Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Vilken av Disneyklassikerna gillar ni mest

Startat av E, 9 december 2018 kl. 20:27:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vilken av Disneyklassikerna gillar ni mest

Snövit och de 7 dvärgarna
2 (12.5%)
Pinocchio
1 (6.3%)
Fantasia
0 (0%)
Dumbo
0 (0%)
Bambi
0 (0%)
Saludos Amigos
0 (0%)
Tre Caballeros
0 (0%)
Make Mine Music
0 (0%)
Pank och Fågelfri
0 (0%)
Melody Time
0 (0%)
The adventures of Ichabod & Mr Toad
0 (0%)
Askungen
0 (0%)
Alice i Underlandet
0 (0%)
Peter Pan
0 (0%)
Lady och Lufsen
0 (0%)
Törnrosa
1 (6.3%)
Pongo och de 101 dalmatinerna
0 (0%)
Svärdet i stenen
0 (0%)
Djungelboken
0 (0%)
Aristocats
1 (6.3%)
Robin Hood
1 (6.3%)
Filmen om Nalle Puh
0 (0%)
Bernard och Bianca
0 (0%)
Micke och Molle
1 (6.3%)
Taran och den magiska kitteln
0 (0%)
Mästerdetektiven Basil Mus
0 (0%)
Oliver & gänget
0 (0%)
Den lilla sjöjungfrun
1 (6.3%)
Bernard och Bianca i Australien
0 (0%)
Skönheten och Odjuret
1 (6.3%)
Aladdin
0 (0%)
Lejonkungen
2 (12.5%)
Pocahontas
0 (0%)
Ringaren i Notre Dame
0 (0%)
Herkules
0 (0%)
Mulan
0 (0%)
Tarzan
0 (0%)
Fantasia 2000
0 (0%)
Kejsarens nya stil
0 (0%)
Atlantis
1 (6.3%)
Lilo & Stitch
0 (0%)
Skattkammarplaneten
0 (0%)
Björnbröder
0 (0%)
Kogänget
0 (0%)
Lilla Kycklingen
0 (0%)
Vilddjuren
0 (0%)
Familjen Robinson
0 (0%)
Bolt
0 (0%)
Prinsessan och Grodan
0 (0%)
Trassel
0 (0%)
Röjar-Ralf
2 (12.5%)
Frost
0 (0%)
Big Hero 6
0 (0%)
Zootropolis
2 (12.5%)
Vaiana
0 (0%)

Antal personer som röstat: 16

E

Vilken av Disneyklassikerna gillar ni mest. Jag gillar nästan ALLIHOP.

Men dom som jag gillar mest är:

Lejonkungen
Aristocats
Björnbröder
Micke och Molle
Kejsarens Nya Stil
Atlantis

Disneyfantasten

Svårt att avgöra, då många av dem innefattar min lista över stora favoriter...

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  9 december 2018 kl. 20:27:46
Vilken av Disneyklassikerna gillar ni mest. Jag gillar nästan ALLIHOP.

Men dom som jag gillar mest är:

Lejonkungen
Aristocats
Björnbröder
Micke och Molle
Kejsarens Nya Stil

Ni som vill veta mina "stora favoriter" kan skicka PM till mig!  ;)

Jabberjaw

Flera utav filmerna har jag faktiskt inte ens sett på till dagens dato >:( ;D men blir väldigt mycket "listtråd" och Disney trådarna har lätt för att bli användar nonsens där det inte framgår vad som gör filmerna bättre än någon av de övriga kan jag tycka. Ibland har man kanske svårt dock att peka på vad exakt som gör filmen så bra och andra gånger kanske det bara är ren nostalgi som står bakom.

Men dom filmer jag kan sätta på vilken dag på året som helst och njuta fullt ut utav är.
Micke & Molle
Atlantis
Mästerdetektiven Basil Mus
Lejonkungen
Aladdin
Skattkammarplaneten


Filmer jag ännu inte har sett på och som jag får skriva upp  ::) ??? är:
The adventures of Ichabod & Mr Toad
Tre Caballeros
Make Mine Music
Pank och Fågelfr
Zootropolis

Disneyfantasten

Citat från: Jabberjaw skrivet  9 december 2018 kl. 20:56:14
Flera utav filmerna har jag faktiskt inte ens sett på till dagens dato >:( ;D men blir väldigt mycket "listtråd" och Disney trådarna har lätt för att bli användar nonsens där det inte framgår vad som gör filmerna bättre än någon av de övriga kan jag tycka. Ibland har man kanske svårt dock att peka på vad exakt som gör filmen så bra och andra gånger kanske det bara är ren nostalgi som står bakom.

