Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Toy Story 4

Startat av TonyTonka, 30 mars 2018 kl. 21:03:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  2 september 2019 kl. 13:31:19

Jag köper nog den på Blu Ray eller så blir en julklapps önskning om  den släpps på Blu Ray innan den tjugofjärde December.

Fast jag Harju bara sätt två dålig animerad filmer i år. Alla andra animerad filmer utom dom två var mellan bra och superbra.

Enligt mina beräkningar bör Toy Story 4 släppas på Blu-Ray och DVD den 30 December om inte annat.

Vilka var de två dåliga animerade filmerna? Min topp 5 av årets animerade filmer utser Toy Story 4 som bäst, Lejonkungen tvåa om den ens räknas, Lego-Filmen 2 respektive Draktränaren 3 på tredje och fjärde plats med The Angry Birds Movie 2 på en femte plats. Lustigt nog hamnar Röjar-Ralf Kraschar Internet sist på min lista, som består av 7 filmer, över animerade filmer i är, inte för att den är dålig utan för att jag sett bättre i år.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Jag ÄLSKAR att credits listan för Toy Story 4 var så utförlig !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

TonyTonka

#287
Varför står rymdisarna med på creditslistan? Såvitt jag kunde höra hade de inga repliker alls i filmen?  ???

Sedan undrar jag om Bonnies pappas röst verkligen stämmer, då jag tyckte den lät lite som Kristian Ståhlgren?

Sedan undrar jag vem Axel och Karen Beverly är, samt vem som spelar Molly och Knifey?  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Jag förutsätter att en officiell creditlista under eftertexterna till en nyproducerad Disney-film stämmer. Som jag nämnt tidigare måste dubbningsstudiorna nuförtiden skriva under ett intyg att alla namn är korrekta och rättstavade och skicka tillbaka till Disney i USA, innan bildversionerna färdigställs; och det låter högst osannolikt att SDI Media skulle ha gått igenom alla dessa steg och skriva helt fel namn.

Självklart kan misstag ändå förekomma - den mänskliga faktorn kan ingen bortse från - men i så fall låter det betydligt troligare att man lyckats stava något namn fel än att det skulle stå utsatt helt fel namn.

Citat från: TonyTonka skrivet  7 september 2019 kl. 21:07:34
Varför står rymdisarna med på creditslistan? Såvitt jag kunde höra hade de inga repliker alls i filmen?  ???
Jag vill minnas att de hade någon enstaka replik, men definitivt inte många. Och rimligen måste de ju ha haft minst en replik om Disney har satt ut namnet på eftertexterna.

Dessutom står ju rymdisarna med även i den engelskspråkiga rollistan, och att Disney i originalcreditsen skulle ha lyckats skriva ut en skådespelare för rollfigurer som inte alls har repliker kan vi nog helt utesluta - det låter ännu mer osannolikt än att få med fel i den svenska creditlistan.

Citat från: TonyTonka skrivet  7 september 2019 kl. 21:07:34
Sedan undrar jag vem Axel och Karen Beverly är, samt vem som spelar Molly och Knifey?  ???
Det har jag tyvärr ingen aning om. Jag kommer inte alls ihåg någon av dem från filmen.

Elios

Får se när jag ser den. Har ju längtat väldigt länge.  ;D

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet  7 september 2019 kl. 21:07:34
Varför står rymdisarna med på creditslistan? Såvitt jag kunde höra hade de inga repliker alls i filmen?  ???


Sedan undrar jag vem Axel och Karen Beverly är, samt vem som spelar Molly och Knifey?  ???

Axel är en kill som jobbar på carnivalen och Karen Keverly är SPOLIER tjej Kaffen som kommer in på slutet.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Idag har jag alltså äntligen sett Toy Story 4 på bio och den kommer faktsitk på tredje plats bland Toy Story filmerna för mig (efter de två första), även om jag tycker nästan lika mycket om alla fyra...

Anette Belander var bra som Bo Peep även om Lena Ericsson är snäppet vassare...

Kajsa Reingardt var helt okej som Mrs Potato Head, som dock bara har väldigt få repliker här...

De nya karaktärerna hade också bra röster...

Denna film var sorgligast av alla Toy Story filmer och i slutet var jag nära på att gråta...

