Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Scooby doo serier

Startat av Scoobydoofan1, 1 mars 2020 kl. 17:20:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 16 mars 2020 kl. 11:59:04
Varför hatade så många scrappy doo?

För att när han kom så försvann Fred Velma.
Jag gillade honom i serien Scooby Doo och Scrappy Doo från 1979 åltså serien med hela gänget plus Scappy.

Scoobydoofan1

#61
Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 mars 2020 kl. 12:28:46


För att när han kom så försvann Fred Velma.
Jag gillade honom i serien Scooby Doo och Scrappy Doo från 1979 åltså serien med hela gänget plus Scappy.
Han var ju bra med hela gänget, även Scooby doo och de 13 gastar var ju en bra serie, den hade inte velma eller Fred inkluderad men den funkade, om du vill prata om en dålig serie så finns ett namn på på listan vilket är Scooby and shaggy get a clue.

Scoobydoofan1

#62
Vet nån vart dom saknade avsnitten från en valp vid namn Scooby Doo är? På utgåvan så är det bara 16 avsnitt av hela seren som har blivit utsläppt vilket är inte hela serien.

Samlaren

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 16 mars 2020 kl. 12:37:04
Jag gillar honom med hela gänget, även Scooby doo och de 13 gastar var ju en bra serie, den hade inte velma eller Fred inkluderad men den funkade, om du vill prata om en dålig serie så kan jag en vilket är Scooby and shaggy get a clue.

En annan serie som är dålig serie är Be Cool Scooby Doo

Scoobydoofan1

Citat från: Samlaren skrivet 20 mars 2020 kl. 14:38:33
En annan serie som är dålig serie är Be Cool Scooby Doo
Båda den och shaggy och Scooby get a clue var urusel.

Scoobydoofan1

#65
Med dvd utgåvan med Scooby doo where are you från 1969 så är frågan om det finns en svensk version som inte har skrattljudet med sig?

gstone

Jag tänker ska The New Scooby-Doo movies på Blu-Ray !

Jag har önskat mig dom av en släkting i USA när fyller år ! :D :D :D :D :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Samlaren

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 20 mars 2020 kl. 19:13:42
Med dvd utgåvan med Scooby doo where are you från 1969 så undrar jag om det finns en svensk version som inte har skrattljudet med sig?

De första avsnitten har skratt ljud i sig.  Vilket är störande.

Scoobydoofan1

#68
Citat från: Samlaren skrivet 21 mars 2020 kl. 19:42:54
De första avsnitten har skratt ljud i sig.  Vilket är störande.
Och resten av avsnitten? Säsong 2 är också inkluderad när det gäller skrattljud.

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 21 mars 2020 kl. 20:00:56
Och resten av avsnitten? Säsong 2 frågar jag också om.

Det äe VÄLDIGT DUMT ! >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 21 mars 2020 kl. 20:00:56
Och resten av avsnitten? Säsong 2 frågar jag också om.
Inga skrattljud.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 20 mars 2020 kl. 19:13:42
Med dvd utgåvan med Scooby doo where are you från 1969 så undrar jag om det finns en svensk version som inte har skrattljudet med sig?
Det finns inte för på avsnitten som har skrattljud är skrattljudet på musik och effekt (M&E) spåret men på alla andra avsnitt är skrattljudet på samma spår som de engelska rösterna det är därför vi inte har de störiga skrattljuden i våra dubbningar. Det gick helt enkelt inte att ta bort det så man var tvungen att ha det på vissa avsnitt.

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 21 mars 2020 kl. 20:23:16
Inga skrattljud.
Så säsong 2 avsnitten har inget skrattljud? Bara dubbelkollar. Vilka avsnitt av säsong 1 har skrattljud?

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 21 mars 2020 kl. 20:33:54
Så säsong 2 avsnitten har inget skrattljud? Bara dubbelkollar. Vilka avsnitt av säsong 1 har skrattljud?
Bara de två första avsnitten What a Night for a Knight"(Den Svarte riddaren) och A Clue for Scooby-Doo" (Havspöket/Kapten Cutlers spöke)

Scoobydoofan1

#74
Citat från: Steffan Rudvall skrivet 21 mars 2020 kl. 21:31:26
Bara de två första avsnitten What a Night for a Knight"(Den Svarte riddaren) och A Clue for Scooby-Doo" (Havspöket/Kapten Cutlers spöke)
Bara dom 2 avsnitten av säsong 1, medan resten av avsnitten har inga skrattljud medan säsong 2 har också inga skrattljud heller? Det låter bra.