Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Den officiella röstprovstråden

Startat av TonyTonka, 22 januari 2019 kl. 19:29:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 augusti 2020 kl. 19:15:42
Jag vet att det här kanske är omöjligt, men finns det något sätt att fixa ljudklipp på Rune Halvarsson som Kalle Anka?
Du skev detta tidigare va?

Adam Larsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 augusti 2020 kl. 19:15:42
Jag vet att det här kanske är omöjligt, men finns det något sätt att fixa ljudklipp på Rune Halvarsson som Kalle Anka?
Varför är det omöjligt?

Steffan Rudvall

Citat från: Adam Larsson skrivet  1 augusti 2020 kl. 19:47:07
Varför är det omöjligt?
Eftersom att det inte är säkert att dubbningen existerar och om den gör det är den väldigt gammal och går inte att få tag på

Citat från: MOA skrivet  1 augusti 2020 kl. 19:46:10
Du skev detta tidigare va?
Ja det gjorde jag men jag råkade radera det när jag skulle ändra i inlägget

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 augusti 2020 kl. 19:48:54
Eftersom att det inte är säkert att dubbningen existerar och om den gör det är den väldigt gammal och går inte att få tag på
Ja det gjorde jag men jag råkade radera det när jag skulle ändra i inlägget
78 år



TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 augusti 2020 kl. 20:04:32
79 år om man ska vara exakt

Nja, kortfilmen är 79 år, men dubbningen är bara 78 år. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet  2 augusti 2020 kl. 01:18:28
Nja, kortfilmen är 79 år, men dubbningen är bara 78 år. ^^
Ja om den existerar så är den bara 78 år

MOA


MOA

#54
Har nån ljudklipp på:
Hasse Jonsson som Gary & Professor Oak,Meowth & Giovanni(Pokemon)

Disneyfantasten

Någon som har röstprov på följande;

- Lizette Pålsson som Gabi (ur Rio 2)

- Lizette Pålsson som Regine Le Haut (ur Ballerinan och Uppfinnaren)

- Anna Norberg, Myrra Malmberg & Mimmi Sandén som Shego

Jag tvivlar på att Pålsson passar som Gabi och Regine Le Haut och likaså tivlar jag också på att varesig Malmberg eller Sandén passar som Shego, men för att bedöma insatserna mer rättvist så skulle det underlätta rejält om någon kunde fixa ljudklipp på dessa...

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 september 2020 kl. 22:39:02
Någon som har röstprov på följande;

- Lizette Pålsson som Gabi (ur Rio 2)

- Lizette Pålsson som Regine Le Haut (ur Ballerinan och Uppfinnaren)

- Anna Norberg, Myrra Malmberg & Mimmi Sandén som Shego

Jag tvivlar på att Pålsson passar som Gabi och Regine Le Haut och likaså tivlar jag också på att varesig Malmberg eller Sandén passar som Shego, men för att bedöma insatserna mer rättvist så skulle det underlätta rejält om någon kunde fixa ljudklipp på dessa...

Någon som har detta?

Finns det också någon som har ljudklipp med originaldubbningarna av Törnrosa och Pongo och De 101 Dalmatinerna? (visserligen finns klipp med originaldubbningen av Dalmatinerna på YouTube men det är på tok för lite och i Törnrosas fall finns ingenting alls ur originaldubbningen på YouTube)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 september 2020 kl. 22:39:02
Någon som har röstprov på följande;

- Lizette Pålsson som Gabi (ur Rio 2)

- Lizette Pålsson som Regine Le Haut (ur Ballerinan och Uppfinnaren)

- Anna Norberg, Myrra Malmberg & Mimmi Sandén som Shego

Jag tvivlar på att Pålsson passar som Gabi och Regine Le Haut och likaså tivlar jag också på att varesig Malmberg eller Sandén passar som Shego, men för att bedöma insatserna mer rättvist så skulle det underlätta rejält om någon kunde fixa ljudklipp på dessa...

Du kan väl omätligt veta det  >:(

Du har ju varken sett  Rio 2 eller Ballerinan och Uppfinnaren  >:( >:(

Jag vet inte om du sätt Kim Possible , men det hhat jag och Anna Norberg & Myrra Malmberg passar jättebra ! >:(

Även Mimmi Sandén som Shego funkar rätt bra ! ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

#58
Citat från: gstone skrivet 11 oktober 2020 kl. 18:44:10
Du kan väl omätligt veta det  >:(

Du har ju varken sett  Rio 2 eller Ballerinan och Uppfinnaren  >:( >:(

Jag vet inte om du sätt Kim Possible , men det hhat jag och Anna Norberg & Myrra Malmberg passar jättebra ! >:(

Även Mimmi Sandén som Shego funkar rätt bra ! ;D

Jag är en stor prinsess-nörd och jag gillar inte när man castar typiska Disney-prinsess-röster som skurkar och Lizette Pålsson, Myrra Malmberg, Sandra Caménisch, Molly Sandén och Mimmi Sandén är skådespelerskor som jag så starkt förknippar med Disney-Prinsessor plus att jag också ÄLSKAR deras skådespelaryrke, men hur mycket jag än gör det så betvivlar jag starkt att de passar som Gabi, Regine Le Haut och Shego...

Personligen hade jag absolut hellre valt Annika Herlitz som Gabi och Regine Le Haut (i bägge dessa fall även Vanna Rosenberg alt. Anki Albertsson)

Nu gillar jag inte Kim Possible överhuvudtaget (och ja, jag har sett vissa avsnitt men minns inte vilka) men jag hade även där hellre valt Annika Herlitz...

Av de tre som spelat Shego så tror jag att Anna Norberg är vida överlägsen de andra två!

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 september 2020 kl. 22:39:02
Någon som har röstprov på följande;

- Lizette Pålsson som Gabi (ur Rio 2)

- Lizette Pålsson som Regine Le Haut (ur Ballerinan och Uppfinnaren)

- Anna Norberg, Myrra Malmberg & Mimmi Sandén som Shego

Jag tvivlar på att Pålsson passar som Gabi och Regine Le Haut och likaså tivlar jag också på att varesig Malmberg eller Sandén passar som Shego, men för att bedöma insatserna mer rättvist så skulle det underlätta rejält om någon kunde fixa ljudklipp på dessa...
Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 oktober 2020 kl. 17:40:43
Någon som har detta?

Finns det också någon som har ljudklipp med originaldubbningarna av Törnrosa och Pongo och De 101 Dalmatinerna? (visserligen finns klipp med originaldubbningen av Dalmatinerna på YouTube men det är på tok för lite och i Törnrosas fall finns ingenting alls ur originaldubbningen på YouTube)

Någon som har?