Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disneys live-action Herkules

Startat av Steffan Rudvall, 3 maj 2020 kl. 21:34:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

 Disney ska göra en live-action remake av Herkules

https://www.nzherald.co.nz/entertainment/news/article.cfm?c_id=1501119&objectid=12329070

Det börjar gå för långt med alla dessa remakes Disney borde satsa på mer nya och kreativa filmer istället för att göra om gamla klassiker

Disneyfantasten

Ja, man vet aldrig med dem...  :(

Nu är det AristoCats, Bernard och Bianca, Micke och Molle, Mästerdetektiven Basil Mus, Pocahontas, Tarzan, Kejsarens Nya Stil, Atlantis, Skattkammarplaneten och Björnbröder som är ospikade...

Vanligtvis känns det så att ju nyare en film är desto mer onödigt känns det med en remake...

Även Trassel kommer att få en spelfilm med namnet Rapunzel... (i värsta fall kanske det händer även Prinsessan och Grodan, Frost och Vaiana)

Nåja, hellre Herkules en en CGI-remake med Robin Hood... (som det annonserades om under denna påsk)

gstone

Någon som har några casting idéer för denna film ????
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lilla My

Kan de SLUUTAAAA någon gång!??

Disney, I love you, I really do, jag dyrkar marken ni går på, men seriöst vafan... Vem är det som bestämmer att dessa prioriteras ö.h.t.?

gstone

Citat från: Lilla My skrivet  3 maj 2020 kl. 22:12:46
Kan de SLUUTAAAA någon gång!??

Disney, I love you, I really do, jag dyrkar marken ni går på, men seriöst vafan... Vem är det som bestämmer att dessa prioriteras ö.h.t.?
JAG HA HA HA ! ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Sabelöga

Citat från: gstone skrivet  3 maj 2020 kl. 22:22:41
JAG HA HA HA ! ;D
Jo så är det ju. Dom som tittar på filmerna uppmuntrar ju till fler.
Houba !

Lilla My

Fast går de verkligen med vinst? Senast jag hörde kostar de betydligt mer att producera än vad filmerna faktiskt tjänar när de väl kommer ut i biograferna. Men det kan ju inte stämma, hade filmerna floppat (eller iaf inte fått in tillräckligt) hade de väl inte skitit ut så många på såhär kort tid...

Simon Axelsson

Citat från: Lilla My skrivet  4 maj 2020 kl. 00:48:25
Fast går de verkligen med vinst? Senast jag hörde kostar de betydligt mer att producera än vad filmerna faktiskt tjänar när de väl kommer ut i biograferna. Men det kan ju inte stämma, hade filmerna floppat (eller iaf inte fått in tillräckligt) hade de väl inte skitit ut så många på såhär kort tid...

Helt säker på att de går med vinst, Lejonkungen gick med en vinst på 500 miljoner dollar förra året om jag inte minns fel. (siffran kanske inte är helt korrekt men uppåt 500 var det definitivt)
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet  4 maj 2020 kl. 07:58:02
Helt säker på att de går med vinst, Lejonkungen gick med en vinst på 500 miljoner dollar om jag inte minns fel, siffran kan vara fel, men uppåt 500 var det definitivt

Fast frågan är hur länge till det kommer att hålla sig, sannolikheten att ALLA sådana skulle bli framgångsrika är väl ändå begränsad, när de väl gjort så här många spelfilmsversioner lär de väl förhoppningsvis tröttna på det förr eller senare...

Daniel Hofverberg

Citat från: Lilla My skrivet  4 maj 2020 kl. 00:48:25
Fast går de verkligen med vinst? Senast jag hörde kostar de betydligt mer att producera än vad filmerna faktiskt tjänar när de väl kommer ut i biograferna. Men det kan ju inte stämma, hade filmerna floppat (eller iaf inte fått in tillräckligt) hade de väl inte skitit ut så många på såhär kort tid...
Alla tre filmerna under fjolåret gick med vinst. Både Aladdin och Lejonkungen spelade in mellan 5 och 10 gånger sin egen budget, och fick även bra kritik av många recensenter; plus vunnit eller blivit nominerad till priser. Dumbo blev en betydligt mer blygsam framgång, som spelade in ungefär dubbelt så mycket pengar som den kostat att spela in; och fick även sämre kritik - men fortfarande som sagt en tydlig vinst.

