Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Spirit: Vild och fri (Spirit Untamed)

Startat av gstone, 12 mars 2021 kl. 23:14:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag har nu sett filmen.

Och jag tyckte den var jättebra.

Också dubbningen var väldigt bra.

Den hade förresten svensk bild version.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Jag har också sett filmen nu, och jag tycker det är en riktigt bra film och en utmärkt dubbning.

Den har som sagt svensk bildversion, fast tyvärr inte en optimal sådan. Filmens titel i början och slutet står på svenska, och när eftertexterna inleds visas namnet på de större svenska rösterna samtidigt som stiliserade stillbilder av respektive rollfigur visas. Men när de rullande eftertexterna börjar står istället enbart de engelska rösterna utsatta, och komplett lista på svenska röster samt studiocredits visas inte förrän efter alla sluttexter (men just innan Universal-loggan).

De två låtarna under eftertexterna har inte dubbats till svenska, utan är kvar i original (en på engelska och en på spanska). Alla tidigare sånger har dubbats till svenska, och det är en sång som inte sjungs av någon rollfigur utan av en neutral tredjepart (d.v.s. en "osynlig" sångerska). Tyvärr fanns ju dock inga sångcredits i den svenska creditlistan, så jag vet inte riktigt vem den sångaren är - utan att ha något att jämföra med misstänker jag dock att det kan tänkas ha varit Mimmi Sandén; men säker är jag inte. Lyckades du känna igen vem som sjöng sången när Lucky försökte "tygla" Spirit?

Disneyfantasten


Disneyfantasten

Idag har jag alltså sett filmen och tycker att den var jättebra, jag gillar den faktiskt bättre än den första, den har riktigt väl skrivna karaktärer och bra story och bra animation och bra svenska röster också!  :)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 september 2021 kl. 18:07:22
Idag har jag alltså sett filmen och tycker att den var jättebra, jag gillar den faktiskt bättre än den första, den har riktigt väl skrivna karaktärer och bra story och bra animation och bra svenska röster också!  :)

Kul att du tycker som jag :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Och så en sak till; de stora rollernas svenska röster visades i eftertexterna när karaktärerna visades och ersatte de engelska namnen!

gstone

Vet någon vem som sjöng sångerna i den här filmen ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.