Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Bilder i inlägg

Startat av Adam Larsson, 29 april 2020 kl. 18:28:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Adam Larsson

Hur gör man bilderna stora?
Citat från: Anders M Olsson skrivet 29 april 2020 kl. 08:29:41
Någon laddade upp den här bilden och undrade var den kom ifrån, men inlägget verkar ha försvunnit i samband med uppgraderingen av forumprogramvaran.



Jag undrar också var bilden kommer ifrån. Att det är ett svenskt titelkort till kortfilmen Mr. Duck Steps Out från 1940 är väl ganska tydligt, men i vilket sammanhang har den svenska bildversionen använts? Som jämförelse bifogar jag även det engelska titelkortet.

Det finns några svenska utgåvor på VHS och DVD, men ingen av dem verkar stämma med bilden. Såvitt jag vet har alla svenska VHS- och DVD-utgåvor engelskt titelkort. I Alla älskar Kalle är dessutom alla för- och sluttexter bortklippta.

Om bilden kommer från någon tv-sändning borde det finnas en kanallogga, men den kan iofs ha blivit bortredigerad, eller så har den fallit utanför bilden i en bredbildssändning.

Disney Channel lär väl ha använt engelskt titelkort eftersom de kör samma bildversion i flera länder och endast anpassar ljudspåren.
Anders M Olsson, Jag hoppas att det är okej att jag använde ditt inlägg

Anders M Olsson

För att lägga in en bild i ett inlägg måste man veta URL:en (webbadressen) till bilden. Skriv in den, eller kopiera in den. Sen finns det en knapp längst till vänster i andra raden uppifrån som heter Infoga bild. Markera URL:en med musen och klicka på knappen, så får du img-taggar runt URL:en.

URL:en kan gå till en bild som du har sparat någon annanstans på nätet, men det går naturligtvis även att använda URL:en till en bild som du har laddat upp som bilaga till ett inlägg. Då måste du först skriva inlägget med bilden som bilaga och posta det. I steg två kan du lägga in bilden inne i inlägget.

Innan du öppnar ditt inlägg för ändring ska du högerklicka på miniatyrbilden och välja "Kopiera länkadress" ("Kopiera länk" i MS Edge). Klicka sen på Ändra, klistra in den kopierade länken där du vill ha den i texten och lägg till img-taggar med knappen enligt ovan.