Men hur länge kommer egentligen den framgången att hålla i sig...? Det är ju inte särskilt troligt att alla live-actionremakes (eller fotorealistiska remakes) kommer bli lika stora framgångar som Lejonkungen...

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 maj 2020 kl. 08:14:30
Alla tre filmerna under fjolåret gick med vinst. Både Aladdin och Lejonkungen spelade in mellan 5 och 10 gånger sin egen budget, och fick även bra kritik av många recensenter; plus vunnit eller blivit nominerad till priser. Dumbo blev en betydligt mer blygsam framgång, som spelade in ungefär dubbelt så mycket pengar som den kostat att spela in; och fick även sämre kritik - men fortfarande som sagt en tydlig vinst.

Men hur länge kommer egentligen den framgången att hålla i sig...? Det är ju inte särskilt troligt att alla live-actionremakes (eller fotorealistiska remakes) kommer bli lika stora framgångar som Lejonkungen...

Men sen var ju även den tecknade Lejonkungen den mest inkomstbringande filmen någonsin när den väl hade premiär 1994...

Lilla My

Jaa det är lite så jag tänker också. De har ju satsat på filmer hittills som gick med vinst även som animerade filmer och blev storsäljare (Lejonkungen var ju hypad som fan när den skulle komma i "live action" format, även jag var lite sugen att se den där ett tag), men kommer det verkligen hålla när det nu börjar ta massa Disney-filmer som det inte gick lika bra för?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 maj 2020 kl. 08:14:30
Alla tre filmerna under fjolåret gick med vinst. Både Aladdin och Lejonkungen spelade in mellan 5 och 10 gånger sin egen budget, och fick även bra kritik av många recensenter; plus vunnit eller blivit nominerad till priser. Dumbo blev en betydligt mer blygsam framgång, som spelade in ungefär dubbelt så mycket pengar som den kostat att spela in; och fick även sämre kritik - men fortfarande som sagt en tydlig vinst.

Men hur länge kommer egentligen den framgången att hålla i sig...? Det är ju inte särskilt troligt att alla live-actionremakes (eller fotorealistiska remakes) kommer bli lika stora framgångar som Lejonkungen...

Man kan ju alltid hoppas att det på går i några år till ! :D :D :D

Det är ju kul !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lilla My


Simon Axelsson

Jag står ganska neutralt vad gäller Disneys live-action remakes, de har varit bra större delen av tiden på sistone, men det hade varit kul att se dem tackla något nytt. De får, för min del, fortsätta med sina remakes, men de får mer än gärna göra något nytt vid sidan av, lite som en back-up ifall att framtida remakes floppar
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Jag tycker oftast att de är okej men originalen är ju alltid bättre

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 maj 2020 kl. 21:34:01
Disney ska göra en live-action remake av Herkules

https://www.nzherald.co.nz/entertainment/news/article.cfm?c_id=1501119&objectid=12329070

Det börjar gå för långt med alla dessa remakes Disney borde satsa på mer nya och kreativa filmer istället för att göra om gamla klassiker
Problemet är dom skapar inte så mycket nytt längre. Jag har get up på Disney om man räknar efter 2007, som jag så med Scooby doo visa mig dom gamla och glöm dom nya serierna och filmerna. Dom saknar stil och originalitet. Samma sak om man tänker på vad meddelandet är dom försöker visa till oss som ser på deras nya mediaprodukter.

Scoobydoofan1

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 maj 2020 kl. 21:46:31
Ja, man vet aldrig med dem...  :(

Nu är det AristoCats, Bernard och Bianca, Micke och Molle, Mästerdetektiven Basil Mus, Pocahontas, Tarzan, Kejsarens Nya Stil, Atlantis, Skattkammarplaneten och Björnbröder som är ospikade...

Vanligtvis känns det så att ju nyare en film är desto mer onödigt känns det med en remake...

Även Trassel kommer att få en spelfilm med namnet Rapunzel... (i värsta fall kanske det händer även Prinsessan och Grodan, Frost och Vaiana)

Nåja, hellre Herkules en en CGI-remake med Robin Hood... (som det annonserades om under denna påsk)
Även Bernard och Bianca? CGI animerade möss som lejonkungen? Nej tack låt klassiken vara en klassiker.

