Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Bäst som Snövit

Startat av Adam Larsson, 18 maj 2020 kl. 18:22:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vem är bäst som Snövit?

Tatiana Angelini (1938 års originaldubbning)
6 (50%)
Marianne Kock (En LP-skiva från tidigt 1970-tal)
0 (0%)
Mia Adolphson (En LP-skiva från omkring 1972)
0 (0%)
Anna-Lotta Larsson (1982 års omdubbning)
4 (33.3%)
Karin Glenmark (Musiksaga från 1991)
0 (0%)
Lizette Pålsson (1998-)
1 (8.3%)
Mikaela Tidermark (Röjar Ralf kraschar internet)
1 (8.3%)

Antal personer som röstat: 12

Adam Larsson

Vem är bäst som Snövit?

Motivera gärna

Mathilda Gustafsson

Citat från: Adam Larsson skrivet 18 maj 2020 kl. 18:22:25
Vem är bäst som Snövit?

Motivera gärna
Tatiana Angelini då hon var Walt Disneys egna favorit

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lilla My

Tatiana, 100%. Hennes röst är så söt!

Disneyfantasten

Jag röstade på Lizette Pålsson då hon varit den röst som är mest lik originalet och förmedlat karaktärens röstkaraktär på bästa sätt!

Anna-Lotta Larsson är den jag är mest uppväxt med, visserligen är hon inte alltför lik originalrösten men hon var ändå bra, både inlevelsen och sångrösten är bra och tack vare min stora nostalgi kan jag helt enkelt inte dissa henne, det är annars inte alls något fel på insatsen i sig...

Tatiana Angelini låter visserligen aningen högtidlig men gör en bra tolkning och liknar originalrösten...

Mikaela Tidermark är inte riktigt lik originalrösten eller röstkaraktären, men gör en ganska bra insats och ligger under samma kategori som Anna-Lotta Larsson...

Jag har dock ännu inte hört Karin Glenmark i rollen...

Steffan Rudvall

Citat från: Adam Larsson skrivet 18 maj 2020 kl. 18:22:25
Vem är bäst som Snövit?

Motivera gärna
Lizette Pålsson hon har gjort Snövit väldigt länge hon är väldigt lik original rösten också.

Kan någon fixa ljudklipp på Myrra Malmberg?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 oktober 2020 kl. 02:02:46
Lizette Pålsson hon har gjort Snövit väldigt länge hon är väldigt lik original rösten också.

Kan någon fixa ljudklipp på Myrra Malmberg?

Jag önskar att jag kunde göra det men tyvärr så vet jag inte hur man ordnar ljudklipp och jag har ingen koll på hur många fler än jag som har tillgång till VHS-filmen "Kul Med Engelska: Stad och Hus"... (om någon mer än jag har det så får de mer än gärna fixa det)

Dessutom så hoppas jag också att musikdagar "Snövit och Den Magiska Stenen" läggs upp på YouTube snart då jag är väldigt nyfiken på hur Karin Glenmark låter...

MOA

Hur låter Marianne Kock & Mia Adolphsson?

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 18 oktober 2020 kl. 13:21:24
Hur låter Marianne Kock & Mia Adolphsson?

www.youtube.com/watch?v=5hZo7UE94PU

Disneyfantasten

Jag kollade igenom VHS-filmen "Kul Med Engelska: Stad och Hus" idag och det verkar som att Snövit inte hade några repliker där överhuvudtaget, hur kunde jag ta så fel!  :-[

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 november 2020 kl. 22:47:51
Jag kollade igenom VHS-filmen "Kul Med Engelska: Stad och Hus" idag och det verkar som att Snövit inte hade några repliker där överhuvudtaget, hur kunde jag ta så fel!  :-[
Betyder det att Myrra Malmberg inte har spelat Snövit?

Disneyfantasten


Adam Larsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 november 2020 kl. 23:04:43
Ja, tyvärr...  :(
Jag har tagit bort det alternativet. Men var fick du idén om att hon spelade Snövit ifrån?

Disneyfantasten

Citat från: Adam Larsson skrivet 25 november 2020 kl. 23:34:51
Jag har tagit bort det alternativet. Men var fick du idén om att hon spelade Snövit ifrån?

Kanske för att hon var berättare i alla fyra VHS-filmerna och ibland hoppade in som röster...

Däremot så stämde det att Bo Maniette var Ärlige John igen i "Skola och Motsatser" och att Anders Öjebo var Lufsen i "Stad och Hus"!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 november 2020 kl. 23:37:13
Kanske för att hon var berättare i alla fyra VHS-filmerna och ibland hoppade in som röster...

Däremot så stämde det att Bo Maniette var Ärlige John igen i "Skola och Motsatser" och att Anders Öjebo var Lufsen i "Stad och Hus"!
Även om hon inte har spelat Snövit så tror jag ändå att hon skulle vara väldigt bra.