Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Looney Tunes

Startat av TonyTonka, 2 april 2010 kl. 18:44:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  2 april 2020 kl. 21:57:01
Har ALLA dvder Sun Studios dubbningen och INGEN den av Media Dubbs ?? ??? ??? >:(
Media Dubbs dubbning har tyvärr bara visats på tv.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 april 2020 kl. 22:26:48
Media Dubbs dubbning har tyvärr bara visats på tv.

Trist, Blir lite ensidigt då tycker jag :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Ja, tyvärr har varken Media Dubbs eller Mediadubb Internationals dubbningar av Looney Tunes släppts på DVD. Några kortfilmer har släppts på VHS, men förutom det är det bara TV-sändningar (på TV1000, TV4 och Kanal 5) som gäller.

Elios

Citat från: gstone skrivet  2 april 2020 kl. 22:31:32
Trist, Blir lite ensidigt då tycker jag :(

Ingen skam gillar mest Mikael Roupé som Snurre Sprätt och det är väl ändå Sun Studios dubbning?^^

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet  3 april 2020 kl. 03:55:23
Ingen skam gillar mest Mikael Roupé som Snurre Sprätt och det är väl ändå Sun Studios dubbning?^^
Det stämmer Mikael Roupé gjorde de flesta Looney Tunes Sun Studios dubbningar.
Citat från: gstone skrivet  2 april 2020 kl. 22:31:32
Trist, Blir lite ensidigt då tycker jag :(
Förresten är det bra att Mikael gjorde så många figurer i Looney Tunes
eftersom att det på engelska är Mel Blanc som gjorde alla figurerna alltså man ska hör att det är samma skådespelare som gör rösterna.

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 april 2020 kl. 04:22:19

Det stämmer Mikael Roupé gjorde de flesta Looney Tunes Sun Studios dubbningar. Förresten är det bra att Mikael gjorde så många figurer i Looney Tunes
eftersom att det på engelska är Mel Blanc som gjorde alla figurerna alltså man ska hör att det är samma skådespelare som gör rösterna.


Det låter som en fantastisk upplevelse.  ;D

gstone

Vilka röster har Farmor haft på Svenska ? ???
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag såg en dvd idag med lLooney Tunes som inte släppets av Warners , Kan det h'nda att dom har en annan dubb Sun Studio's Versionen ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Vilka är rösterna i Pips högtflygande Äventyr ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

#39
Är det fel att man inte minns looney tunes på svenska? Är osäker när det gäller svenska versionen.

MOA

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 14 mars 2021 kl. 15:58:30
Är ddet fel att man inte minns looney tunes på svenska? Är osäker när det gäller svenska versionen.
Var de längesen?

Scoobydoofan1

#41
Citat från: MOA skrivet 14 mars 2021 kl. 16:40:32
Var de längesen?
Skulle kanske säga vid slutet sv 90 talet eller början av 2000 talet.... men den enda serien som var fast var kurage, Ozzy & drix, snobben och justice league från den tiden.... minns inte dom andra serierna så bra när det gäller dubbning.

Disneyfantasten

Jag kom att tänka på en sak; vilka spelar Rödluvan med glasögon och Vargen i det avsnitt där dessa karaktärer medverkar?

Jag vill minnas i Zoo-avsnittet att Olli Markenros spelade en Noshörning och att Mikael Roupé spelade en Tiger och så minns jag också att Markenros spelade en Bulldog i ett avsnitt och en Räv i ett avsnitt...

Jabberjaw

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juni 2021 kl. 21:41:29
Jag kom att tänka på en sak; vilka spelar Rödluvan med glasögon och Vargen i det avsnitt där dessa karaktärer medverkar?

Jag vill minnas i Zoo-avsnittet att Olli Markenros spelade en Noshörning och att Mikael Roupé spelade en Tiger och så minns jag också att Markenros spelade en Bulldog i ett avsnitt och en Räv i ett avsnitt...

Ganska dålig på röster själv.. men hade avsnittet lätt tillgängligt så lyssna själva.  :)

https://www.youtube.com/watch?v=KAQvEShcgJg

Steffan Rudvall

Citat från: Jabberjaw skrivet 18 juni 2021 kl. 22:24:36
Ganska dålig på röster själv.. men hade avsnittet lätt tillgängligt så lyssna själva.  :)

https://www.youtube.com/watch?v=KAQvEShcgJg
Vargen spelas att Johan Hedenberg och Rödluvan spelas antagligen av Malin Berghagen. Mormor låter väldigt bekant, jag tror det kan vara Charlotte Ardai Jennerfors.