Disneyfantasten

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  4 maj 2020 kl. 19:16:24
Även Bernard och Bianca? CGI animerade möss som lejonkungen? Nej tack låt klassiken vara en klassiker.

Jag håller med dig till 100%!

Scoobydoofan1

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 maj 2020 kl. 19:18:18
Jag håller med dig till 100%!
Jag ska säga det här med tanken på vad Disney har gjort..... ryser av skräck så kommer dom att bli.... ugh..... plus hur ska dom hitta så bra röstskådespelare för karaktärerna på svenska? Dom som spelade in sina röster för dom 2 filmerna Bernard & Bianca är jättebra på svenska, samma sak med lejonkungen. Tyckte att dom nya rösterna på svenska för live action var urusel, speciellt Timon och pumba.

gstone

#21
Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  4 maj 2020 kl. 19:22:37
Jag ska säga det här med tanken på vad Disney har gjort..... ryser av skräck så kommer dom att bli.... ugh..... plus hur ska dom hitta så bra röstskådespelare för karaktärerna på svenska? Dom som spelade in sina röster för dom 2 filmerna Bernard & Bianca är jättebra på svenska, samma sak med lejonkungen. Tyckte att dom nya rösterna på svenska för live action var urusel, speciellt Timon och pumba.

DU ÄR JÄTTE DUM !!!!!! >:(

Edit: Vad har vi sagt om personangrepp på forumet...? Och likaså en massa upprepade smileys... /Daniel
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  4 maj 2020 kl. 19:22:37
Jag ska säga det här med tanken på vad Disney har gjort..... ryser av skräck så kommer dom att bli.... ugh..... plus hur ska dom hitta så bra röstskådespelare för karaktärerna på svenska? Dom som spelade in sina röster för dom 2 filmerna Bernard & Bianca är jättebra på svenska, samma sak med lejonkungen. Tyckte att dom nya rösterna på svenska för live action var urusel, speciellt Timon och pumba.

Nya Timon och pumba var JÄTTE BRA PÅ SVENSKA. Jag hatar dig !!! >:( >:( >:(

Du är krokade !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

Citat från: gstone skrivet  4 maj 2020 kl. 19:50:49
Nya Timon och pumba var JÄTTE BRA PÅ SVENSKA. Jag hatar dig !!! >:( >:( >:(

Du är krokade !
Gör mig och andra som utrycker sina åsikter en tjänst och sluta med att säga såna här saker. Det börjar verkligen bli irriterande.

gstone

JAG KAN TA MINSET TIO REMAKES TILL !!!! :D :D :D :D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

JUST BRING IT ON !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

Citat från: gstone skrivet  4 maj 2020 kl. 20:00:17
JAG KAN TA MINSET TIO REMAKES TILL !!!! :D :D :D :D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

JUST BRING IT ON !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D :D
I'm not bringing it on because there is no fight, I just have different opinions compared to you. Treat others the way you want to be treated, your childish behaviour of calling others dumb and telling them to get of this website is quite annoying. Not to mention the fact that to an extend you can not even take others opinion into consideration you just disagree by calling them all dumb. On this website we respect others opinion and you should do the same without being rude.

Sabelöga

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  4 maj 2020 kl. 20:03:13
I'm not bringing it on because there is no fight, I just have different opinions compared to you. Treat others the way you want to be treated, your childish behaviour of calling others dumb and telling them to get of this website is quite annoying. Not to mention the fact that to an extend you can not even take others opinion into consideration you just disagree by calling them all dumb. On this website we respect others opinion and you should do the same without being rude.
? Va i? Va kom de ifrån?
Houba !



Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 maj 2020 kl. 21:31:44
Jag tror han menar engelskan
Ok, jag skrev på engelska för att jag kunde inte stava visa ord för att jag har glömt hur man stavar dom.

Sabelöga

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 maj 2020 kl. 21:31:44
Jag tror han menar engelskan
Korrekt!

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  4 maj 2020 kl. 21:35:29
Ok, jag skrev på engelska för att jag kunde inte stava visa ord för att jag har glömt hur man stavar dom.
Å då byter man till ett annat språk istället för att kolla upp det?  ???
Houba !

