Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Dalmatinervägen 101 (101 Dalmatian Street)

Startat av E, 23 mars 2019 kl. 08:33:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

E

Som ni vet så har den här nya serien precis börjat sändas på Disney Channel. Och rösterna görs av bland annat Youtube-gruppen I JUST WANT TO BE COOL. Men jag undrar om Pongo, Perdita, Cruella, Hjalle och Jeppe är med serien. Om dom är det så undrar jag vilka som gör deras röster

gstone

Jag tror inte Cruella, Hjalle och Jeppe är med i serien.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Trevligt att dem ska vara med. Är det någon som har en bild eller vet vad seriens original namn är?  ::)

TecknatÄlskare

#4
Citat från: Elios skrivet 23 mars 2019 kl. 23:18:19
Trevligt att dem ska vara med. Är det någon som har en bild eller vet vad seriens original namn är?  ::)

Om du syftar på den engelska titeln så är det "101 Dalmatian Street"

Tror även att serien redan börjat sändas i USA eller i alla fall enligt olika sidor har den sänts sedan 18 Mars.


Elios

Vad trevligt så. Är det någon som vet ifall man kan se Disney Channel Viaplay eftersom man kan det på andra kanaler.  ???

Disney0806

Hi

Anyone here who has seen Disney Channel the last week? Disney Channel ran some idents since Monday with numbers to countdown the days for 101 Dalmatian Street as it will premiere tomorrow. I'm interested to get all of the idents but when I checked Disney Channel yesterday, they didn't air one with "2 days back", and I live in Denmark. Anyone from Sweden, Norway or Finland who've seen the ident on Saturday?

Thanks in advance. Just want to know if Disney made a mistake with not airing the ident.

Elios

Men denna finns det väl redan ett ämne på? Det är väl denna serien som dom i I Just Want To Be Cool är med och medverkar.  :P

Elios

Får kolla in denna. Verkar väldigt rolig faktiskt.  ;D

Alexander

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 23 mars 2019 kl. 08:33:57
Som ni vet så har den här nya serien precis börjat sändas på Disney Channel. Och rösterna görs av bland annat Youtube-gruppen I JUST WANT TO BE COOL. Men jag undrar om Pongo, Perdita, Cruella, Hjalle och Jeppe är med serien. Om dom är det så undrar jag vilka som gör deras röster

Var kan man hitta att de är med?  :)

Daniel Hofverberg

Ingen aning vilka de är, då jag aldrig hört talats om någon sådan YouTube-grupp, men de utsatta dubbcreditsen på de avsnitt jag sett är i alla fall:

Svenska röster:
Adam Portnoff
Carla Abrahamsen
Nick Atkinson
Rebecca Petersson
Anton Olofson Raeder
Vivian Cardinal
Johan Hedenberg
Cecilia Karlsson
Emil Beer
Joel Adolphsen (i enstaka avsnitt crediterad som Adolphson - vet inte vilken stavning som är den rätta)
Josefine Götestam
Juni Eronn
Ludvig Johansson Wiborg
Norea Sjöquist
Victor Beer

Introsång:
Carla Abrahamsen
Rebecca Petersson

Outrosång:
Rebecca Petersson


Regissör:
Johan Lejdemyr

Översättare:
Adam Gardelin

Kreativ ledning:
Michael Rudolph

Studioproducent:
SDI Media


Observera att i ett par avsnitt har Disney Channel kastat om regissör och översättare på creditsen, så att Adam Gardelin crediterats för regi och Johan Lejdemyr för översättningen. Men då Johan Lejdemyr trots allt jobbar som tekniker på SDI Media låter det mer trovärdigt att han skulle regissera och att Adam Gardelin skulle översätta, hellre än tvärtom. Visserligen har Adam Gardelin varit regissör i andra sammanhang (men mig veterligen inte i dubbningssammanhang), men jag har inget minne av att Johan Lejdemyr någonsin har översatt...

Den enda jag är 100% säker på av skådespelarna är att Dylan utan tvekan spelas av Adam Portnoff - hans röst kan ingen ta miste på. Utifrån ordningsföljden skulle jag således gissa att Carla Abrahamsen förmodligen spelar Dolly (då de två ju har de i särklass största rollerna), även fast jag inte är säker. Jag är ganska säker på att Doug görs av Johan Hedenberg.

