Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 juni 2020 kl. 05:23:52
Vad konstigt att KM gjort dubbning en av Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga när det gäller Netflix dubbningar brukar det oftast vara SDI Media
Nja, Netflix dubbningar verkar vara ganska jämnt fördelade mellan Eurotroll, SDI Media och BTI Studios; och en något mindre mängd som KM Studio gör. Plus dessutom några dubbningar som Hippeis Media gjort.

Citat från: Adam Larsson skrivet 27 juni 2020 kl. 04:28:59
Är dubbningen dålig?
Jag har inte sett filmen än, så det vet jag inte - men känner jag KM Studio rätt tror jag säkert att dubben håller en ganska hög kvalitet. Det var snarare varför man ämnar till att beställa dubbning av en sådan film som inte alls verkar rikta in sig mot barn eller ens ungdomar i första hand, som jag reagerade på...

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 juni 2020 kl. 03:51:27
Känn rytmen publicerade jag creditlista för i tisdags. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/kann-rytmen/

Och Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga publicerade jag creditlista till för en sisådär en minut sedan... ;)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/eurovision-song-contest/

I båda fallen är det vad som står utsatt efter sluttexterna, där det listas blixtsnabba credits för femtioelva olika språk.
Så snabbt  :o  :D

Tack!
Citat från: Adam Larsson skrivet 27 juni 2020 kl. 04:28:59
Är dubbningen dålig?
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 juni 2020 kl. 03:51:27
För övrigt skulle jag verkligen vilja veta vem som kom på snilleblixten att dubba en film som Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga till svenska...
Nu är jag kanske inte den bästa att bedömma dubbningen till Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga då jag tyckte filmen sög och stängde av efter en kvart och satte på Känn rytmen, som för övrigt var en ganska fin film med utmärkt dubbning, men jag skulle säja att det inte var nått större fel på själva dubbningen i sej, snarare allt annat.. Höll på att stänga av redan när ungen helt plötsligt bara så där bytte språk från isländska till engelska. Det är ju så jävla korkat amerikanskt att folk skulle prata engelska med varandra på Island.  ::)
Houba !

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 juni 2020 kl. 11:12:51
Jag har inte sett filmen än, så det vet jag inte - men känner jag KM Studio rätt tror jag säkert att dubben håller en ganska hög kvalitet. Det var snarare varför man ämnar till att beställa dubbning av en sådan film som inte alls verkar rikta in sig mot barn eller ens ungdomar i första hand, som jag reagerade på...
Det jag såg av filmen tyckte jag var tillräckligt familjevänligt så det verkar inte så konstigt i mina ögon.
Houba !

Simon Axelsson

Jag antar att Mikael Persbrandt inte har dubbat sig själv i Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga med tanke på att han inte står med bland övriga röster, så vem har dubbat honom? Vilka dubbar Pierce Brosnan och Demi Lovato? Är sångerna dubbade (det finns ju två röster angivna till Sigrit, alltså Rachel McAdams karaktär)?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 juni 2020 kl. 05:23:52
Vad konstigt att KM gjort dubbning en av Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga när det gäller Netflix dubbningar brukar det oftast vara SDI Media
VA VEM I HELA VÄRLDEN SKULLE komma på att dubba Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 juni 2020 kl. 03:51:27
Känn rytmen publicerade jag creditlista för i tisdags. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/kann-rytmen/

Och Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga publicerade jag creditlista till för en sisådär en minut sedan... ;)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/eurovision-song-contest/

I båda fallen är det vad som står utsatt efter sluttexterna, där det listas blixtsnabba credits för femtioelva olika språk.

För övrigt skulle jag verkligen vilja veta vem som kom på snilleblixten att dubba en film som Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga till svenska...

Trist Michael Blomqvist är med >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 juni 2020 kl. 03:51:27
Känn rytmen publicerade jag creditlista för i tisdags. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/kann-rytmen/

Och Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga publicerade jag creditlista till för en sisådär en minut sedan... ;)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/eurovision-song-contest/

I båda fallen är det vad som står utsatt efter sluttexterna, där det listas blixtsnabba credits för femtioelva olika språk.

För övrigt skulle jag verkligen vilja veta vem som kom på snilleblixten att dubba en film som Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga till svenska...

Lusigt Niclas Ekholm och Adam Fietz har båda spelat Jörgen Von Strupgrepp  :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 juni 2020 kl. 03:51:27
Känn rytmen publicerade jag creditlista för i tisdags. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/kann-rytmen/

Och Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga publicerade jag creditlista till för en sisådär en minut sedan... ;)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/eurovision-song-contest/

Inte visste jag att Gunilla Orvelius fortfarande var aktiv ??? :)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Sabelöga

För det första gstone, kunde du inte ha skrivit allt det där i ett meddelande, för det andra varför är det  så konstigt att Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga dubbades igentligen?
Houba !

Simon Axelsson

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 27 juni 2020 kl. 18:51:46
För det första gstone, kunde du inte ha skrivit allt det där i ett meddelande, för det andra varför är det  så konstigt att Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga dubbades igentligen?

Kan vara för att Will Ferrells live-action filmer ofta inte dubbas.

Citat från: gstone skrivet 27 juni 2020 kl. 18:42:45
Trist Michael Blomqvist är med >:(

Vad är fel med Michael Blomqvist?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 27 juni 2020 kl. 18:58:19
Vad är fel med Michael Blomqvist?

Ja exakt!

Jag tycker att Michael Blomqvist oftast är bra, under förutsättning att han faktiskt passar till sina roller, vilket oftast varit fallet... (hans sämsta roll enligt mig är Maurice i Djungelgänget där rösten skiljer sig från Allan Svensson och inte passar för fem öre i rollen, Allan Svensson slår honom med hästlängder och passar som handen i handsken)

gstone

Kul att Gunilla Orvelius  fortfarande dubbar !! ;D ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 juni 2020 kl. 19:01:02
Ja exakt!

Jag tycker att Michael Blomqvist oftast är bra, under förutsättning att han faktiskt passar till sina roller, vilket oftast varit fallet... (hans sämsta roll enligt mig är Maurice i Djungelgänget där rösten skiljer sig från Allan Svensson och inte passar för fem öre i rollen, Allan Svensson slår honom med hästlängder och passar som handen i handsken)

Jag är inte ettsärskilt stort fan av Adam Fitiz heller  :-\
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Säkert sagt jag kommer inte se Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga på svenska !!! >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 27 juni 2020 kl. 20:39:51
Jag är inte ettsärskilt stort fan av Adam Fitiz heller  :-\

Vad har Adam Fietz med den saken att göra?  ???

Själv tycker jag att även Adam Fietz oftast är bra, under förutsättning att han faktiskt passar till sina roller, vilket ofta varit fallet...