Scoobydoofan1

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet  4 maj 2020 kl. 23:12:21
Korrekt!
Å då byter man till ett annat språk istället för att kolla upp det?  ???
Ja, jag kan orden på svenska men stavningen kunde jag inte. Du måste vara jätte förvirrad över det.

Sabelöga

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  4 maj 2020 kl. 23:46:32
Ja, jag kan orden på svenska men stavningen kunde jag inte. Du måste vara jätte förvirrad över det.
Förstår inte hur du resonerar här men visst.
Houba !

Elios

Kan ju kännas nice med remakes på vissa filmer.
Jag gillar tanken med det. Blev väldigt förvånad när dem skulle göra Lejonkungen till en liveaction. Det trodde jag aldrig. Har bara sätt den på engelska så kan inte riktigt jämföra hur den låter på svenska.
Men jag tycker att tanken på att göra en sån här version av Herkules låter ju väldigt spännande. Hoppas Al Pacino blir Hades och Adam Sandler och Sylvester Stallone blir Panik respektive Skrik och ge Dwayne "The Rock" Johnson rollen som Zeus.  ;D

Elios

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  4 maj 2020 kl. 20:03:13
I'm not bringing it on because there is no fight, I just have different opinions compared to you. Treat others the way you want to be treated, your childish behaviour of calling others dumb and telling them to get of this website is quite annoying. Not to mention the fact that to an extend you can not even take others opinion into consideration you just disagree by calling them all dumb. On this website we respect others opinion and you should do the same without being rude.

Låt gstone hålla på så mycket han vill. Vi vet ju ändå hur det kommer att sluta!

Scoobydoofan1

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet  5 maj 2020 kl. 01:52:39
Förstår inte hur du resonerar här men visst.
Jag kom tillbaka till från utomlands efter ett tag utanför Sverige. Vissa ord har jag glömt med stavningen, det är det enda problemet jag har.

Scoobydoofan1

Citat från: Elios skrivet  5 maj 2020 kl. 05:07:09
Låt gstone hålla på så mycket han vill. Vi vet ju ändå hur det kommer att sluta!
Det vet vi, och vi väntar på en reaktion från dom som hanterar den hör hemsidan.

Scoobydoofan1

Citat från: Elios skrivet  5 maj 2020 kl. 05:06:13
Kan ju kännas nice med remakes på vissa filmer.
Jag gillar tanken med det. Blev väldigt förvånad när dem skulle göra Lejonkungen till en liveaction. Det trodde jag aldrig. Har bara sätt den på engelska så kan inte riktigt jämföra hur den låter på svenska.
Men jag tycker att tanken på att göra en sån här version av Herkules låter ju väldigt spännande. Hoppas Al Pacino blir Hades och Adam Sandler och Sylvester Stallone blir Panik respektive Skrik och ge Dwayne "The Rock" Johnson rollen som Zeus.  ;D
Skulle föredra att dom inte inkluderar Adam Sandler i filmen. Han är ju bara för jobbig generellt och hans filmer är inte så bra heller, kan han ens vara bra i nån film?

Scoobydoofan1

Är det fel att jag inte är spänd för dom nya Disney filmerna längre? Samma sak med nya animerade serier som dom visar på tv nu för tiden?

Simon Axelsson

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  5 maj 2020 kl. 12:06:15
Skulle föredra att dom inte inkluderar Adam Sandler i filmen. Han är ju bara för jobbig generellt och hans filmer är inte så bra heller, kan han ens vara bra i nån film?

Uncut Gems är enligt många riktigt, likaså Sandler i den. Hotell Transylvanien och Jiddra inte med Zohan finner jag bra också, Grown Ups är inte helt kass den heller.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Lilla My

Sandler är riktigt kass för det mesta, men när han väl är bra så är han bra.

Scoobydoofan1

Citat från: Simon Axelsson skrivet  5 maj 2020 kl. 12:27:22
Uncut Gems är enligt många riktigt, likaså Sandler i den. Hotell Transylvanien och Jiddra inte med Zohan finner jag bra också, Grown Ups är inte helt kass den heller.
Vet inte.... han verkar bara vara för jobbig i min åsikt.