Jag har alltid undrat vilka kön Bo Peeps får var (som heter Billy, Get & Gruff) och idag fick jag klartecken; de var alla tackor (det är så man kallar får-honor)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 september 2019 kl. 14:50:48
Idag har jag alltså äntligen sett Toy Story 4 på bio och den kommer faktsitk på tredje plats bland Toy Story filmerna för mig (efter de två första), även om jag tycker nästan lika mycket om alla fyra...

Anette Belander var bra som Bo Peep även om Lena Ericsson är snäppet vassare...

Kajsa Reingardt var helt okej som Mrs Potato Head, som dock bara har väldigt få repliker här...

De nya karaktärerna hade också bra röster...

Denna film var sorgligast av alla Toy Story filmer och i slutet var jag nära på att gråta...

Jag har alltid undrat vilka kön Bo Peeps får var (som heter Billy, Get & Gruff) och idag fick jag klartecken; de var alla tackor (det är så man kallar får-honor)

Kajsa Reingardt borde väl vara bättre än Guneel Fred ? Eller kankse bättre men mer lik orginal rösten. Då hon är närmare i ålder.

Tror jag i alla fal.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 15 september 2019 kl. 19:43:45
Kajsa Reingardt borde väl vara bättre än Guneel Fred ? Eller kankse bättre men mer lik orginal rösten. Då hon är närmare i ålder.

Tror jag i alla fal.

Nja, jag tycker fortfarande bäst om Gunnel Fred, av nostalgiska skäl, jag har ingen koll på hur lik originalrösten hon är, men jag tycker att hon iallafall är utmärkt i rollen, eftersom Mrs Potato Head bara har ett par repliker i filmen är det ganska svårt att anmärka...

Disneyfantasten

En sak jag lade märke till när jag såg filmen på bio var att den inte alls hade någon kortfilm som visades före... (den första Pixar-filmen sedan första Toy Story att vara helt utan kortfilm)

Och Röjar-Ralf Kraschar Internet från Disney hade inte heller någon kortfilm som visades före...

Betyder det att Disney & Pixar beslutat sig för att helt sluta med att visa kortfilmer före sina biofilmer?

Elios

Denna lär ju säkert Oscarsnomineras.  ::)

Simon Axelsson

Citat från: Elios skrivet 19 september 2019 kl. 03:08:03
Denna lär ju säkert Oscarsnomineras.  ::)

Det blir den säkert, även Draktränaren 3 och Förskräckliga Snömannen verkar vara Oscarskandidater för Bästa Animerade Film, Frost 2 nomineras säkert också. Vilken fler kan nomineras?

Jag har använt mig av Rotten Tomatoes för att se vad som kan nomineras, de två jag nämnde först samt Toy Story 4 har hög "approval rating", över 75% och därför antingen "fresh" eller "certifiering fresh" baserat på antalet recensioner filmen har för tillfället.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Elios

Då såg jag denna idag och den var verkligen bra ändå. Även om jag faktiskt tyckte den höll på att gå utför där ett tag i mitten men den höll ändå måttet. Tycker dock fortfarande att det var synd att Lena Ericsson inte återgestaltade rollen som Boo-Peep men får iallafall vara glad att hon var med i trailern åtminstone.  ;D
Det var alltså Kodjo Akolor och Adam Allsing som gjorde rösterna till Acke och Smacke.
Bara jag som kanske tyckte att Gabby Gabby lät lite som Martina Haag dock. :S

Elios

Men var det alltså verkligen Thomas Engelbrektsson för jag lyckades inte alltid kunna höra att det verkligen var han!?  ???
Fast naturligtvis hoppas jag ändå på det.  ;D

Elios

Citat från: Simon Axelsson skrivet 19 september 2019 kl. 07:22:43
Det blir den säkert, även Draktränaren 3 och Förskräckliga Snömannen verkar vara Oscarskandidater för Bästa Animerade Film, Frost 2 nomineras säkert också. Vilken fler kan nomineras?

Jag har använt mig av Rotten Tomatoes för att se vad som kan nomineras, de två jag nämnde först samt Toy Story 4 har hög "approval rating", över 75% och därför antingen "fresh" eller "certifiering fresh" baserat på antalet recensioner filmen har för tillfället.

Här står lite mer om vilka animerade filmer som ska nomineras iår:

https://www.moviezine.se/nyheter/32-animerade-filmer-tavlar-om-oscars-2020