (Dock är han ju inte lika bra som Guy De La Berg) han bibehåller ändå originalets röstkaraktär...

Är du säker, för jag tycker inte att han är särskilt lik originalrösten eller röstkaraktäeren utan låter mer som en fandub-version av Nalle Puh, han var visserligen bättre i spelfilmen 2018 jämfört med sitt första framträdande i rollen 2011, men lyckas fortfarande inte komma i närheten av Jim Cummings, men det kanske bara är jag...

Jag har tyvärr inte hört hur Jan Jönsson låter som Muskelsmurfen (som enligt min uppsökning verkar vara hans enda andra roll), men jag hoppas att dessa Smurfarna-dubbningar läggs upp på YouTube framöver så att man kan få höra...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 november 2020 kl. 17:59:05
Jag tror att Hasse Jonsson skulle passa, han har varit med i omdubbningen av DuckTales, som är gjord av SDI Media.

Det tror jag också, sen tror jag även att Dick Eriksson, Andreas Nilsson och Steve Kratz hade kunnat passa den rollen...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 november 2020 kl. 20:00:27
Är du säker, för jag tycker inte att han är särskilt lik originalrösten eller röstkaraktäeren utan låter mer som en fandub-version av Nalle Puh, han var visserligen bättre i spelfilmen 2018 jämfört med sitt första framträdande i rollen 2011, men lyckas fortfarande inte komma i närheten av Jim Cummings, men det kanske bara är jag...

Jag har tyvärr inte hört hur Jan Jönsson låter som Muskelsmurfen (som enligt min uppsökning verkar vara hans enda andra roll), men jag hoppas att dessa Smurfarna-dubbningar läggs upp på YouTube framöver så att man kan få höra...
Han är inte så lik Jim de håller jag med om men det finns någonting i hans röst som känns som Nalle Puh.

Är det förresten någon som vet vem som spelar Nalle Puh i Doktor McStuffins är det Jan där också?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 november 2020 kl. 20:01:31
Det tror jag också, sen tror jag även att Dick Eriksson, Andreas Nilsson och Steve Kratz hade kunnat passa den rollen...

Andreas Nilsson och Steve Kratz skulle vara bra, inte Dick Eriksson, Jag är nöjd med Jan Jönsson, men Kanin behöer nog byttas ut.

Undrar om dom kommer göra det när och om en ny serier kommer ? Eller behålla ensemblen från Christoffer Robin & Nalle Puh ?

Själv hoppas jag på at Pontus Gusafson kommer tillbaka som  Nasse, efrer som han nyöigen var med i omdubben av Duck Tales, Men tyvär tror inte det är så stor chans :-\ :'(

Jag är i alla fall nöjd med Uggla, Tiger och  Kängu nuvarande röster.

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 november 2020 kl. 20:03:23
Han är inte så lik Jim de håller jag med om men det finns någonting i hans röst som känns som Nalle Puh.

Är det förresten någon som vet vem som spelar Nalle Puh i Doktor McStuffins är det Jan där också?

Jodå, det är det, det vet jag för det avsnittet visades på Barnkanalen (sedan sommaren 2019 nuvarande namnet SVT Barn) under september-oktober 2017 och jag minns klart och tydligt att det var Jan Jönsson, medan Tiger, Ior och Nasse verkade ha bytt röst även om det kan vara mitt minne som spelade mig ett spratt, för jag vill ju tro att de tre karaktärerna hade samma röster som de haft de senaste åren...

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 10 november 2020 kl. 20:09:39
Undrar om dom kommer göra det när och om en ny serier kommer ? Eller behålla ensemblen från Christoffer Robin & Nalle Puh ?

Det är ännu ingen som vet med säkerhet, jag skulle tro att det blir detsamma som i senaste filmen, men man kan ju aldrig veta...

Citat från: gstone skrivet 10 november 2020 kl. 20:09:39
Jag är i alla fall nöjd med Uggla, Tiger och Kängus nuvarande röster.

Där håller jag med dig, de är utan tvekan värdiga ersättare och därför hoppas jag att de fortsätter spela de rollerna även i kommande sammanhang...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 november 2020 kl. 20:21:38
Det är ännu ingen som vet med säkerhet, jag skulle tro att det blir detsamma som i senaste filmen, men man kan ju aldrig veta...


Särskilt eftersom inget nytt Nalle Puh projekt verkar vara på gång just nu :-\
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 10 november 2020 kl. 20:28:54
Särskilt eftersom inget nytt Nalle Puh projekt verkar vara på gång just nu :-\

Och det känns lite underligt med tanke på att Nalle Puh är unikt jämfört med andra Disney-produktioner!