Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Monsters At Work

Startat av gstone, 9 april 2019 kl. 20:20:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Dog inte Randall i slutet av filmen eller blev han bara "strandsatt" så att säga?  ???

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 25 februari 2021 kl. 07:10:04
Dog inte Randall i slutet av filmen eller blev han bara "strandsatt" så att säga?  ???

Varken eller, han kastades ut i människovärlden där han hamnade i en husvagn där en pojke och hans mamma bor, och mamman slår honom med en skyffel (sedan syns han inte mer i filmen efter detta), pojken kallade honom tydligen "alligator", hur dum får man vara egentligen, enligt vad jag läst kommer Randall tydligen inte alls att vara med i serien, oklart varför dock, men man vet väl aldrig, för det KAN komma att ändras, vem vet...

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 februari 2021 kl. 09:02:06
Varken eller, han kastades ut i människovärlden där han hamnade i en husvagn där en pojke och hans mamma bor, och mamman slår honom med en skyffel (sedan syns han inte mer i filmen efter detta), pojken kallade honom tydligen "alligator", hur dum får man vara egentligen, enligt vad jag läst kommer Randall tydligen inte alls att vara med i serien, oklart varför dock, men man vet väl aldrig, för det KAN komma att ändras, vem vet...
Han kanske dog

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 25 februari 2021 kl. 14:12:46
Han kanske dog

Jag tror att han kom vilse eftersom Mike kastade ner dörren så att den krossades mot marken!

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Svensk trailer:
https://youtu.be/vDMR0ZKzjag

Dåliga nyheter, Det är inte Allan Svensson som spelar Sulley utan Leif Andrée.

Det verkar inte heller vara Robert Gustafsson eller Johan Ulveson som spelar Mike jag tycker att det låter som Jan Mybrand

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 juli 2021 kl. 15:42:18
Svensk trailer:
https://youtu.be/vDMR0ZKzjag

Dåliga nyheter, Det är inte Allan Svensson som spelar Sulley utan Leif Andrée.

Det verkar inte heller vara Robert Gustafsson eller Johan Ulveson som spelar Mike jag tycker att det låter som Jan Mybrand

Tråkigt att varken Allan, Robert eller ens Johan återvände, men Leif och Jan låter inte alltför dumma i rollerna.

Lite konstigt att serien har premiär först i augusti här i Sverige när den har premiär redan nästa vecka i USA.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 juli 2021 kl. 15:42:18
Svensk trailer:
https://youtu.be/vDMR0ZKzjag

Dåliga nyheter, Det är inte Allan Svensson som spelar Sulley utan Leif Andrée.

Det verkar inte heller vara Robert Gustafsson eller Johan Ulveson som spelar Mike jag tycker att det låter som Jan Mybrand

Vem spelar Roz ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  1 juli 2021 kl. 16:20:09
Vem spelar Roz ?

Jag tycker hon låter precis som hon gjort tidigare, så jag skulle gissa på Ewa Fröling.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Marcusen

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 juli 2021 kl. 15:42:18
Svensk trailer:
https://youtu.be/vDMR0ZKzjag

Dåliga nyheter, Det är inte Allan Svensson som spelar Sulley utan Leif Andrée.

Det verkar inte heller vara Robert Gustafsson eller Johan Ulveson som spelar Mike jag tycker att det låter som Jan Mybrand
Har Disney Character Voices International blivit galna? Hur kan man godkänna Marvin och Woody som Sulley och Mike?

Adam

Citat från: Marcus R skrivet  1 juli 2021 kl. 16:55:20
Har Disney Character Voices International blivit galna? Hur kan man godkänna Marvin och Woody som Sulley och Mike?
Bättre fråga angående Mikes röst: Hur kunde de godkänna Randall Boggs som Mike!? 🤯😵
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 juli 2021 kl. 15:42:18
Svensk trailer:
https://youtu.be/vDMR0ZKzjag

Dåliga nyheter, Det är inte Allan Svensson som spelar Sulley utan Leif Andrée.

Det verkar inte heller vara Robert Gustafsson eller Johan Ulveson som spelar Mike jag tycker att det låter som Jan Mybrand
Citat från: Simon Axelsson skrivet  1 juli 2021 kl. 15:48:23
Tråkigt att varken Allan, Robert eller ens Johan återvände, men Leif och Jan låter inte alltför dumma i rollerna.

Lite konstigt att serien har premiär först i augusti här i Sverige när den har premiär redan nästa vecka i USA.

Trailerröster kan man dock aldrig vara 100% säkra på, då det inte alltid är säkert att det är de rösterna som kommer vara med där, betänk trailern till Nalle Puhs Film Nya Äventyr i Sjumilaskogen (2011) som sändes redan hösten 2010 med Ole Ornered i huvudrollen trots att Guy De La Berg var den officiella rösten på den tiden, antagligen var Guy upptagen på annat håll in i det sista då, han blev för sjuk för att dubba längre 2011 (när filmen hade premiär) och ersattes därför av Jan Jönsson...

