Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Steffans Dubbningskollage

Startat av Steffan Rudvall, 10 juli 2020 kl. 10:18:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 mars 2021 kl. 20:35:32
Den serien har jag sett, har dock aldrig tyckts om den, minns inte rösterna särskilt noga, den serien är helt enkelt ägnat åt småbarn...

Ännu mindre visste jag att Sandra var med i den...

Va! Skämtar du? Jag menar, Sofia Ledarp (som förövrigt också spelade Gabriella i Askungen 2 & 3, Styvmodern i Berättelsen om Askungen, Rachel i Beverly Hills Chihuahua filmerna och Katie i Husdjurens Hemliga Liv filmerna) är ju trots allt ännu mera känd än vad Sandra är, och vid långfilmer brukar creditlistor vara vara pålitliga och jag har svårt att tro att Sofia skulle ställa upp för en TV-serie då hon som sagt är kändisröst...

Vem spelar då Maleficent i TV-serien Descendants Den Onda Världen?

Faktum är att jag har med Maleficent i mitt kollage med Sofia Ledarp...
Jag missförstod men det är alltså Sandra som spelar Maleficent i den första filmen och där har det blivit fel så att det är Sofia som står med på listan.

Jag vet inte vem som spelar Maleficent i tv-serien men det känns ju som att är det större chans att det är Sandra.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 mars 2021 kl. 20:38:17
Jag missförstod men det är alltså Sandra som spelar Maleficent i den första filmen och där har det blivit fel så att det är Sofia som står med på listan.

Jag vet inte vem som spelar Maleficent i tv-serien men det känns ju som att är det större chans att det är Sandra.

Ajdå, då är alltså mitt Sofia Ledarp kollage helt förstört...

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 mars 2021 kl. 20:21:51
Jag trodde att hon såg ut som bilden jag använde till mitt Dubbningskollage och jag trodde att hon lät som hon gjorde i Disney Prinsessor Flrtrollade Äventyr Följ Dina Drömmar...

Förresten; är det bara i den animerade serien Descendants: Den Onda Världen som Sandra spelar Maleficent?
Hur annnorlunda va den bilden?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 mars 2021 kl. 20:40:53
Ajdå, då är alltså mitt Sofia Ledarp kollage helt förstört...
Det verkar som att Maleficent inte är med alls i tv-serien så det borde bara vara Sandra som har spelat Maleficent i Descendants franchisen.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 mars 2021 kl. 20:45:14
Det verkar som att Maleficent inte är med alls i tv-serien så det borde bara vara Sandra som har spelat Maleficent i Descendants franchisen.

Varför...


Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 mars 2021 kl. 20:49:36
Varför maleficent's inte är med?

Nej, jag menar varför fick Sandra rollen istället för Sofia?

För varken Lizette Pålsson, Myrra Malmberg, Sandra Caménisch, Molly Sandén, Mimmi Sandén, Dominique Pålsson Wiklund, Birgitta Larsson eller Sanna Nielsen passar till att spela skurkar...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 mars 2021 kl. 20:53:04
Nej, jag menar varför fick Sandra rollen istället för Sofia?
Det är ju ganska konstigt att Auroras röst får spela Maleficent

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 mars 2021 kl. 20:57:50
Det är ju ganska konstigt att Auroras röst får spela Maleficent

Ja, visst är det...

Förresten, vad har du att säga om detta?

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 mars 2021 kl. 20:53:04
För varken Lizette Pålsson, Myrra Malmberg, Sandra Caménisch, Molly Sandén, Mimmi Sandén, Dominique Pålsson Wiklund, Birgitta Larsson eller Sanna Nielsen passar till att spela skurkar...

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 mars 2021 kl. 20:57:50
Det är ju ganska konstigt att Auroras röst får spela Maleficent
Få gånger som protagonisten & antagonisten spelas av samma person

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 mars 2021 kl. 20:53:04
För varken Lizette Pålsson, Myrra Malmberg, Sandra Caménisch, Molly Sandén, Mimmi Sandén, Dominique Pålsson Wiklund, Birgitta Larsson eller Sanna Nielsen passar till att spela skurkar...
Jag håller med dig men Myrra Malmberg är ändå helt okej i Kim Possible.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 mars 2021 kl. 21:10:37
Jag håller med dig men Myrra Malmberg är ändå helt okej i Kim Possible.

Vilket varken jag eller TonyTonka tycker, men det är väl förstås en smaksak... (Kim Possible som serie är inte heller särskilt bra för den delen)

Däremot tycker jag att Myrra Malmberg är utmärkt som Jasmine i Aladdin, Lena i Peter Pan, Megara i Herkules, Ariel i Den Lilla Sjöjungfrun, Kayley i Det Magiska Svärdet Kampen om Camelot, Busan i Långbens Galna Gäng, Laura i Den Otroliga Vandringen, Anita i 101 Dalmatiner, Andys Mamma i Toy Story, Miss Birdwell i Kejsarens Nya Stil 2 Kronks Nya Stil, Angelique i Skönheten och Odjuret 2 Den Förtrollade Julen, Mary Poppins, ect. och även som Mamman i Phineas och Ferb (även om den serien liksom Kim Possible är under all kritik överlag)

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 mars 2021 kl. 21:10:37
Jag håller med dig men Myrra Malmberg är ändå helt okej i Kim Possible.
Ja hon lät int dålig

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 mars 2021 kl. 21:10:37
Jag håller med dig men Myrra Malmberg är ändå helt okej i Kim Possible.

Hur tycker du då med Mimmi Sandén som Shego, Lizette Pålsson som Gabi i Rio och Regine Le Haut i Ballerinan och Uppfinnaren, Dominique Pålsson Wiklund som Carmen i Piratöarna, Sandra Caménisch som Maleficent och Birgitta Larsson som Bulldog-kvinna och Debbie Affidavit i Legenden om De Tre Caballeros?

Jag har personligen inte hört de flesta av dem ännu men jag tvivlar på att se passar dessa roller...

Har dock hört Dominique Pålsson Wiklund som Carmen och Sandra Caménisch som Maleficent, den förstnämnda har jag tyvärr inte i färskt minne trots att jag såg den på SVT Barn i höstas och den andrenämnda var så längesedan jag såg att jag inte minns rösterna där överhuvudtaget...

Dock har varken Molly Sandén eller Sanna Nielsen spelar skurkar (tack och lov)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 mars 2021 kl. 21:40:19
Hur tycker du då med Mimmi Sandén som Shego, Lizette Pålsson som Gabi i Rio och Regine Le Haut i Ballerinan och Uppfinnaren, Dominique Pålsson Wiklund som Carmen i Piratöarna, Sandra Caménisch som Maleficent och Birgitta Larsson som Bulldog-kvinna och Debbie Affidavit i Legenden om De Tre Caballeros?

Jag har personligen inte hört de flesta av dem ännu men jag tvivlar på att se passar dessa roller...

Har dock hört Dominique Pålsson Wiklund som Carmen och Sandra Caménisch som Maleficent, den förstnämnda har jag tyvärr inte i färskt minne trots att jag såg den på SVT Barn i höstas och den andrenämnda var så längesedan jag såg att jag inte minns rösterna där överhuvudtaget...

Dock har varken Molly Sandén eller Sanna Nielsen spelar skurkar (tack och lov)
Jag tycker att det oftast är bäst om prinsess röster inte spelar skurkar så även i detta fall.