Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Batman the animated series + Filmer

Startat av Mumrik, 27 november 2020 kl. 17:19:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mumrik

Hallåj!

Jag lyckades nyligen få tag på Batman the animated series på Tradera, som jag just nu håller på att ladda upp till mitt Plex-bibliotek. Dock så hittade jag enbart Volym 1 och Volym 2 (1a och 2a säsongen om jag förstått det rätt) men inte den 3e volymen. Har tittat runt lite här i forumet och sett att just detta har diskuterats tidigare, dock för ganska länge sedan. Undrar kort och gott om någon vet om tredje säsongen finns att få tag på någonstans med Svensk dubbning? Undrar även om de filmerna som gjordes till serien (framförallt SubZero) finns på Svenska någonstans?

gstone

Citat från: Mumrik skrivet 27 november 2020 kl. 17:19:02
Hallåj!

Jag lyckades nyligen få tag på Batman the animated series på Tradera, som jag just nu håller på att ladda upp till mitt Plex-bibliotek. Dock så hittade jag enbart Volym 1 och Volym 2 (1a och 2a säsongen om jag förstått det rätt) men inte den 3e volymen. Har tittat runt lite här i forumet och sett att just detta har diskuterats tidigare, dock för ganska länge sedan. Undrar kort och gott om någon vet om tredje säsongen finns att få tag på någonstans med Svensk dubbning? Undrar även om de filmerna som gjordes till serien (framförallt SubZero) finns på Svenska någonstans?

Av filmerna finns bara Framridens Batman:Jokerns återkomst och mystery of the Batwoman på dvd med svensk tal..

Batman mot mörkrets härskare och SubZero finns inte på dvd i Sverige.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Mumrik

Citat från: gstone skrivet 27 november 2020 kl. 18:01:30

Av filmerna finns bara Framridens Batman:Jokerns återkomst och mystery of the Batwoman på dvd med svensk tal..

Batman mot mörkrets härskare och SubZero finns inte på dvd i Sverige.

Du råkar inte veta om SubZero finns med Svensk dub i VHS format? Vet att "Batman möter Mörkrets Hämnare" vet jag finns på VHS på Svenska, har den till och med och har tänkt länge att jag ska försöka digitalisera den!

Scoobydoofan1

#3
Citat från: Mumrik skrivet 27 november 2020 kl. 17:19:02
Hallåj!

Jag lyckades nyligen få tag på Batman the animated series på Tradera, som jag just nu håller på att ladda upp till mitt Plex-bibliotek. Dock så hittade jag enbart Volym 1 och Volym 2 (1a och 2a säsongen om jag förstått det rätt) men inte den 3e volymen. Har tittat runt lite här i forumet och sett att just detta har diskuterats tidigare, dock för ganska länge sedan. Undrar kort och gott om någon vet om tredje säsongen finns att få tag på någonstans med Svensk dubbning? Undrar även om de filmerna som gjordes till serien (framförallt SubZero) finns på Svenska någonstans?
Volym 3 & 4 finns inte i Sverige, dom släppte bara volym 1 & 2 av BTAS i Sverige.

Grimner

Vilket sammanträffande; jag erbjöd precis den här serien till en annan forumanvändare som efterfrågat den. Har själv dock bara avsnitt 1-28, så jag kanske borde ha hänvisat henne till dig istället. :P
Piratkopiering är inte stöld - det är bevarande!
Stöld innebär förstörelse och förlust. Digital duplicering är skapande, och möjliggör för alla, oavsett bakgrund eller resurser, att ta del av livets mångfald. Det är inte bara etiskt, utan en ren dygd.
Tack till alla som fildelar. Ni är hjältar.

Scoobydoofan1

Citat från: Grimner skrivet 27 november 2020 kl. 19:52:53
Vilket sammanträffande; jag erbjöd precis den här serien till en annan forumanvändare som efterfrågat den. Har själv dock bara avsnitt 1-28, så jag kanske borde ha hänvisat henne till dig istället. :P
Är det här för volym 2?

Elios


gstone

Hat avsnittet Sideshowdubbats ? och i så fall vilka var dom svenska rösterna till Richard och Goliath ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Hur mycke5t av serien gick i Sverige ?

Gick avsnittet Sideshow ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

jimstrom

Jag vet inte hur mycekt som gick, men jag har några avsnitt från den senare delen av säsong 3, så jag antar att även Sideshow dubbades.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Scoobydoofan1

Citat från: jimstrom skrivet 18 januari 2021 kl. 16:40:45
Jag vet inte hur mycekt som gick, men jag har några avsnitt från den senare delen av säsong 3, så jag antar att även Sideshow dubbades.
Hur många avsnitt har du från säsong 3?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 18 januari 2021 kl. 16:38:44
Hur mycke5t av serien gick i Sverige ?

Gick avsnittet Sideshow ?
Samtliga avsnitt igenom alla fyra (eller två, beroende på hur man räknar) säsonger gick på TV4 och Kanal 5; så även Sideshow. :)

Däremot var det bara tidigare avsnitt som TV1000 sände, varför de tidigare avsnitten (enligt produktionsordning) dubbades av Mediadubb International och senare avsnitt dubbades av Eurotroll (på uppdrag av TV4).

jimstrom

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 18 januari 2021 kl. 17:07:08
Hur många avsnitt har du från säsong 3?


Jag har avsnitten:

Harleyquinade
Fire on Olympos
Deep Freeze
Holiday Knights

i varierande kvalitet.

"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Scoobydoofan1

Citat från: jimstrom skrivet 19 januari 2021 kl. 15:32:23

Jag har avsnitten:

Harleyquinade
Fire on Olympos
Deep Freeze
Holiday Knights

i varierande kvalitet.
Bättre än ingenting.

Scoobydoofan1

Enligt HBO så gör dom en serier efter BTAS, en upföljar serie. En ny batman serier efter batman the animated series.