Men mycket längre än så har jag tyvärr inte kommit i dagsläget, och närmare hälften av de crediterade skådespelarna har jag ingen aning om hur de låter...

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 23 mars 2019 kl. 08:33:57
Men jag undrar om Pongo, Perdita, Cruella, Hjalle och Jeppe är med serien. Om dom är det så undrar jag vilka som gör deras röster
I de 6 avsnitt, eller 12 avsnitt beroende på hur man räknar (**), som sänts hittills har varken Pongo, Perdita, Cruella De Vil, Hjalle eller Jeppe medverkat.

(**): Varje avsnitt av serien består egentligen av två 11-minuters segment för att få 22 minuter långa avsnitt, men vid de flesta sändningar på Disney Channel har de styckat upp avsnitten och sänt varje 11-minuters delavsnitt som separata avsnitt.

Citat från: TecknatÄlskare skrivet 24 mars 2019 kl. 00:12:24
Tror även att serien redan börjat sändas i USA eller i alla fall enligt olika sidor har den sänts sedan 18 Mars.
Det stämmer inte. Dalmatinervägen 101 började sändas i Storbritannien och Irland den 18 mars, för att ungefär samtidigt även börja sändas i bl.a. Skandinavien och några andra europeiska länder. Men förvånansvärt nog har serien fortfarande inte börjat sändas i USA, och heller inte i Kanada...

Elios

Han heter Joel Adolphsson. Sen tidigare är han kusin till de båda bröderna Beer, Emil och Viktor. Dem är ett av Sveriges största Youtube profiler. 😆 ;D

Daniel Hofverberg

Om namnet verkligen ska stavas Adolphsson med två S, så har Disney (eller SDI Media) i så fall stavat fel i samtliga avsnitt... I de flesta avsnitt har de skrivit Adolphsen, och i ett par avsnitt istället Adolphson (med ett S). Klantigt, men lyckas man med konststycket att stava fel på Andreas Nilsson (i DuckTales), så kan väl allt hända... :(

Jag har i alla fall aldrig hört talats om någon av de tre... Vet du hur de låter, så att du kan avgöra vilka rollfigurer de spelar?

Elios

Var nog jag som skrev lite fel. Adolphson ska det nog vara.  ;D
Jag vet precis hur dem låter i vanliga fall. Men har dock ingen aning här vilka roller dem spelar eller om dem föreställt rösten så dem kanske låter annorlunda än vad dem brukar.  ::)

Daniel Hofverberg

Okej, då är det i alla fall rättstavat i ett fåtal fall...

Joel Adolphson spelar förmodligen någon återkommande biroll, för hans namn står bara med på en del avsnitt - kanske runt hälften av alla avsnitt, eller ens det. Emil och Victor Beer tror jag dock har crediterats vid alla avsnitt jag sett, så de bör spela rollfigurer som förekommer i alla (eller åtminstone de flesta) avsnitt. Om man kan lita på creditordningen borde Emil ha en större roll, då ju Disney Channel vanligtvis listar rösterna i storleksordning. Men jag har som sagt ingen aning hur någon av de tre låter, så jag har inte en susning vilka roller de kan tänkas spela.

Jag tror i alla fall att Delilah spelas av Vivian Cardinal. :)

Sen borde det ju inte vara så svårt att känna igen Nick Atkinson, Anton Olofsson Raeder och Norea Sjöquist, som ju alla tre har ganska säregna röster, men hittills har jag märkligt nog inte lyckats lista ut vilka de spelar...

Jag förmodar att Juni Eronn är felstavat, och ska vara Juno Eronn som varit med i några tidigare dubbningar (bl.a. Dumma mej 3). Jag minns dock inte hur hennes röst låter. Cecilia Karlsson och Ludvig Johansson Wiborg har jag ingen aning vilka det är, mer än att båda stått med som "Övriga röster" i ett fåtal tidigare dubbningar (men utan att veta rollfigurerna är det ju inte så lätt att kolla upp deras röster). Josefine Götestam har varit med i ganska många dubbningar, men jag måste medge att jag inte alls har koll på hur hennes röst låter. :(