Om det nu är sant så hoppas jag verkligen inte att Leif Andrée och Jan Mybrand blir rösterna i den riktiga dubbningen, för i mina ögon låter de inte så värst lyckade i rollerna...  :-\

Leif Andrée är visserligen en utmärkt skådespelare men som Sulley och som ersättare till Allan Svensson passar han inte särskilt bra, det är Allan Svensson som är Sulley och ingen annan, Leif Andrée är ju heller inte alls det minsta lik John Goodman, Allan Svensson ska det bara vara, han är den enda sanna John Goodman i Sverige!

Jag är besviken att Robert Gustafsson inte repriserade sin roll i Monsters University eller Disney Infinity, också synd att behöva vänja sig med en tredje svensk röst till Mike...

Däremot uppskattar jag att man bytt ut Johan Ulveson som Mike, han är inte rätt man för denna karaktär och det är heller ingen förlust att han inte medverkar...

Å andra sidan är inte Jan Mybrand rätt man för Mike heller och eftersom han dessutom redan spelar Randall Boggs i de två långfilmerna känns det ganska tjatigt med honom som Wazowski...

Nu är ju som sagt Robert Gustafsson svårslagen och jag skulle verkligen inte vilja ha någon annan, men personligen tror jag att Dan Ekborg hade kunnat fungera som ersättare då han liksom Gustafsson också är expert på att imitera komiska karaktärer, fast å andra sidan är Ekborg såpass upptagen på annat håll så att det inte är säkert om han skulle ställa upp för en så lång TV-serie...

Första Monsters Inc har en av de absolut bästa svenska dubbningarna som någonsin gjorts, i synnerhet de två huvudrollerna är särskilt bra dubbare...

Inte för att det är något fel på Leif Andrée, Jan Mybrand och Johan Ulveson som skådespelare, alla tre är skickliga och talangfulla...

Leif Andrée är väldigt bra i bl.a. Hitta Nemo & Hitta Doris, Modig, Insidan Ut, Rio 2 och Sing...

Jan Mybrand är väldigt bra som Randall och även som Woody där jag tycker att han är väldigt bra ersättare...

Johan Ulveson är väldigt bra i bl.a. Herkules, Resan Till Amerika 2 Fievel i Vilda Västern, Änglahund, Ice Age 2 och Nicke Nyfiken...

Däremot tycker jag att Ewa Fröling är en väldigt bra ersättare till Rozy nu när Inga Ålenius sorgligt nog inte längre är i livet, därför hoppas jag att hon får leva i flera år till och spela denna roll i serien...

Vem spelar förresten Celia i trailern?

Undrar vem som nu ska spela Randall när den ordinarie rösten Jan Mybrand blivit rollsatt som Mile...

Citat från: Marcus R skrivet  1 juli 2021 kl. 16:55:20
Har Disney Character Voices International blivit galna? Hur kan man godkänna Marvin och Woody som Sulley och Mike?
Citat från: Adam skrivet  1 juli 2021 kl. 17:02:21
Bättre fråga angående Mikes röst: Hur kunde de godkänna Randall Boggs som Mike!? 🤯😵

Det kan man verkligen fråga sig...

Vi kanske ska ta detta med en nypa salt, det kan ju hända att det bara är tillfälliga röster, den som lever får se...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 juli 2021 kl. 17:55:19

Däremot uppskattar jag att man bytt ut Johan Ulveson som Mike, han är inte rätt man för denna karaktär och det är heller ingen förlust att han inte medverkar...

Å andra sidan är inte Jan Mybrand rätt man för Mike heller och eftersom han dessutom redan spelar Randall Boggs i de två långfilmerna känns det ganska tjatigt med honom som Wazowski...

Nu är ju som sagt Robert Gustafsson svårslagen och jag skulle verkligen inte vilja ha någon annan, men personligen tror jag att Dan Ekborg hade kunnat fungera som ersättare då han liksom Gustafsson också är expert på att imitera komiska karaktärer, fast å andra sidan är Ekborg såpass upptagen på annat håll så att det inte är säkert om han skulle ställa upp för en så lång TV-serie...

Första Monsters Inc har en av de absolut bästa svenska dubbningarna som någonsin gjorts, i synnerhet de två huvudrollerna är särskilt bra dubbare...

Inte för att det är något fel på Leif Andrée, Jan Mybrand och Johan Ulveson som skådespelare, alla tre är skickliga och talangfulla...

Leif Andrée är väldigt bra i bl.a. Hitta Nemo & Hitta Doris, Modig, Insidan Ut, Rio 2 och Sing...

Jan Mybrand är väldigt bra som Randall och även som Woody där jag tycker att han är väldigt bra ersättare...

Johan Ulveson är väldigt bra i bl.a. Herkules, Resan Till Amerika 2 Fievel i Vilda Västern, Änglahund, Ice Age 2 och Nicke Nyfiken...

Däremot tycker jag att Ewa Fröling är en väldigt bra ersättare till Rozy nu när Inga Ålenius sorgligt nog inte längre är i livet, därför hoppas jag att hon får leva i flera år till och spela denna roll i serien....

Jag gillar  Johan Ulveson som Mike >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.