Men dom filmer jag kan sätta på vilken dag på året som helst och njuta fullt ut utav är.
Micke & Molle
Atlantis
Mästerdetektiven Basil Mus
Lejonkungen
Aladdin
Skattkammarplaneten


Filmer jag ännu inte har sett på och som jag får skriva upp  ::) ??? är:
The adventures of Ichabod & Mr Toad
Tre Caballeros
Make Mine Music
Pank och Fågelfr
Zootropolis


Jag tycker att du borde se Zootropolis, den är ett mästerverk!  ;)

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 december 2018 kl. 21:04:22
Jag tycker att du borde se Zootropolis, den är ett mästerverk!  ;)
Håller med. Jag hoppas det kommer en 2:a. Och jag hoppas att Bellwether är med igen för jag tycker hon är en av Disneys bästa skurkar

moviefan

Svårt att säga, men här är min lista på mina favoriter  :D

Lejonkungen
Den lilla sjöjungfrun
Frost
Pocahontas
Mulan
Skönheten och Odjuret

Jag gillar de andra också, de är också mycket bra.   :D

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  9 december 2018 kl. 21:21:50
Håller med. Jag hoppas det kommer en 2:a. Och jag hoppas att Bellwether är med igen för jag tycker hon är en av Disneys bästa skurkar

Nja, jag skulle nog inte i första hand tänka mig henne som exempel på skurkar, faktum är att jag blev chockad och överraskad när jag fick veta att hon var skurken, jag läste det innan jag såg filmen på bio och jag var tvungen att smälta det... (hon och de flesta av hennes medkumpaner är några av fåtalet skurkar som jag önskar var på den goda sidan, får passar ju i allmänhet inte som skurkar (och Disney har inte så många fårkaraktärer och ingen griskaraktär är skurk, även om det från början var tänkt att ha en gris-kvinna som skurk i ett tidigare manus) och Bellwether är nog inte mer än 1 meter lång (ifall man inte läknar ullhåret på hennes huvud), jag skulle nog inte kalla henne någon av "Disneys bästa skurkar") och så var hon en gömd skurk) Jag tycker att de isåfall ska skapa en ny skurk till uppföljaren...
(filmen är helt enkelt en kombination mellan mina två stora intressen Disney & Djur, helt enkelt en modern och civiliserad värld med enbart djur, det passar mig verkligen)

Typiska skurkar är mer Onda Drottningen/Häxan, Stromboli, Chernabog, Hjärter Dam, Kapten Krok, Onda Fen, Cruella De Vil, Madame Mim, Shere Khan, Kaa, Prins John, Madame Medusa, Den Hornkrönte Kungen, Råttigan, Ursula, Gaston, Jafar, Scar, Ratcliffe, Sid Phillips, Frollo, Hades, Shan-Yu, Hopper, Clayton, Randall Boggs, Syndrome, Dr Facillier, Mor Gothel, osv.
(sedan finns det även skurkar som är mer komiska, som Edgar till exempel, även skurkarnas sidekick brukar vara komiska, som Herr Smee, Jeppe & Hjalle, Sir Väs, Skrället, LeFou, Shenzi, Banzai & Flin, Skrik & Panik, osv.)

(jag tycker att Kung Candy, Hans, Robert Callaghan, Tamatoa och alla Pixar-skurkar (och även många andra skurkar inom Disney) passar betydligt bättre som skurkar än vad Bellwether gör)

Däremot håller jag fullständigt med om att filmen borde få en uppföljare! (det vore ju dumt av Disney att inte göra något mer med Zootropolis med tanke på att den tjänade in så mycket pengar och vann Golden Globe för bästa animerade film 2018)

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 december 2018 kl. 21:45:04
Nja, jag skulle nog inte i första hand tänka mig henne som exempel på skurkar, faktum är att jag blev chockad och överraskad när jag fick veta att hon var skurken, jag läste det innan jag såg filmen på bio och jag var tvungen att smälta det... (hon och de flesta av hennes medkumpaner är några av fåtalet skurkar som jag önskar var på den goda sidan, får passar ju i allmänhet inte som skurkar (och Disney har inte så många fårkaraktärer och ingen griskaraktär är skurk, även om det från början var tänkt att ha en gris-kvinna som skurk i ett tidigare manus) och Bellwether är nog inte mer än 1 meter lång (ifall man inte läknar ullhåret på hennes huvud), jag skulle nog inte kalla henne någon av "Disneys bästa skurkar") och så var hon en gömd skurk) Jag tycker att de isåfall ska skapa en ny skurk till uppföljaren...
(filmen är helt enkelt en kombination mellan mina två stora intressen Disney & Djur, helt enkelt en modern och civiliserad värld med enbart djur, det passar mig verkligen)

Typiska skurkar är mer Onda Drottningen/Häxan, Stromboli, Chernabog, Hjärter Dam, Kapten Krok, Onda Fen, Cruella De Vil, Madame Mim, Shere Khan, Kaa, Prins John, Madame Medusa, Den Hornkrönte Kungen, Råttigan, Ursula, Gaston, Jafar, Scar, Ratcliffe, Sid Phillips, Frollo, Hades, Shan-Yu, Hopper, Clayton, Randall Boggs, Syndrome, Dr Facillier, Mor Gothel, osv.
(sedan finns det även skurkar som är mer komiska, som Edgar till exempel, även skurkarnas sidekick brukar vara komiska, som Herr Smee, Jeppe & Hjalle, Sir Väs, Skrället, LeFou, Shenzi, Banzai & Flin, Skrik & Panik, osv.)

