Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Glass på nätet

Startat av gstone, 22 augusti 2023 kl. 23:19:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Viste ni att dom säljer glassar online ? :D

Det var i alla fall nyheter för mig ;D https://www.matspar.se/kategori/glass-tillbehor

Ska köpa en gamla favorit.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Men vad kostar frakten/transporten, för att leverera glassen till dig...? De levererar inte där jag bor, så därför kan jag inte kolla upp saken.

Det lär ju knappast vara gratis i alla fall, så om du inte av någon anledning har svårt för att ta dig till en livsmedelsbutik lär det bli betydligt billigare att fara dit och köpa glassen; plus att du får varorna snabbare.

Beroende på var man bor har jag dock förståelse för att det inte alltid är så enkelt i alla lägen - bor man relativt långt från närmaste livsmedelsbutik (d.v.s. inte inom gång- eller cykelavstånd) och inte har tillgång till bil, så kan det på vissa håll vara så pass besvärligt med buss eller annan kollektivtrafik att man inte hinner ta sig hem innan glassen har smält. Jag inbillar mig att det mest är i Norrland det kan bli ett problem, men möjligen kan det vara opraktiskt även på annat håll om det är långt mellan busstiderna och liknande. I sådana fall kan ju det här vara ett alternativ, då ju glass är varor som inte får hinna tina upp innan man får hem det.