Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Vem är bäst som Patrik Stjärna?

Startat av Skokaka, 19 maj 2022 kl. 18:08:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vem är bäst som Patrik Stjärna?

Tommy Nilsson
14 (100%)
Björn Bengtsson
0 (0%)
Anders Öjebo
0 (0%)
Rösten i Plankton's Robotic Revenge
0 (0%)
Sixten Haag Carlsson
0 (0%)

Antal personer som röstat: 14

Steffan Rudvall

Citat från: Oskar skrivet 20 maj 2022 kl. 19:22:45
Tommy Nilsson gjort röstprov nyss då blir han underkänd av presenter från produktbolag som nickelodeon samarbeta med, från USA.
Det tror jag inte, Jag tror snarare att pandemin har något med det här att göra.

Erik Friman

Citat från: Oskar skrivet 20 maj 2022 kl. 19:22:45
Kan det då också ha varit därför som t.ex. Allan Svensson, Ewa Fröling och Torsten Wahlund inte repriserade sina roller i Monster På Jobbet?
Om det är TV-serie som handlar om tid och pengar eller något annat hinder, kan bara de själva svara.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 maj 2022 kl. 19:24:37
Rätta mig om jag har fel men jag har för mig att Tommy Blom blev sjuk innan han gick bort och därför ersattes...?

Men Kim Sulocki (Svampbob), Joakim Jennefors (Bläckvard) och Mattias Knave (Plankton) är väl kvar iallafall?

Jag har iallafall inte hört någon annan än Tommy Nilsson som dock gör rollen med bravur, är osäker på om Björn Bengtsson verkligen passar...

Kan det då också ha varit därför som t.ex. Allan Svensson, Ewa Fröling och Torsten Wahlund inte repriserade sina roller i Monster På Jobbet?

Jag tror att det kan vara varför... Stephen Karlsén tycker jag är en bra ersättare, men jag föredrar som sagt rösterna som karaktärerna hade först. Annars så är båda bra.

Och vad jag vet så är rösterna till SvampBob, Bläckvard, och Plankton fortfarande kvar. ;D

Annelie Berg verkar bra också som Sandy och de andra kvinnliga karaktärerna, men Pernilla Wahlgren lät mer som de Engelska rösterna i min åsikt. Och jag är van vid Tommy Nilsson som Patrik, så jag är inte helt nöjd... Jag undrar varför Björn Bengtsson inte är med under "Svenska Röster" i Wikipedia som Patriks andra röst, förresten...

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 maj 2022 kl. 19:24:37
Kan det då också ha varit därför som t.ex. Allan Svensson, Ewa Fröling och Torsten Wahlund inte repriserade sina roller i Monster På Jobbet?
Inte alls omöjligt. Alla de tre är ju trots allt huvudsakligen teaterskådespelare, och lär bara tacka ja till dubbningsuppdrag om de hinner med det i kombination med teaterpjäser de spelar. Men just i fallet med Monster på jobbet är det troligare att det beror på pandemin - alla tre tillhör ju minst en riskgrupp i och med åldern (den yngsta av de tre var 69 år då), och när dubbningen gjordes hade de förmodligen inte hunnit få sina två vaccindoser än och lär med största sannolikhet ha varit försiktiga med att träffa folk...
(Alla jag känner som tillhörde riskgrupper var under den här perioden väldigt försiktiga, och träffade helst ingen utanför den allra närmaste släkten - så att besöka en dubbningsstudio och träffa en massa folk där lär knappast ha varit något förstahandsval)

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 maj 2022 kl. 21:00:05
Inte alls omöjligt. Alla de tre är ju trots allt huvudsakligen teaterskådespelare, och lär bara tacka ja till dubbningsuppdrag om de hinner med det i kombination med teaterpjäser de spelar. Men just i fallet med Monster på jobbet är det troligare att det beror på pandemin - alla tre tillhör ju minst en riskgrupp i och med åldern (den yngsta av de tre var 69 år då), och när dubbningen gjordes hade de förmodligen inte hunnit få sina två vaccindoser än och lär med största sannolikhet ha varit försiktiga med att träffa folk...
(Alla jag känner som tillhörde riskgrupper var under den här perioden väldigt försiktiga, och träffade helst ingen utanför den allra närmaste släkten - så att besöka en dubbningsstudio och träffa en massa folk där lär knappast ha varit något förstahandsval)

Dina resonemang låter rimliga, en annan gissning skulle kunna vara det att i och med deras åldrar kan det ha varit ett eget beslut att vilja trappa ner litegrann...

Att Irene Lindh inte spelade Gudmodern i Musse Piggs Underbara Värld kan också ha varit eget beslut att vilja trappa ner litegrann i och med hennes ålder, en annan tänkbar anledning är att hon också huvudsakligen är dramatenskådespelare... (det sistnämnda skulle också kunna vara orsaken till att hon inte repriserade sin roll som Zira i Lejonvakten, när jag pratade med henne i mail i veckan så nämnde hon att hon inte vet varför hon inte var med i den)

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 maj 2022 kl. 21:21:45
Att Irene Lindh inte spelade Gudmodern i Musse Piggs Underbara Värld kan också ha varit eget beslut att vilja trappa ner litegrann i och med hennes ålder, en annan tänkbar anledning är att hon också huvudsakligen är dramatenskådespelare... (det sistnämnda skulle också kunna vara orsaken till att hon inte repriserade sin roll som Zira i Lejonvakten, när jag pratade med henne i mail i veckan så nämnde hon att hon inte vet varför hon inte var med i den)
Även med Musse Piggs underbara värld låter det troligt att det har att göra med pandemin. Irene Lindh är ju trots allt 76 år idag, och den dubbningen bör ha gjorts runt sommaren/tidiga hösten 2020 när de flesta var som mest rädda för coronaviruset. Då var det nog relativt många som inte hade vågat ta sig till en dubbningsstudio, och framförallt om de tillhör riskgrupp.
(Inne i studion lär man förvisso inte behöva träffa alltför många personer, men man måste ju ta sig till dubbningsstudion också - och i Stockholm är det ju många som inte har bil och är förpassad till kollektivtrafik, där man omöjligen kan undvika att vara nära andra personer)

E

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 maj 2022 kl. 19:28:24
Det tror jag inte, Jag tror snarare att pandemin har något med det här att göra.
Jag tror inte det för jag vill minnas att jag hörde Björn Bengtsson som Patrick innan Covid

Will Siv

Jag tror Lars Dejert hade passat utmärkt som Patrick.

gstone

Plankton's Robotic Revenge är ett spel ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Will Siv