Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Bäst som Svarte-Petter?

Startat av Elios, 26 juni 2011 kl. 22:54:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vem är bäst som den onde Svarte-Petter?

Stephan Carlsén
10 (62.5%)
Benke Skogholt
0 (0%)
Björn Gedda
0 (0%)
Anders Lönnbro
5 (31.3%)
Jan Koldenius
0 (0%)
Hans Gustafsson
0 (0%)
Roger Storm
0 (0%)
Per Sandborgh
0 (0%)
Gunnar Ernblad
1 (6.3%)
Carl-Johan Rehbinder
0 (0%)
Hasse Jonsson
0 (0%)
Jan Åström
0 (0%)
Johan Hedenberg
0 (0%)

Antal personer som röstat: 16

Elios

Motivera gärna! Själv gillar jag mest Stephan Carlsén han känns mest som Petter enligt mig.

Eriksson

Jag föredrar Anders Lönnbro. Han är mer Petter i mina öron. Jag älskar Långbens Galna Gäng, och det mycket på grund av rösterna till Långben och Petter. Så oerhört tråkigt att det inte är samma i Janne Långben the Movie.
Jag svär högtidligt att jag har nåt rackartyg i kikarn.

gstone

Citat från: Eriksson skrivet 24 juli 2011 kl. 20:41:49
Jag föredrar Anders Lönnbro. Han är mer Petter i mina öron. Jag älskar Långbens Galna Gäng, och det mycket på grund av rösterna till Långben och Petter. Så oerhört tråkigt att det inte är samma i Janne Långben the Movie.

Det borde varit samma tycker jag  >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Stephan Karlsén utan tvekan, då han är närmast originalrösten och bibehåller rätt röstkaraktär och levererar även mycket komik i rollen...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 augusti 2020 kl. 16:41:21
Stephan Karlsén utan tvekan, då han är närmast originalrösten och bibehåller rätt röstkaraktär och levererar även mycket komik i rollen...
Jag håller med dig men i originaldubbningen av Musse Piggs Julsaga så tycker jag att att Björn Gedda får honom att låta mer elak och läskig vilket Stephan inte får till på samma sätt

Hey Arnold på svenska

Citat från: Eriksson skrivet 24 juli 2011 kl. 20:41:49
Jag föredrar Anders Lönnbro. Han är mer Petter i mina öron. Jag älskar Långbens Galna Gäng, och det mycket på grund av rösterna till Långben och Petter. Så oerhört tråkigt att det inte är samma i Janne Långben the Movie.

Jag gilla både Anders Lönnbro och Stephan Karlsén.
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Disneyfantasten

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 31 augusti 2020 kl. 17:28:14
Jag gilla både Anders Lönnbro och Stephan Karlsén.

Jag också, men så fick Stephan göra rollen mer än Anders, plus att i Långbens Galna Gäng (där Anders huvudsakligen spelade Petter) så ska Petter föreställas att vara något "snällare", om än fortfarande lite taskmört, medan Stephan t.o.m. medverkar i båda dubbningarna av Prinsen och Tiggarpojken varför jag överlag föredrar honom!  :)

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 31 augusti 2020 kl. 17:24:02
Jag håller med dig men i originaldubbningen av Musse Piggs Julsaga så tycker jag att att Björn Gedda får honom att låta mer elak och läskig vilket Stephan inte får till på samma sätt

Det håller jag faktiskt med om...

Will Siv

#7
Jag vet att det här är en gammal poll, men......

Kan vi lägga till Per Sandborgh, Gunnar Ernblad, Carl-Johan Rehbinder, Hasse Jonsson, Jan Åström och Johan Hedenberg?

Elios

Citat från: Will Stewart skrivet 12 november 2022 kl. 23:18:30Jag vet att det här är en gammal poll, men......

Kan vi lägga till Per Sandborgh, Gunnar Ernblad, Carl-Johan Rehbinder, Hasse Jonsson, Jan Åström och Johan Hedenberg?
Ska väl kunna göra. Men vet du när dem spelat Petter då? För det står säkert här nånstans men iom att forumet växer mer och mer för varje dag så vet vart jag kan hitta det nånstans. 

Will Siv

Citat från: Elios skrivet 12 november 2022 kl. 23:47:02Ska väl kunna göra. Men vet du när dem spelat Petter då? För det står säkert här nånstans men iom att forumet växer mer och mer för varje dag så vet vart jag kan hitta det nånstans.
Per, Carl-Johan, Gunnar och Hasse i Media Dubbs dubbning av DuckTales.

Jan Åström delar nu på rollen med Benke Skogholt.

Och Johan Hedenberg spelar honom i dom omdubbade avsnitten av DuckTales.

Elios

Citat från: Will Stewart skrivet 12 november 2022 kl. 23:49:43Dom första 4 i Media Dubbs dubbning av DuckTales.

Jan Åström delar nu på rollen med Benke Skogholt.

Och Johan Hedenberg spelar honom i dom omdubbade avsnitten av DuckTales.
Har lagt till dem som alternativ nu! 😉😉

Will Siv

#11
Citat från: gstone skrivet 31 augusti 2020 kl. 16:06:39Det borde varit samma tycker jag  >:(
vet inte om Mia Khil kunde spela Max som tonåring, där var ju Nick Atkinson bäst.......

däremot föredrar jag faktiskt Anders Öjebo över Kim Sulocki som PJ.

och så är ju "huvudkaraktären" ( Långben själv )s röst val omtvistat.

Lillefot

Själv har jag riktigt svårt att välja mellan Stephan Karlsén och Anders Lönnbro, båda skådespelarna passar fantastiskt bra till Petter i just de kontexter som de medverkar. Den ena får fram den lömska, skurkaktiga personligheten hos honom, medans den andras insats passar utmärkt till rollen som den griniga "comic relief" grannen.

Om jag måste välja blir det nog Lönnbro, helt enkelt för att han alltid framkallar skratt ifrån mig åtminstone en gång, i varje avsnitt av Långbens Galna Gäng. Men som sagt, det är inget lätt val.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Skokaka

Synd att man inte kan ändra sin röst... :-\

Daniel Hofverberg