Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Daniel, kan du be att få rollistorna till Länge Leve Kung Julien tv-serierna från Eurotroll?

gstone

Kommer du kunna få credits till En pudel i flocken i helgen ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 26 april 2021 kl. 22:44:16
Kommer du kunna få credits till En pudel i flocken i helgen ?
Jag har pratat med distributören Lucky Dogs idag, och de hade tyvärr ingen creditlista till En pudel i flocken än men skulle försöka få fram en sådan så fort som möjligt. :)

Förhoppningsvis kommer den under morgondagen, med tanke på att filmen har premiär på onsdag - eller åtminstone på de orter där biografer faktiskt har öppet på vardagar; på en del av Svenska Bios biografer är det bara öppet på helger just nu (och de flesta andra biografer utöver Svenska Bio har ju stängt)... :(


Som parentes kan jag dock tycka att det är märkligt om distributören inte fått creditlista från dubbningsstudion tillsammans med det färdiga ljudspåret, med tanke på att kollektivavtalet med Teaterförbundet tydligt uppger att studion har skyldighet att skicka svensk creditlista till kunden tillsammans med den färdiga produkten...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 april 2021 kl. 22:54:17
Jag har pratat med distributören Lucky Dogs idag, och de hade tyvärr ingen creditlista till En pudel i flocken än men skulle försöka få fram en sådan så fort som möjligt. :)

Kommer filmen ha credits på bio ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 27 april 2021 kl. 12:57:48
Kommer filmen ha credits på bio ?
Ingen aning, jag har inte sett den...

Fast jag vill minnas att de flesta filmer som Lucky Dogs distribuerar inte brukar ha utsatta dubbcredits... :(

gstone

Har du fått credits till En pudel i flocken än ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 28 april 2021 kl. 08:57:05
Har du fått credits till En pudel i flocken än ?
Nej, tyvärr inte. :(

gstone

Jag vill ha en lista över dom svenska rösterna i En pudel i flocken !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 28 april 2021 kl. 19:01:21
Jag vill ha en lista över dom svenska rösterna i En pudel i flocken !
Det får du så fort som jag har fått creditlistan. Den har tyvärr inte kommit idag, men inom de närmaste dagarna räknar jag med...

JRL

Det vore kul med credits till fler serier från Nick Jr. utöver Paddington-serien. Den mest kända serien är troligtvis PAW Patrol (som dessutom kommer på bio senare i år, om inte pandemin fördröjer det). Är det någon som vet vilka som gör rösterna i den?

Alla vuxna män dubbas av Dick Eriksson (utom Mr. Porter, som låter som någon annan), alla ungdomar dubbas av Adam Portnoff, och alla tjejer/kvinnor dubbas av Jennie Jahns (tror i alla fall att det är hon) (utom Sötnos, som låter lite som Lily Wahlsteen). Övriga röster är barnskådespelare, och dem har jag ingen koll på.

Någon som vet mer...? Det är en väldigt kul serie med bra röster. Och med undantag för Rocky (hunden som avskyr att bada) har alla samma röster som vid premiären 2013, så kontinuiteten är perfekt (i originalet har skådespelarna bytts ut flera gånger om).

Gissar att det är SDI Media som har dubbat den.

Alexander

Jag vet inte om det gäller alla säsonger, men av det jag har hittat så tyder det mest på att Paw Patrol dubbas av KM Studio eftersom Christian Jernbro, Mattias Söderberg, Edvin Bergfalk m.fl medverkar.  :)

Simon Axelsson

#2051
Familjen Mitchell mot Maskinerna (före detta Uppkopplad) har äntligen släppts på Netflix, så jag spolade fram till eftertexterna för att få tag på svenska credits. Dessvärre har Netflix antingen inte satt ut några svenska credits eller så har det uppstått nåt fel, men 3 och en halv minut kvar på filmen stannar den vid ryska credits. Nån annan som upplever samma sak?

Uppdatering: på min dator tar filmen bara slut direkt efter ryska credits, inga 3 och en halv minuter kvar då inte. Så jag antar att de inte satt ut några credits från första början.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 30 april 2021 kl. 09:21:18
Familjen Mitchell mot Maskinerna (före detta Uppkopplad) har äntligen släppts på Netflix, så jag spolade fram till eftertexterna för att få tag på svenska credits. Dessvärre har Netflix antingen inte satt ut några svenska credits eller så har det uppstått nåt fel, men 3 och en halv minut kvar på filmen stannar den vid ryska credits. Nån annan som upplever samma sak?

Uppdatering: på min dator tar filmen bara slut direkt efter ryska credits, inga 3 och en halv minuter kvar då inte. Så jag antar att de inte satt ut några credits från första början.

Jag har credits
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 30 april 2021 kl. 11:51:31
Jag har credits

Har du? Skulle du i så fall kunna dela med dig av dem?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Erika