Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Vilken film köpte du på DVD, Bluray eller VHS?

Startat av Jonas9881, 10 februari 2024 kl. 23:10:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 februari 2024 kl. 00:02:38Nej du tänker inte fel, det går att dra ut hela från en sida i alla fall på mitt exemplar men det är också ganska slitet. Det är dock inte meningen att man ska göra det. Mitt är som sagt ganska slitet men det verkar på något sätt vara vikt för att det här ska funka.
Hittade detta: https://www.adverts.ie/dvd/wall-e-2-disc-special-edition-dvd/27087780

Kolla bilden 2 av 3. Då fattar jag hur det fungerar iallafall.

Din bör vara likadan. Och funka på samma sätt.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet 11 februari 2024 kl. 00:05:30Hittade detta: https://www.adverts.ie/dvd/wall-e-2-disc-special-edition-dvd/27087780

Kolla bilden 2 av 3. Då fattar jag hur det fungerar iallafall.

Din bör vara likadan. Och funka på samma sätt.
Jag har aldrig vågat dra ut dem helt och har antagit att de sitter ihop men det gör de antagligen inte om man utgår från bilden. Grejen är väl ändå att en kan putta ut den andra så att det ändå ser ut som att båda dras ut samtidigt.

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 februari 2024 kl. 00:07:28Jag har aldrig vågat dra ut dem helt och har antagit att de sitter ihop men det gör de antagligen inte om man utgår från bilden. Grejen är väl ändå att en kan putta ut den andra så att det ändå ser ut som att båda dras ut samtidigt.
Du menar att det är för trångt för båda i papp-fodralet så det följer med ändå även om man inte ens rör den andra?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet 11 februari 2024 kl. 00:09:11Du menar att det är för trångt för båda i papp-fodralet så det följer med ändå även om man inte ens rör den andra?
I alla fall min men det beror nog på slitage...

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 februari 2024 kl. 00:11:14I alla fall min men det beror nog på slitage...
möjligen. Häftigt att du har fått tag i den iallafall. Vilka språk har din utgåva?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet 11 februari 2024 kl. 00:12:34möjligen. Häftigt att du har fått tag i den iallafall. Vilka språk har din utgåva?
Det är en svensk utgåva så svenskt, finskt engelskt och isländskt tal med undertexter på samma språk.

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 februari 2024 kl. 00:14:40Det är en svensk utgåva så svenskt, finskt engelskt och isländskt tal med undertexter på samma språk.
Konstigt att den inte dubbades på Danska och Norska. Dom brukar ändå vara kända språk som finns. Finska är väl inte jättevanligt iallafall, men blev förvånad att inte nämnda länderna inte finns med.

Men det är väl inte alltid alla nordiska språk finns med i utgåvan och tydligen är det en sådan situation.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Steffan Rudvall


Citat från: Jonas9881 skrivet 11 februari 2024 kl. 00:18:04Konstigt att den inte dubbades på Danska och Norska. Dom brukar ändå vara kända språk som finns. 
Det gjorde den men de dubbningarna finns inte med på just den här utgåvan.

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 februari 2024 kl. 00:19:49Det gjorde den men de dubbningarna finns inte med på just den här utgåvan.
okej :)

Spårade totalt ur ämnet jag skapade ;D

Nu bättrar jag mig :)

Köpte 3 dvd julen 2021 eller 2022 som var senaste köpet föutom det idag (igår egentligen), som var Mysteriet på greveholm - grevens återkomst, Bilar 3 och Zootropolis. Och personligen så var bilar 1 och 2 bättre, svårt att säga vilken som var bäst. Bilar 2 var mer spännande men Bilar 1 mer känslor i filmen. Och Zootropolis är verkligen en bra film som jag skulle rekommendera.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Lillefot

Ett antal fynd sedan några månader tillbaka fram till nutid:

VHS:

Blinky Bill: Billys brandkår: Denna införskaffades av nyfikenhet, då Blinky Bill är en franchise som jag både är intresserad av samtidigt som min erfarenhet av den är liten. Den tecknade serien och allting efteråt såg jag aldrig, men under barndomsåren hade vi ett datorspel med Blinky Bill som jag gillade, nämligen Blinky Bills otroliga ballongäventyr.

Musse Piggs bästa: Denna köpte jag främst för en av kortfilmerna som finns med, Hjärna på rymmen. Den såg jag för första gången hemma hos min mormor när jag var ung och den lämnade ett starkt intryck, med dess makabra handling och scener. Kortfilmen finns inte heller tillgänglig på några andra tillgångasätt med svenskt tal från vad jag vet.

DVD:

Walk the line: Denna film hittade jag i Fredags, och såg på fodralet att Joaquin Phoenix har en av huvudrollerna. Och denna film spelades in långt innan han spelade Jokern, så det ska bli intressant att få se hur hans skådespel var innan dess.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Jonas9881

Köpte följande på DVD:

Tom & Jerry tales vol 3 (hade en hemma men funkar inte längre)
Legends of Chima Avsnitt 29-32
Legends of Chima Avsnitt 33-36
Kalle Anka - 75-års Jubileumsutgåva
Lego Ninjago: Masters of Spinjitzu: Avsnitt 50-54
Sagobibliotek Volym 3
Legends of Chima Avsnitt 17-20
Lego Ninjago: Masters of Spinjitzu: Avsnitt 45-49
Alla Älskar Kalle
Tomtarnas Stora Äventyr
Alla Älskar Långben
Pixar Shorts Collection vol.1
Sagobibliotek volym 1
Sagobibliotek volym 6
Den långa flykten - Del 1 & 2

Och i Sagobibliotek volym 1 ingick Legenden om sömniga dalen/The Legend of Sleepy Hollow från 1949 som inte går att streama någonstans separat, men finns på Disney+ med en annan film men tydligen har bytt namn till Det susar i säven & Ichabods äventyr/The Adventures of Ichabod and Mr. Toad : https://www.disneyplus.com/sv-se/movies/the-adventures-of-ichabod-mr-toad/74sGKrq2Gm6j
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Jonas9881

Fick hem nu paketet med 25 DVD:er som ni kan se vilka filmer det var ;D

Och första filmen verkar funka fint, som var Blomstertid med Peter Magnusson som jag tyckte var väldigt bra då jag gillar äldre filmer, men gärna med färg förstås, även om det finns filmer som är spännande utan färg som "...sen var ingen kvar" som finns på SVT, som jag såg den 2024-03-06 då när det gick: https://www.svtplay.se/video/84zZ9XN/och-sen-var-ingen-kvar

Här är filmtitlarna då jag inte orkar skriva det igen: https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=16562.msg187366#msg187366

Och för övrigt bra filmer utan skador även om det är lite skador på omslaget men får hoppas att alla filmer funkar som dom ska.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Lennartsson

1991 års VHS utgåva av Dumbo hittade den på min lokala second hand butik för bara 5 kr så var ett självklart köp.