(jag tycker att Kung Candy, Hans, Robert Callaghan, Tamatoa och alla Pixar-skurkar (och även många andra skurkar inom Disney) passar betydligt bättre som skurkar än vad Bellwether gör)

Däremot håller jag fullständigt med om att filmen borde få en uppföljare! (det vore ju dumt av Disney att inte göra något mer med Zootropolis med tanke på att den tjänade in så mycket pengar och vann Golden Globe för bästa animerade film 2018)
Det har du rätt i. Jag blev också överraskad att Bellwether var skurken. Filmen fick också en OSCAR för bästa animerade film. Om det blir en ny skurk gör det inget ;)

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  9 december 2018 kl. 21:50:43
Det har du rätt i. Jag blev också överraskad att Bellwether var skurken. Filmen fick också en OSCAR för bästa animerade film. Om det blir en ny skurk gör det inget ;)

Så bra!  ;) (jag accepterade det senare och är sedan dess van vid det, även om jag fortfarande var lite oväntad med detta)

(tycker att Duke Weaselton passar mer som skurk)

Apro på det, så är jag nyfiken på hur det kommer att ligga till med Frost 2 som ska ha premiär nästa år... (jag har iallafall läst att Röjar-Ralf Kraschar Internet inte har någon skurk alls, det bevisar att filmer ibland kan klara sig utan skurkar, som med Björnbröder, där det största hotet är Denahi som jag har svårt att se som skurk) och så är jag likaså nyfiken på hur det kommer att bli med Toy Story 4...

(hittills verkar varken Disney eller Pixar ha avslöjat några planerade filmer efter 2019, iallafall inte med titlar, men de har stämplat bestämda datum, men av Pixars filmer tror jag att sannolikheten är större ifall Modig och Insidan Ut får uppföljare, även om jag hoppas på att både Disney & Pixar ska komma på många originella idéer...)

gstone

Minns favoriter är

Bambi

Hercules

Snövit och Dom Sju Dvärgarna

Askungen

Kejsarens Nya Still

Min favorite bland dvd uppföjarna är

Altantis: Milos återkomst

Bästa Pixar Filmerna är Superhjätarna och Monsters Inc

Bästa Live Action Disney filmen är Tim Burtons Alice in Underlaldet,
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

moviefan

Jag gillar faktiskt Kogänget.  Fast den är inte en av de bästa filmerna från Disney. Men den är hyffsat kul. Jag gillar skurken Slim, och det förekommer en del roliga scener. Gillar ni den ?

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 12 april 2019 kl. 14:00:39
Jag gillar faktiskt Kogänget.  Fast den är inte en av de bästa filmerna från Disney. Men den är hyffsat kul. Jag gillar skurken Slim, och det förekommer en del roliga scener. Gillar ni den ?

Jag tycker också om Kogänget, jag håller med om att den inte hör till Disneys bästa filmer, men överlag tycker jag faktiskt om den, jag gillar Vilda Västern omgivningarna och den innehåller en del roliga scener, och jag gillar sångerna i den, även karaktärerna och Alameda Slim är en rolig skurk, bra svenska röster också...

gstone

Citat från: moviefan skrivet 12 april 2019 kl. 14:00:39
Jag gillar faktiskt Kogänget.  Fast den är inte en av de bästa filmerna från Disney. Men den är hyffsat kul. Jag gillar skurken Slim, och det förekommer en del roliga scener. Gillar ni den ?

Jag gillar också Kogänget. Retligt bra svenska röster. Har glad minne av att ha sett den på bio när jag var barn. Fördrar faktiskt Kogängt framför Björnbröder. Jag Gemföre efter som dom kom ut rätt nära varandra och Björnbröder skulle från början ha varit den sista 2D filmen. Mem tack vara Production problem. Blev det Kogänget.

Fast sen kom förstå Prinssesan och Grodan och Nya äventyr i Sjumilaskogen.  Men dom var inte påtänkta då.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

moviefan

Citat från: gstone skrivet 12 april 2019 kl. 17:09:49


Jag gillar också Kogänget. Retligt bra svenska röster. Har glad minne av att ha sett den på bio när jag var barn. Fördrar faktiskt Kogängt framför Björnbröder. Jag Gemföre efter som dom kom ut rätt nära varandra och Björnbröder skulle från början ha varit den sista 2D filmen. Mem tack vara Production problem. Blev det Kogänget.

Fast sen kom förstå Prinssesan och Grodan och Nya äventyr i Sjumilaskogen.  Men dom var inte påtänkta då.

Jag gillar låtarna, de är så bra. Mitt paradis på jorden, joddel sången och Ska det nånsin bli sol igen.   :D