Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Mary Poppins (1964) VS Mary Poppins Kommer Tillbaka

Startat av Steffan Rudvall, 8 oktober 2020 kl. 23:36:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mary Poppins (1964) VS Mary Poppins Kommer Tillbaka (2018)

Mary Poppins (1964)
3 (75%)
Mary Poppins Kommer Tillbaka (2018)
1 (25%)

Antal personer som röstat: 4

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  9 oktober 2020 kl. 21:51:48
JA, KANSKE inte dom :D ;)
Alltså dubbningarna är väldigt bra  det enda problemet är ju Hans Lindgrens Kalle Anka

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 oktober 2020 kl. 21:54:12
Alltså dubbningarna är väldigt bra  det enda problemet är ju Hans Lindgrens Kalle Anka

Jag hat också svårt att tänka mig honom som Kalle.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet  9 oktober 2020 kl. 21:28:55
Sif Rudd, Siw Malmqivst, Hans Lindgren, Bert Åke Varg, Gösta Ekman, Hasse Ekman ,  Mille Schmidt, Lissi Alandh Hanny Schedin , Povel Ramel som Farbror Albert ,Kristina Adolphson som Katie Nanna och Gösta Prüzelius som
Konstapel Jones  ;D ;D ;D

Var Siw Malmqvist skådespelare då också??  ::)

Anders M Olsson


Daniel Hofverberg

Filmmässigt tycker jag att första Mary Poppins helt klart är strået vassare än uppföljaren. Dubbningsmässigt är ju dock Mary Poppins kommer tillbaka klart överlägsen, då den svenska dubbningen av Mary Poppins ärligt talat lämnar en del övrigt att önska - om det är nog ganska många överens...

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 oktober 2020 kl. 13:00:47
Filmmässigt tycker jag att första Mary Poppins helt klart är strået vassare än uppföljaren. Dubbningsmässigt är ju dock Mary Poppins kommer tillbaka klart överlägsen, då den svenska dubbningen av Mary Poppins ärligt talat lämnar en del övrigt att önska - om det är nog ganska många överens...

Dock så gillar jag Mikael Roupés dubbning. Tycker han gör med dem den väldigt bra faktiskt.  ;D