Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Masken

Startat av TecknatÄlskare, 2 januari 2018 kl. 20:39:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag vill se den animerad serien på svenska !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

TecknatÄlskare

Citat från: Jabberjaw skrivet  7 november 2023 kl. 23:08:43Vet någon vilka avsnitt som TV1000 sände i Hilbur & Co?

Jag har samlat alla VHS filmerna från Scanbox. Och på mina utgåvor är det endast 3st som har Hi-Fi ljudspår:
Volym 1,4 och 6. Medan övriga endast har Mono. På SMDB står det dock att samtliga har "Stereo, Färg" arkiverat. Skiljer det sig från olika utgåvor? Alla gavs väl ut 1995 - 1996 av samma utgivare, så det borde inte finnas flera olika..


Jag har även flera avsnitt från säsong 3 inspelade på VHS, från TV3:s Barntrean block. Men saknar nästintill allt från Säsong 2. Någon som hittat någon VHS utgåva som innehåller avsnitt från den andra säsongen som inte listats på SMDB? :(


Såhär ser mina VHS utgåvor ut, gällande avsnitten och titelordningen:

Volym 1:
The Mask is Always Greener on the Other Side
 
Volym 2:
THE TERRIBLE TWOS / BABYS WILD RIDE

Volym 3:
SISTER MASK / SHADOW OF A SKILLIT

Volym 4:
SPLIT PERSONALITY / SHRINK RAP

Volym 5:
HOW MUCH IS THAT DOG IN THE TIN CAN? / MARTIAN MASK

Volym 6:
BRIDE OF PRETORIOUS / DOUBLE REVERSE
Jag har hittat avsnitt från säsong 2 av Masken, några stycken men långt ifrån komplett.

Jag har sprungit på Masken och TV1000 två gånger. Den ena i form av reklam och den andra i form av ett intro, avsnittet hinner dock ej börja. Gissningsvis sändes väl de flesta avsnitt av serien, den har ju inte jättemånga avsnitt.

Jonas9881

Citat från: TecknatÄlskare skrivet 14 december 2023 kl. 02:14:03Jag har hittat avsnitt från säsong 2 av Masken, några stycken men långt ifrån komplett.

Jag har sprungit på Masken och TV1000 två gånger. Den ena i form av reklam och den andra i form av ett intro, avsnittet hinner dock ej börja. Gissningsvis sändes väl de flesta avsnitt av serien, den har ju inte jättemånga avsnitt.
Jag skulle gärna vilja ha avsnitt av Masken. Skulle du kunna skicka dessa avsnitt till mig?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Jabberjaw

Citat från: TecknatÄlskare skrivet 14 december 2023 kl. 02:14:03Jag har hittat avsnitt från säsong 2 av Masken, några stycken men långt ifrån komplett.

Jag har sprungit på Masken och TV1000 två gånger. Den ena i form av reklam och den andra i form av ett intro, avsnittet hinner dock ej börja. Gissningsvis sändes väl de flesta avsnitt av serien, den har ju inte jättemånga avsnitt.
:( Synd


Hade varit kul att hitta alla säsonger kompletta. Säsong 1 har bäst intro men säsong 3 är inte långt bakom. Hur låter säsong 2 introt?