Erika

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  5 maj 2020 kl. 12:06:15
Skulle föredra att dom inte inkluderar Adam Sandler i filmen. Han är ju bara för jobbig generellt och hans filmer är inte så bra heller, kan han ens vara bra i nån film?

Jag minns att han var riktigt bra i "The Wedding Singer". :)

Vad beträffar den kommande spelfilmsversionen av "Herkules" så känner jag mig mest ointresserad. Nu har jag inte varit så värst intresserad alls av spelfilmsversionerna, men jag har gett några av dem en chans (tre har jag sett på bio, en på dvd och resten på "annat håll") och av dessa har nog bara tre varit okej/godkända. Resten var riktiga sömnpiller (en av dem orkade jag inte se färdigt...)...

Scoobydoofan1

Citat från: Erika skrivet  5 maj 2020 kl. 12:59:26
Jag minns att han var riktigt bra i "The Wedding Singer". :)

Vad beträffar den kommande spelfilmsversionen av "Herkules" så känner jag mig mest ointresserad. Nu har jag inte varit så värst intresserad alls av spelfilmsversionerna, men jag har gett några av dem en chans (tre har jag sett på bio, en på dvd och resten på "annat håll") och av dessa har nog bara tre varit okej/godkända. Resten var riktiga sömnpiller (en av dem orkade jag inte se färdigt...)...
För mig så har alla spelfilmer varit sömnpiller för mig, samma sak repeterat igen på bio, samma berättelser. Vad är poängen? Det är bu bara nostalgi faktorn och alla var ju arga på att lejonkungen hade visade inga känslor som den tecknade versionen av filmen.

Lilla My

En anledning till att de animerade filmerna blev så bra var ju p.g.a. att det var animation. Storyn är absolut en stor grej i filmerna (en välanimerad film med skitkass story blir fortfarande skitkass), men animationen är ju lika stor del. Den berättar så mycket.

Tar du bort alla uttryck och känslor som den handritade animationen i t.ex. Lejonkungen hade med sig blir alla karaktärer tunna som papper. Även Skönheten och Odjuret blev så jävla förnedrande dum. Tror min IQ sänktes markant när jag såg den på bio (vilket är den enda jag sett på bio och den enda jag kommer se, möjligtvis med undantag för Mulan för den verkar lite kickass ändå).

Scoobydoofan1

Citat från: Lilla My skrivet  5 maj 2020 kl. 13:23:35
En anledning till att de animerade filmerna blev så bra var ju p.g.a. att det var animation. Storyn är absolut en stor grej i filmerna (en välanimerad film med skitkass story blir fortfarande skitkass), men animationen är ju lika stor del. Den berättar så mycket.

Tar du bort alla uttryck och känslor som den handritade animationen i t.ex. Lejonkungen hade med sig blir alla karaktärer tunna som papper. Även Skönheten och Odjuret blev så jävla förnedrande dum. Tror min IQ sänktes markant när jag såg den på bio (vilket är den enda jag sett på bio och den enda jag kommer se, möjligtvis med undantag för Mulan för den verkar lite kickass ändå).
Man märker det också med dom nya CGI filmerna, djungelboken filmen, luftens hjältar och lilla djungelboken hade mer karaktär och urryck jämfört med dom nya.

Elios

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  5 maj 2020 kl. 12:06:15
Skulle föredra att dom inte inkluderar Adam Sandler i filmen. Han är ju bara för jobbig generellt och hans filmer är inte så bra heller, kan han ens vara bra i nån film?

Vad tycker du om isåfall hans kompanjon i Sylvester Stallone som Panik i min version?^^

Scoobydoofan1

Citat från: Elios skrivet  5 maj 2020 kl. 17:20:24
Vad tycker du om isåfall hans kompanjon i Sylvester Stallone som Panik i min version?^^
Är inte han för gammal för den karaktären? Undrar också Disney måste Göta mycket CGI för att det ska fungera.

E

Tycker det börjar bli riktigt uttjatat med Disneys remakes. Men Chris Hemsworth (mer känd som Thor) hade passat bra som Herkules. Och Jayma Mays (känd som bland annat Grace i Smurfarna) borde spela Meg

MoraNisse

Ja själva idéen e ba så ooriginell >:(